به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۷۵۶۸۷

شهردار اهواز: سیل‌بندها باید تقویت شوند

گروه جامعه: تمام سیل‌بندها باید هر ساعت تقویت شود و تمام راه‌های نفوذ آب گرفته شود. شهردار اهواز با بیان این موضوع تاکید کرد؛ این سیل‌بندها باید در برابر باران مقاومت داشته باشند.
شهردار اهواز: سیل‌بندها باید تقویت شوند
منصور کتانباف در حضور معاونین، مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری به آخرین وضعیت شهر اهواز در برابر سیلاب‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه فعلا بخشی از خطر برطرف شده اما حساسیت هنوز در غرب اهواز به‌ویژه در عین دو ادامه دارد و شهرداری و بقیه ارگان‌ها در کنار نیروهای مردمی و جهادی مشغول کار هستند تا منطقه امن شود. وی با اشاره به وضعیت فوق‌العاده استان از ابتدای سال تاکنون به دلیل ورود سیلاب گفت: از دوم فروردین نیروهای شهرداری همراه با مردم و سایر دستگاه‌ها پای کار بوده‌اند که نتیجه این زحمات شبانه روزی حفاظت اهواز در برابر سیلاب بوده است.

شهردار اهواز خبر داد: نیروها و تجهیزات کمکی از شهرداری‌های تهران، اصفهان و غیره رسیده‌اند و با کمک‌های رسیده قطعاً توان ما بیشتر می‌شود.
وی افزود: تمامی سیل‌بندها باید هر ساعت تقویت شوند و تمام راه‌های نفوذ آب گرفته شود. این سیل‌بندها باید در برابر باران مقاومت داشته باشند. مدیران مناطق نیز به صورت لحظه‌ای از وضعیت سواحل کارون در منطقه خود اطلاع داشته باشند تا به محض بروز مشکل سریعاً جلوی ورود سیلاب گرفته شود.
کتانباف تصریح کرد: معاونت خدمات شهری با بهداشت هماهنگی لازم را برای نظارت بر مسایل بهداشتی در مناطق در تهدید سیل داشته باشد. ضمن آنکه نیروهایی که درگیر سیلاب نیستند به اداره آبفا در دفع فاضلاب کمک کنند. وی با اشاره به آبگرفتگی‌های اطراف میدان میوه و تره بار الغدیر گفت: میدان میوه و تره بار الغدیر با توجه به اهمیتی که در تامین نیازهای غذایی شهروندان دارد نباید تعطیل شود، از این رو تمام اقدامات برای حفاظت از این میدان در حال انجام است. شهردار اهواز خطاب به معاون حمل و نقل ترافیک اظهار کرد: همچنان ارتباط نزدیک خود را با پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اهواز در مورد تهمیدات و اقدامات ترافیکی داشته باشید.
وی با اشاره به خسارت‌های وارده در زیرساخت های شهری بیان کرد: وزیر کشور به نمایندگی از دولت، قول داده است که تمام خسارت‌ها به ویژه خسارت‌های وارد شده با پارک‌ها و بلوارهای ساحلی جبران شود. پس باید مستندسازی خسارت‌ها و اقدامات انجام شده به شکل دقیق انجام شود تا بتوانیم مسئولان را در این زمینه به خوبی توجیه کنیم. کتانباف افزود: همزمان با اقدامات مقابله با پیشروی کارون، مقدمات بازسازی خسارت‌های وارده نیز باید انجام شود، لازم است معاونت فنی عمرانی کدهای ارتفاعی مناسب بلوارهای ساحلی را از سازمان آب و برق دریافت کند که بازسازی ها با این کدها انجام شود. وی خاطرنشان کرد: در کنار مدیریت سیلاب نباید از وظیفه ذاتی خود که همانا نگهداشت شهر است غافل شویم. امور خدمات شهری به ویژه رفت و روب و پسماند باید به قوت خود باقی بماند. عملیات آسفالت همچنان در معابری که درگیر سیلاب و فاضلاب نیستند ادامه پیدا کند.

شهردار اهواز تصریح کرد: تلاش شبانه روزی مدیران در زمینه مقابله با سیلاب نباید آنان را از وظایف خود دور کند. تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد و نیروهایی که درگیر حفاظت از سواحل نیستند باید علاوه بر انجام وظیفه جای خالی همکاران خود را پر کنند و تقسیم کار هم در بین نیروها انجام شود.
وی در پایان مجددا لزوم تداوم آماده باش نیروها را در برابر سیلاب ها یادآور شد و گفت: ما به عنوان شهرداری وظیفه حراست و حفاظت از شهر اهواز را به عهده داریم و باید این آمادگی تا رسیدن به وضعیت عادی ادامه داشته باشد تا به امید خدا این زحمات با انجام موفقیت آمیز این ماموریت به پایان برسد.
در ادامه این جلسه معاونین شهردار اهواز و مدیران مناطق آخرین وضعیت نقاط حساس در برابر آبگرفتگی در سواحل کارون را گزارش دهند و تصمیمات لازم گرفته شد.
برچسب ها: مناطق سیل‌زده