به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۷۵۶۶۶

پاپ فرانسیس، پای رهبران سودان جنوبی را بوسید

گروه بین‌الملل: در حرکتی غیر قابل پیش بینی پاپ فرانسیس هشتاد ساله که از درد پا نیز رنج می‌برد، جلوی رهبران مسیحی سودان جنوبی به زمین نشست و کفش آن‌ها را بوسید و از آن‌ها درخواست کرد تا جنگ داخلی به پا نکنند.
پاپ فرانسیس، پای رهبران سودان جنوبی را بوسید
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز پنجشنبه ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) در دیداری با سالوا کی‌یر، رئیس جمهور سودان جنوبی و ریک ماچار، رهبر اپوزیسیون این کشور اعلام کرد که تمایل دارد "بزدوی و به خواست خدا" از این کشور دیدار کند. رهبر ۸۲ ساله کاتولیک‌های جهان در این دیدار با حرکتی غیر منتظره برای بوسیدن پای دو سیاستمدار سودانی خم شد.
...
در حرکتی غیر قابل پیش بینی پاپ فرانسیس هشتاد ساله که از درد پا نیز رنج می‌برد، جلوی رهبران مسیحی سودان جنوبی به زمین نشست و کفش آن‌ها را بوسید و از آن‌ها درخواست کرد تا جنگ داخلی به پا نکنند. پاپ با زانو زدن مقابل رئیس جمهور سودان جنوبی، «سالوا کر»، معاون سابق وی، ریک مچر که رهبر شورشیان شده و نیز سه معاون سابق رئیس جمهور در واتیکان از آن‌ها التماس کرد تا با هم صلح کنند. قبل از جداشدن سودان جنوبی از سودان بیش از چهارصد هزار نفر در جنگ داخلی کشته و دوازده میلیون نفر آواره شدند. قرار است این دو در روز ۱۲ ماه مه با تشکیل یک دولت ائتلافی به اختلاف خونینی پایان دهند که از سال ۲۰۱۳ در این کشور در جریان است.
...