به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۷۵۹۶۹
در بورس تهران

چرا تر و خشک باهم رشد کردند؟!

گروه اقتصادی: یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که اشتیاق تبدیل نقدینگی به دارایی در کنار جو روانی رکوردشکنی‌ها سبب شد در دو ماه اخیر تمام سهم‌ها چه آنهایی که از نظر بنیادی قوی بودند و چه ضعیف‌ها، همه با هم رشد کنند.
چرا تر و خشک باهم رشد کردند؟!
یک کارشناس بازار سرمایه درباره رشد قیمت‌ها و رکوردشکنی‌های شاخص بورس اوراق بهادار، اظهار کرد: در این روزها قسمتی از نقدینگی که سابقا از بازار سهام خارج شده بود به بازار بازگشت.وی با اشاره به کاهش تولید ناخالص ملی به آمارهایی که به تازگی مرکز آمار اعلام کرده، اشاره کرد و گفت: آخرین رشد اقتصادی که اعلام شده منفی ۳.۸ درصد است.همچنین به دلیل خسارت‌های سیل ۳۵ هزار میلیارد تومان ضرر وارد شده است. در این مدت قیمت دلار هم افزایش داشته که تمام این موضوعات سبب شده است که مردم بیشتر منابعشان را سرمایه‌گذاری کنند.این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایطی که نگرانی‌های اقتصادی وجود دارد جو سرمایه‌گذاری بیشتر پررنگ می‌شود و در بین گزینه‌های سرمایه‌گذاری تنها بازار قانونمند، متشکل و نقد شونده بورس است.آقا بزرگی ادامه داد: به دلیل موارد یاد شده تمام سهم‌ها تر و خشک با هم رشد کردند؛ به طوری که تمام سهم‌ها چه آن‌هایی که از نظر بنیادی ضعیف و توسط بودند چه آن‌هایی که قوی بودند، همه با هم رشد کردند.این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ورود شاخص کل به کانال ۲۰۰ هزار واحدی گفت: شاخص از ابتدای سال حدود ۹ درصد رشد کرده که این رقم خود افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاری در بورس را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: اشتیاق تبدیل نقدینگی به دارایی و سرمایه‌گذاری در کنار جو روانی رکوردشکنی شاخص که توانست از تراز ۱۹۵ هزار تاریخی واحدی عبور کند سبب رکوردشکنی‌های پی در پی شد.آقا بزرگی با اشاره به افزایش حجم معاملات در بازار سهام، گفت: در این مدت نقدینگی هوشمند وارد بازار شده و نرخ دلار در این موضوع اثرگذار بوده است.وی در پاسخ به اینکه کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام سال گذشته چه تأثیری روی حجم معاملات داشت و آیا امسال هم این مصوبه تمدید می‌شود؟ گفت: این قانون بار دیگر تمدید می‌شود، چراکه وزیر اقتصاد اعلام کرده که در این مورد تلاش می‌کند.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: درست است که سال گذشته در بازار سرمایه تحولی صورت گرفت ولی کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام دلیل آن تحول نبود این عامل سبب روان سازی معاملات و نقل و انتقال سهم‌ها در معاملات بلوکی بود.وی در پاسخ به اینکه روند رشد قیمت‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟ گفت: این روند ادامه خواهد یافت اما نه با شتاب فعلی. امیدوارم رشد بازار با هوشمندی و اتکا به تحلیل‌ها رخ دهد. هر چند که تحلیل‌های تکنیکانی می‌تواند اثر بخش باشد اما سرمایه گذاران نیز باید سعی کنند به اطلاعات موثق و بنیادی تکیه کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس