به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۷۵۸۴۲

اون، نماینده معظم تمام مردم کره لقب گرفت

گروه بین‌الملل: رسانه دولتی کره‌شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون در جریان ترمیم مهم اخیر در دولت به عنوان جدید "نماینده معظم تمام مردم کره" دست یافت.
اون، نماینده معظم تمام مردم کره لقب گرفت
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اعطای چنین عنوانی به کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی احتمالا نشانه‌ای از افزایش اختیارات این رهبر جوان است. خبرگزاری دولتی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) روز جمعه با اشاره به انتخاب مجدد کیم جونگ اون به عنوان رئیس کمیته امور کشور که عالی‌ترین کرسی دولتی این حاکمیت کمونیستی است، این وضعیت را به عنوان "پست نماینده معظم تمام مردم کره و رهبر عالیقدر این جمهوری" توصیف کرد.   
کی‌سی‌ان‌ای و تلویزیون مرکزی کره (کره‌شمالی) از آن زمان مرتبا با این عنوان او را در جلسه پارلمانی خطاب می‌کند و وضعیت در راهپیمایی ملی در پیونگ‌یانگ به مناسبت جشن پیروزی او در انتخابات هم به همین گونه بود.

پیشتر به رئیس هیات رئیسه مجمع عالی خلق، رئیس کشور از پیونگ‌یانگ و به رئیس کمیسیون امور کشور تنها به عنوان "رهبر عالیقدر" این جمهوری اشاره می‌شد. برخی از تحلیلگران می‌گویند، این لقب جدید احتمالا به بازنگری محتمل در قانون اساسی کره‌شمالی اشاره دارد که اختیارات بیشتری را به کیم به عنوان یک نماینده کشورش اعطا می‌کند. برخی دیگر تاکید دارند، کیم جزو ۶۸۷ نماینده‌ای که ماه گذشته در انتخابات سراسری برای ورود به پارلمان انتخاب شدند، قرار نداشت و این عنوان احتمالا به آن دلیل اعطا شده است. این اولین بار در تاریخ کره‌شمالی است که رهبر در مجمع عالی خلق کرسی نمی‌گیرد. کره‌شمالی از بازنگری در قانون اساسی حین جلسه دو روزه پارلمانی که پنج‌شنبه و جمعه برگزار شد، خبر داده است اما جزئیات اصلاحات مشخص نیست. در این جلسه چوئه ریونگ-هائه که یکی از نزدیکترین مشاوران رهبر کره‌شمالی است، برای جایگزین کیم یونگ-نام به عنوان رئیس هیات رئیسه مجمع عالی خلق تعیین شد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز (یکشنبه) از برگزاری یک راهپیمایی گسترده در این کشور به مناسبت انتخاب مجدد کیم جونگ اون خبر داد. مقام‌های سرشناس حزب حاکم کارگران کره‌شمالی، دولت و شهروندان حاضر در این مراسم، پیروزی دوباره کیم را "تحقق آشکار شکست‌ناپذیری" کره‌شمالی توصیف کردند. از سوی دیگر کیم جونگ اون امروز در آستانه تولد بنیانگذار فقید کره‌شمالی دستور ارتقای درجه ده‌ها افسر نظامی را صادر کرد. طبق این حکم، سه افسر ارتش خلق کره به مقام ژنرالی رسیدند و ۳۳ تن دیگر سرلشکر شدند.
برچسب ها: کیم جونگ اون