کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایك پمپئو: ایرانیان، شایسته بهترین‌ها هستند

27 فروردين 1398 ساعت 13:00

گروه بین‌الملل: وزیر امورخارجه آمریکا از دیدار خود با ایرانیان مقیم آمریکا خبر داد و نوشت: «آمریکا همواره در کنار مردم ایران باقی می‌ماند؛ آن‌ها شایسته بهتر از این هستند.»


«مایک پمپئو»، با انتشار پیامی در توییتر خود از دیدار خود با تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا در شهر دالاس آمریکا خبر داد و نوشت: «از دیداری مفید با گروهی از ایرانیان ساکن آمریکا در شهر دالاس لذت بردم. ما در این دیدار درباره بی توجهی به نیازها و خواسته‌های مردم (ایران) گفت‌وگو کردیم. آمریکا همواره در کنار مردم ایران باقی می‌ماند؛ آن‌ها شایسته بهتر از این هستند.»

پامپئو: می‌خواهیم جمهوری اسلامی، رفتار عادی پیدا كند
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن به دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است، گفت ایران باید مانند یک «کشور عادی» رفتار کند. «مایک پامپئو»  بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) در یک سخنرانی بار دیگر ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و گفت واشنگتن با اعمال فشار به دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است. پامپئو که در دانشگاه «ای اند ام» تگزاس صحبت می‌کرد، در بخشی از سخنرانی‌اش، درباره ایران گفت: «در حال اعمال فشار حداکثری هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این رژیم صرفا مانند یک کشور عادی رفتار می‌کند و در سرتاسر جهان تروریسم را گسترش نمی‌دهد. در حالی که اینجا ایستاده‌ایم، ایران درگیر یک کارزار ترور در سرتاسر اروپاست و دیپلمات‌های ما در تلاش برای مقابله با آن‌ها هستند تا این کار را متوقف کنند.» وی با اشاره به سیل در ایران گفت: رژیم ایران به جای كمك‌رسانی به مردم خود، پول های آنها را در ونزوئلا برای حمایت از مادرو هزینه می كند.
 
پامپئو در بخش دیگری از صحبت‌هایش بار دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «تروریست» خطاب کرد و گفت واشنگتن به زودی تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام می‌کند. وی همچنین شرکت‌های خارجی همکار با ایران را نیز به تحریم تهدید کرد. سخنرانی پامپئو ساعتی پس از آن انجام می‌گیرد که او در تگزاس با «گروهی از ایرانی‌های مقیم آمریکا» دیدار کرده است. اسامی این افراد اعلام نشده، اما به گفته پامپئو، برخی از این افراد به تازگی به ایران سفر کرده‌اند و وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با این افراد به دنبال اطلاع از وضعیت داخلی ایران بوده است.


کد مطلب: 175977

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175977/مایك-پمپئو-ایرانیان-شایسته-بهترین-ها-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir