کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرواز تهران به کاراکاس

پمپئو و نمونه‌ای از دخالت ایران در آمریکای جنوبی

26 فروردين 1398 ساعت 12:59

گروه بین‌الملل: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به برقراری مجدد پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس پایتخت ونزوئلا اعلام کرد که این موضوع نمونه مشخص دخالت ایران در آمریکای جنوبی است و به نفع آمریکا و مردم آن منطقه نیست.


نخستین پرواز مستقیم تهران – کاراکاس، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ از سوی شرکت هواپیمایی ماهان، تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرد. شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته است. ایالات متحده آمریکا در آن زمان، این شرکت هواپیمایی را به ارائه خدمات به نیروی قدس سپاه پاسداران و انتقال نیرو و سلاح به لبنان و سوریه متهم کرده بود. پمپئو که به برخی از کشورهای آمریکای جنوبی سفر کرده است، در گفت‌وگو با صدای آمریکا همچنین افزود: «بدون شک پول ایران در آمریکای جنوبی برای مقاصد بدخواهانه مثل حمایت از حزب الله و تروریسم در سراسر منطقه وجود دارد.»

 
وی تاکید کرد که ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم و یک خطر خطر جهانی است. وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: «ایالات متحده با شرکای خود در این منطقه برای کاهش خطر این شبکه‌ها و از میان بردن آنها کار می‌کند.» وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله، از گروه‌های تبهکار بین المللی و از تلاش‌های تروریستی در سراسر منطقه حمایت می‌کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: اظهارات پمپئو مضحک است
سخنان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، واکنش تهران را به دنبال داشت سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران، این اظهارات را «مضحک» عنوان کرد.عباس موسوی در پاسخ به این موضع گفت: «آمریکای ترامپ‌ می خواهد همچون قرن نوزدهم، آمریکای لاتین را تبدیل به حیاط خلوت خود کند؛ غافل از اینکه ملت های جهان و آمریکای لاتین بیدار شده اند و چرخ زمان به عقب باز نمی گردد.» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین به حضور نیروهای ایرانی در کاراکاس برای «بهبود سیستم آب و برق»، اشاره کرد و گفت: «به درخواست دولت ونزوئلا متخصصان ایرانی تلاش می کنند به بهبود سیستم آب و برق در آن کشور کمک کنند.»


کد مطلب: 175876

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175876/پمپئو-نمونه-ای-دخالت-ایران-آمریکای-جنوبی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir