به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۱۷۶۰۰۱

زیباکلام: سخنان قاسمی، ارزش پاسخ ندارد

زیباکلام: سخنان قاسمی، ارزش پاسخ ندارد
گروه سیاسی: نامه‌نیوز نوشت: سعید قاسمی که به سخنان خارج عرف و سیاسی شهرت دارد و خود را یک نیروی اصیل می‌داند و معمولا انواع اتهام‌ها را متوجه شخصیت‌های سیاسی کشور می‌کند، اخیرا در مصاحبه‌ای با برنامه اینترنتی «رو در رو» حرف‌هایی را درباره شخصیت های سیاسی مطرح کرده است. او درباره صادق زیباکلام گفت: «بدبخت دانشگاهی که آن آقای گیج، کلافه و بی‌سواد را به‌عنوان استاد دانشگاه برای بچه من می‌گذارند». صادق زیباکلام در واکنش به اظهارات قاسمی گفت: «سردار سعید قاسمی سال‌هاست که از پشت سرِ نیزه‌ای که در دست دارند، هر توهینی که دلشان بخواهند به دیگران می‌کنند. اگر روزی آن‌قدر مرام و شهامت پیدا کردند که از پشت سر نیزه‌شان بیرون بیایند، لیاقت پاسخ‌دهی پیدا خواهند کرد».

هلال احمر از سعید قاسمی به مراجع قضایی شکایت می کند
سعید قاسمی در همین مصاحبه‌ با این شبکه اینترنتی در اظهاراتی همسو با ادعاهای آمریکایی‌ها گفته است: او و دیگر نیروهای ایرانی تحت عنوان نیروهای هلال احمر و در کنار عناصر القاعده در بوستی و هرزگووین جنگیده‌اند! انتشار این اظهارات عجیب در حالیست که دو روز پیش مایک پومپئو، ایران را به همکاری با القاعده متهم کرده بود!
به دنبال اظهارات منتشر شده توسط سردار سعید قاسمی که در برنامه روبه‌رو مطرح شده بود، جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌‌ای‌ اعلام کرد از این فرمانده بازنشسته نظامی شکایت خواهد کرد. او گفته بود که ایران در جنگ بوسنی در پوشش هلال احمر با القاعده همکاری کرده است.
در این اطلاعیه آمده است: هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان‌واره و لباس خود را به نیروهای نظامی نمی‌دهد. این نهاد بین المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرف است، زیرا کار مهمی به نام حمایت از انسانیت و کمک به افراد غیرنظامی دارد. ناظران و تحلیلگران سیاسی انتشار چنین اظهاراتی را در شرایطی که اروپا و آمریکا تلاش می‌کنند ایران را متهم به همکاری مستقیم با القاعده کرده و همچنین مسیر کمک‌های بشردوستانه را بر روی ایران ببندند، عادی و ساده‌انگارانه ارزیابی نمی‌کنند.

فیلم كامل مصاحبه با قاسمی را می‌توانید در ادامه ببینید و بشنوید:
...