به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۱۷۵۶۷

تيم‌ ملي والیبال ایران به فینال آسیا رسید

گروه ورزشي: تیم ملی والیبال كشورمان در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا با نتیجه 3 بر صفر ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت.
تيم‌ ملي والیبال ایران به فینال آسیا رسید
ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا از ساعت 16:30 امروز به مصاف ژاپن رفتند. این در حالی بود که به دلیل طولانی‌تر شدن بازی قبلی (استرالیا – هند) مساقه تیم ملی ایران برابر ژاپن با یک ساعت تاخیر آغاز شد كه ایران در این بازی در سه ست پیاپی و با نتايج زير مقابل ژاپن به برتری رسید.
ست نخست: 25 بر 19 ایران
ست دوم: 25 بر 16 ایران
ست سوم: 25 بر 23 ایران
حدود دو هزار تن از ایرانیان مقیم کشور امارات و همچنین تعدادی علاقه‌مندان والیبال که از تهران برای دیدن نمایش والیبالیست‌ها به دوبی سفر کرده بودند، در سالن حضور داشتند. با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از هواداران ژاپنی برای تشویق تیم‌شان به سالن آمده بودند، اما جو ورزشگاه کاملا به سود تیم ملی ایران بود. ژاپن یکی از چهار تیمی است که در تمام ادوار رقابت های قهرمانی آسیا حضور داشته است و با کسب هفت طلا،سه نقره و سه برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می شود.

این تیم به غیر از سه دوره در دیگر ادوار برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در میان سه تیم برتر قاره کهن قرار داشته است. تیم ملی ژاپن همچنین یک طلا، یک نقره و یک برنز بازی های المپیک و دو نقره جام جهانی نیز در کارنامه خود دارد. ژاپن با سال‌ها قهرمانی در آسیا پرافتخارترین تیم قاره کهن به شمار می‌رود. آنها بعد از مسابقات بازی‌های آسیایی گوانگجو همواره برابر والیبال ایران در دو سال گذشته مغلوب بودند و این بار انگیزه زیادی داشتند تا برابر بلندقامتان ایران نتیجه بگیرند.
تیم ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن به برتری رسید و فینالیست شد تا در دیدار تکراری به مصاف کره جنوبی برود. ایران در مرحله یک چهارم نهایی کره جنوبی را 3 بر یک شکست داده بود.