به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۷۵۶۷۲
عضو کمیته فنی فدراسیون: گزینه‌ای برای سرمربی‌گری تیم ملی مطرح نیست

برانکو سرمربی تیم ملی نمی‌شود

گروه ورزشی: عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می‌گوید با توجه به برگزار نشدن جلسه این کمیته و عدم تصمیم‌گیری درباره سرمربی بعدی تیم ملی، هیچ گزینه برای تیم ملی مطرح نیست.
برانکو سرمربی تیم ملی نمی‌شود
حسین کلانی درباره اظهارات کاظم طالقانی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه از میان پیشنهادهای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه در این مدت زمان جلسه‌ای نداشتیم.ممکن است در مدتی که من در مسافرت بودم، جلسه‌ای تشکیل داده باشند ولی به صورت رسمی جلسه‌ای وجود نداشته است که به من هم به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی صورت جلسه را ابلاغ کنند.وی با تاکید بر اینکه هیچ گزینه‌ای که برآمده از جلسه کمیته فنی باشد به فدراسیون فوتبال معرفی نشده است، گفت: با توجه به اینکه جلسه‌ای برگزار نشده، هیچ گزینه‌ای به عنوان پیشنهاد کمیته فنی جهت تصدی نیمکت تیم ملی معرفی نشده و هنوز مشخص نیست که با چه کسی باید مذاکره صورت گیرد.عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه انتخاب سرمربی تیم ملی نیازمند تشکیل جلسه و بررسی نکات مختلف است، افزود: سعی من بر این است که در کمیته فنی شرکت کنم و طبق دستور جلسه به نکات مختلف در انتخاب سرمربی تیم ملی بپردازیم. دستور جلسه باید در مورد انتخاب سرمربی و مهم‌تر از سرمربی درباره برنامهریزی برای زیرساخت‌های فوتبال کشورمان باشد. هر کدام از آقایان و کارشناسان نظرات‌شان را اعلام می‌کنند و بحث و تبادل نظر می‌شود تا اینکه به انتخاب نهایی می‌رسیم.

کلانی ادامه داد: دانش مربی و طرز فکر این مربی اهمیت زیادی دارد. با تجربیاتی که از کار کردن با یک مربی طراز اول کسب کردیم. تمام مسائل مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه محمود اسلامیان از انتخاب سرمربی تیم تا پایان فروردین خبر داد بود، تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، سرمربی تیم ملی به صورت انتصابی مشخص می‌شود نه انتخابی. انتخاب به معنای این است که یک کسی را از بین چندین نفر انتخاب کنند. ممکن است هیأت رئیسه یا رئیس هیأت رئیسه گزینه‌ای را در نظر بگیرند و او را به عنوان سرمربی تیم ملی انتصاب کنند. هر اتفاق ممکن است و از الان در این مورد قضاوت نمی‌کنم.وی همچنین در پاسخ به این سوال که مهدی تاج چندی پیش عنوان کرد از بین دو گزینه اروپایی سرمربی تیم‌ملی را انتخاب می‌کند و ظاهراً با اعلام نظر کمیته فنی، انتخاب خود را انجام داده است، اظهار کرد: من از این گزینه اطلاع ندارم و این اظهارات را تأیید یا تکذیب نمی‌کنم اما فکر نمی‌کنم با توجه به مشغله‌های تاج، انتخاب سرمربی تیم ملی به این زودی صورت گیرد.

کلانی در ادامه درباره اولویت‌های کمیته‌های فنی فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع منافع کشورمان است که از سوی همه اعضای کمیته فنی و فدراسیون فوتبال در ارجحیت قرار دارد. ما گزینه‌ای را انتخاب می‌کنیم که به درد مملکت بخورد. بعد از این، زیر بار حرف یک مربی نمی‌رویم و به ساز این مربی نمی‌رقصیم. فرقی نمی‌کند مربی ایران باشد یا خارجی بلکه باید طبق چارچوب‌ها عمل کند.او درباره احتمال توافق فدراسیون فوتبال با برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی در پایان فصل جاری، گفت: تا جایی که من شنیدم و این موضوع را دنبال کردم، به این نتیجه رسیدم که برانکو به هیچ وجه شرایط و موقعیتش در پرسپولیس را از دست نمی‌دهد. فکر نمی‌کنم او سرمربی بعدی تیم ملی شود. برانکو الان در موقعیت بسیار محترم و مستمری قرار دارد و در هیچ شکلی نمی‌خواهد احترام و موقعیت خود و علاقه مردم را از دست بدهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سرمربی تیم ملی