کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وینفرد شفر: مهدی رحمتی‌مون جنتلمنه

خبر ورزشی , 27 فروردين 1398 ساعت 16:22

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال استقلال قبل از نشست خبری دیدار تیمش برابر ماشین‌سازی از رفتار برخی خبرنگاران که قصد داشتند صحبت‌های او خارج از محل نشست خبری را ضبط کنند، شکایت کرد.


 استقلال و ماشین‌سازی فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. وینفرد شفر، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: قبل از شروع اجازه دهید راجع به چند موضوع صحبت کنم. دفعه قبل گفتم که به شما خبرنگاران اعتماد دارم.شما می‌دانید چه کار مهمی درباره فوتبال در ایران دارید. دفعه بعدی که من در خارج از سالن کنفرانس با شما صحبت شخصی کنم، اگر شما بخواهید صدایی ضبط کنید، بدون اینکه چیزی بگویم به خانه می‌روم. لطفاً اصول را رعایت کنید و به دوستانتان بگویید که اصول را رعایت کنند.او افزود: اگر کسی راجع به خوشحالی من گلایه کرد، این را می‌دانیم که کارمان را درست انجام می‌دهیم و مسیر درست را طی می‌کنیم. آیا می‌دانستید ما چه مشکلاتی داشتیم و چه بازی سختی مقابل سپاهان داشتیم؟ ما یک گل زدیم که داور آن را نپذیرفت که مشکلی نیست. ما در دقیقه ۹۷ یک گل زیبا و تک ضرب به ثمر رساندیم. می‌دانستم این بازی را بردیم ولی آن گل مانند نمک سوپ بود.

آن احساسی بود که همه کادر فنی داشتند و فوق‌العاده بود. فوتبال همین است. در اصفهان خارج از هتل حدود ۳۰۰-۴۰۰ هوادار حضور داشتند که خیلی مثبت صحبت می‌کردند. شاید خیلی از بازیکنان قبل از بازی نتوانستند راحت بخوابند زیرا هواداران بیرون از هتل بودند. ما به خاطر این هواداران جنگیدیم. وقتی می‌گویند چرا آنقدر خوشحالی کرد، شاید در جریان عشق ما و هواداران نبودند. خیلی‌ها هم بودند که با هواداران سلفی می‌گرفتند و مشخص بود که باید خوشحالی کنیم. بابت سه امتیازی که در یک بازی سخت گرفتیم خوشحال بودم.سرمربی استقلال گفت: من سرمربی استقلال هستم. شاید خیلی‌ها خوششان نیاید ولی من سرمربی استقلال هستم. شما می‌دانید قبل از بازی مادربزرگ فرهاد مجیدی فوت کرد. من به او سه روز قبل از بازی گفتم که پیش خانواده‌اش برود. در ایران خانواده‌ها به هم نزدیک‌اند. بهترین آرزوها را برای او دارم. همچنین فرشید باقری که سال گذشته پدرش فوت کرد و اتفاق بدی برای او بود.

من فرشید باقری را به خاطر کارهایی که در داربی و بعد از آن انجام داد تعلیق کردم. بعد از بازی سپاهان هم گفتم که دو بازیکن بایرن مونیخ وسط تمرین با هم دعوا کردند. سرمربی‌شان کواچ آن‌ها را جریمه کرد و گفت که برای بازی بعدی به شما احتیاج داریم و باید آماده باشید. شنیدم که در همان بازی هم یکی از آن‌ها گل زد. این نکته‌ای است که به هیأت مدیره گفتم. اگر بازیکنی را کلاً بگذاریم کنار شاید تیممان را ضعیف کنیم. پس از پایان فصل می‌توانیم راجع به آن صحبت کنیم. پس راجع به اتفاقاتی که برای باقری رخ داد ناراحتم. صحبتی که ما در رختکن داشتیم برای خودمان بود.شفر ادامه داد: هیتسفیلد، سرمربی سوئیس وقتی یکی از بازیکنان در جام جهانی آلمان دچار اشتباه شد به من گفت که اگر هر بازیکنی را کنار بگذارم دیگر بازیکنی ندارم. چیزی که مشخص بود این بود که کار فرشید باقری اشتباه بود. فرشید باقری به خاطر اشتباهی که کرد، بعد از داربی گریه کرد. من یکسری نکات راجع به تمدید قرارداد به مدیرعامل گفتم.

بازیکنانی مانند الله‌یار که مثل الماس برای ماست باید بماند برای قدم‌های بعدی‌اش. باور کنید که اگر راجع به بازیکنی با این خصوصیات در اروپا بشنوید، قیمتش حدود یک میلیون دلار است و در سال‌های آینده ۵-۶ میلیون دلار می‌شود ولی اول باید در اینجا بماند. نورافکن به بلژیک رفت و ۵۰ درصد افت کرد. او پیش ما برگشت و بهتر شد و در دو بازی آخر خوب بازی کرد و کاپیتان تیم ملی امید شد. من جلسه خوبی با هیأت مدیره داشتم. یکی از اعضا گفت نباید بازیکنان را بفروشیم که این دقیقاً چیزی است که من می‌خواهم.او گفت: نکته این است که هیأت مدیره به ما کمک می‌کند. امیدوارم به ما کمک کنند که مشکلات حل شود. اولین بار بود که اعضای هیأت مدیره را می‌دیدم. همه آن‌ها صادق بودند و خیلی خوشحالم که می‌توانیم برای یک استقلال جدید با هم کار کنیم.

سرمربی استقلال درباره رحمتی توضیح داد: رحمتی هم در گذشته و هم در آینده برای ما مهم بوده است. او در زمان‌های سختی که داشتیم به تیم کمک کرد. او همیشه برای تیم کار کرد و هیچ وقت علیه ما نبود. برخی مطالبی که علیه رحمتی در رسانه‌ها می‌بینم منصفانه نیست. او یک جنتلمن است و خیلی به حسینی بابت تجربه‌ای که داشت کمک کرد.عقاب آسیا به حسینی کمک کرد. نمی‌خواهم راجع به اسم او صحبت کنم. رحمتی بازیکن من است و به او اعتماد دارم.شفر درباره دیدار با ماشین‌سازی بیان کرد: آن‌ها تیم خوبی هستند و بازی‌شان با فولاد را دیدم. در بازی رفت که خیلی از بازیکنان بیرون بودند، صفر صفر کردیم. من شنیدم که مالکشان با تراکتورسازی یکی است به همین دلیل با ۱۲۰ درصد توان مقابل ما قرار می‌گیرند. باید ببینم برای بازی فردا چه بازیکنانی آماده هستند. ما در بازی با الهلال صبح به تهران رسیدیم و در بازی با اصفهان نصف شب رسیدیم و باید ببینم چه بازیکنانی آماده هستند. باید بازی آینده مقابل الهلال را در نظر بگیریم.

من قبلاً گفتم که به تمام بازیکنان نیاز دارم. امیدوارم که بازی را ببریم. باید خیلی باهوش و با هیجان بازی کنیم. وقتی بازی قبلی در ۱۵ دقیقه آخر پرس کردیم، منشا و تبریزی به زمین آمدند ما می‌دانستیم بعد از ۶۰ دقیقه افت می‌کنند و می‌توانیم به گل برسیم.ما می‌خواهیم بازی فردا را ببریم که بازی سختی است. امروز تمرین آخرمان است و باید آماده شویم. روزبه و طارق شاید به بازی فردا برسند و باید وضعیتشان را از دکتر تیم بپرسم. امیدوارم فردا هواداران به ورزشگاه بیایند. ما بیشتر بازی خارج از خانه را بردیم ولی درخواست من این است که به ورزشگاه بیایند و ۹۰ دقیقه از ما حمایت کنند و به ما قدرت بدهند. همه اعضای تیم آبی‌هستند و استقلال را دوست دارند.او درباره احتمال حضور یورگن کلینزمن در ایران بیان کرد: اسم مستعار او کلینزی است و فرد بسیار خوبی است. او بازیکن اشتوتگارت بود و تیم من جلوی اشتوتگارت بازی کرده است. او بعد از آن مربی آلمان و آمریکا بود. آمریکا در نیمه نهایی مقابل ۸۰ هزار نفر با جامائیکا بازی کرد که ما ۲ بر یک پیروز شدیم و به فینال کونکاکاف رفتیم.

جامائیکا اندازه نیویورک است. برتی فوگتس دوست من است و در گلادباخ با هم دوست بودیم. همه می‌گفتند که جامائیکا شانسی مقابل آمریکا ندارد ولی بعد از ۲۰ دقیقه بازی ۲ بر صفر شد و ما بردیم. من و کلینزمن با هم دوست هستیم و با هم در ارتباطیم ولی نمی‌دانم که به ایران می‌آید یا نه.سرمربی استقلال گفت: او به درد ایران می‌خورد. باید حداقل نیمی از سال را در ایران باشد و با مربیان لیگ کار کند و تمام بازی‌ها را ببیند. ما استعدادهای خوبی داریم که باید با آن‌ها کار شود. استعدادها باید نزد مربیان تیم ملی بروند و هفته‌ای ۳ جلسه مربیان تیم‌ملی با آن‌ها کار کنند. در مقدماتی جام جهانی روسیه بعد از باخت مقابل کاستاریکا موفق نبود و مربی که ۱۰ سال پیش آن‌جا کار می‌کرد آمد. باور کنید که او مربی خوبی است اما من تصمیم ‌گیرنده نیستم.شفر پس از این که متوجه شد حضور کلینزمن منتفی شده گفت: دوباره می‌گویم همکاری بین فدراسیون، لیگ و سرمربی تیم‌ملی باید نزدیک باشد. در آلمان یواخیم لوو بازی‌های لیگ را می‌بیند و بازیکنان خودش را می‌بیند. نه تنها لوو بلکه بکن‌باوئر، برتی فوگتس و افراد دیگر، بازی را می‌بینند. من ۱۰ سال در بوندسلیگا مربی بودم و این همکاری خیلی مهم است. سرمربی تیم‌ملی باید با مربیان باشگاهی صحبت کند. باید در آکادمی‌ها حضور پیدا کند و بازیکنان را ببینند.


کد مطلب: 175988

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/175988/وینفرد-شفر-مهدی-رحمتی-مون-جنتلمنه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir