به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۱۷۶۰۰۹

کاشت مو به روش SUT

گروه جامعه: پیش از این که به سراغ معرفی کاشت مو به روش SUT برویم، لازم است کمی در مورد مبحث «کاشت مو» صحبت کنیم. اول از همه باید بدانید که کاشت مو یا پیوند مو نوعی عمل جراحی به حساب می‌آید. البته پیشرفت‌های علم و فناوری در زمینهٔ کاشت مو به ویژه در دههٔ اخیر، این عمل را به یک جراحی کم تهاجمی تبدیل کرده است. یعنی کاشت مو را می‌توان بدون بی‌هوشی و بستری کردن بیمار انجام داد و دورهٔ بازآوری بعد از عمل نیز به سرعت و با کمترین عوارض خواهد گذشت.


شکل 1 کاشت مو به روش SUT

برای این که معرفی کاشت مو به روش SUT را به شکلی دقیق و جامع انجام دهیم، ابتدا باید در مورد روش‌های کاشت مو صحبت کنیم تا با اصطلاحات تخصصی و تکنیک‌های به کار رفته در کاشت مو آشنا شوید. توضیحات اولیه به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از روش‌های مختلف کاشت مو (از جمله SUT) داشته و بدانید که باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید. بعد از توضیحات اولیه به سراغ معرفی کاشت مو به روش SUT رفته و در انتها نیز عوامل موثر بر کاشت مویی موفق را بررسی می‌کنیم تا دلیل تجربیات ناخوشایند و ناموفق برخی از افراد را متوجه شوید.

کاشت مو چیست؟
کاشت مو یا به شکل صحیح‌تر «پیوند مو» یک عمل جراحی است که در آن فولیکول‌های مو از بخشی از بدن (معمولاً پشت سر) برداشت و به بخشی دیگر پیوند زده می‌شوند. به محل برداشت «بانک مو» یا «ناحیهٔ اهداکننده» و به محل کاشت «ناحیهٔ گیرنده یا پذیرنده» گفته می‌شود. اصلی‌ترین استفادهٔ کاشت مو، درمان طاسی آقایان است.
در این عمل جراحی کم‌تهاجمی، فولیکول‌هایی که از لحاظ ژنتیکی به طاسی مقاوم هستند از بانک مو برداشت و به قسمتی که دچار طاسی شده، پیوند زده می‌شوند. حتماً دیده‌اید که موهای پشت و اطراف سر در اکثر آقایانی که از طاسی رنج می‌برند،پُر بوده و دچار ریزش نمی‌شود. فولیکول‌های این بخش‌ها و بخش‌های دیگر بدن مثل فولیکول‌های ریش، نسبت به طاسی مقاوم‌اند و دچار ریزش نمی‌شوند.

روش‌های کاشت مو
موهای بدن ما به طور طبیعی در گروه‌های ۱ تا ۴تایی رشد می‌کنند. امروزه برای کاشت مو، پزشک با استفاده از تکنیک‌های مختلف، «واحدهای فولیکولی» را برداشت کرده و پیوند می‌زد. پس منظور از واحدهای فولیکولی همین گروه‌های طبیعی ۱ تا ۴تایی مو است. برای معرفی کاشت مو به روش SUT ابتدا باید بدانید که تمامی روش‌های کاشت مو، بسته به نحوهٔ برداشت گرافت‌ها یا پیوندها به دو دستهٔ کلی تقسیم می‌شوند:
  • برداشت نواری که به روش FUT معروف است.
    برداشت دانه‌ای که به روش FIT معروف است.
در روش برداشت نواری، پزشک هزاران فولیکول را یکباره برداشت کرده و پیوند می‌زند. این روش سرعتی بالا و هزینهٔ کمتری دارد اما تهاجمی‌تر است و زخم یا اسکاری نسبتاً بزرگ در پشت سر به جا می‌گذارد (که البته توسط موها پوشیده می‌شود). در کاشت مو به روش FIT اما، هر فولیکول به طور مجزا و به شکل دقیق با استفاده از ابزارهای جراحی بسیار کوچک برداشت شده و پیوند زده می‌شوند. FIT کم تهاجمی‌تر است، زخم و اسکار به جا نمی‌گذارد و موهای کاشته شده ظاهر طبیعی‌تری دارند.
این که بهترین روش کاشت مو کدام روش است، بسته به شرایط شما دارد. بهترین کار این است که برای دریافت مشاورهٔ تخصصی رایگان با تماس بگیرید. در مشاورهٔ رایگان پزشک متخصص، شرایط شما را بررسی می‌کند و روشی متناسب با ویژگی‌ها و انتظارات شما برایتان اتخاذ می‌کند.


شکل 2 کاشت مو به روش FIT

معرفی کاشت مو به روش SUT
اگر پیش از مطالعهٔ این مطلب در مورد کاشت مو به روش SUT در منابع داخلی و خارجی جست و جو کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که از این روش تنها در وبسایت‌های داخلی نام برده شده است. SUT در واقع نامی ابداعی توسط متخصصان ایرانی است که S ابتدای آن برگرفته از تکنیک استفاده شده در این روش، یعنی تکنیک S.A.F.E یا SAFE است. SAFE مخفف واژهٔ Suction Assisted Follicular Extraction بوده که به معنی « استخراج فولیکولی به کمک ساکشن یا مکش » است.
  روش SUT در واقع همان کاشت مو به روش FIT است که به کمک یک دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود.

SUT چگونه انجام می‌شود؟
مهم‌ترین ابهامی که قصد داریم در معرفی کاشت مو به روش SUT برطرف کنیم، این است که تکنیک SAFE یا به طور کلی روش SUT، روشی تمام خودکار یا تمام اتوماتیک نیست. SUT همان روش FIT است که به با استفاده از یک دستگاه اتوماتیک بهینه سازی شده است تا سرعت و دقت پیوند بالا برود. پس اگر با ادعای کاشت SUT به روش تمام خودکار برخورد کردید، بدانید که با تبلیغی دروغین مواجه شده‌اید.
همانند کاشت مو به روش FIT، در روش SUT نیز پیوند‌ها یا گرافت‌ها به صورت واحدی استخراج شده و پیوند زده می‌شوند؛ با این تفاوت که در SUT فولیکول‌ها به شکل دقیقی توسط یک ابزار مکنده بیرون کشیده می‌شود و سپس توسط همان دستگاه در محل پیوند قرار می‌گیرد. به این ترتیب فولیکول در مواجه با وسایل و ابزار جراحی آسیب نمی‌بیند.

چرا روش SUT ؟
مزایا و معایب کاشت مو به روش SUT به تفضیل بررسی شده‌اند. به طور خلاصه مهم‌ترین مزیت روش SUT استفاده از دستگاه مکنده یا ساکشن است. برداشت فولیکول‌ها در این روش دقت و سرعت بالایی دارد و احتمال آسیب به فولیکول بسیار کمتر می‌شود (چون با ابزار مختلف تماسی ندارد). معمولاً برای رسیدن به تراکم مطلوب، باید دو بار عمل کاشت مو را انجام داد ولی با استفاده از روش SUT می‌توان در یک جلسه حدود ۱۴۰۰۰ تار مو کاشت که در اغلب موارد تراکم دلخواه حاصل می‌شود.
با همهٔ این مزایا، باید توجه داشته باشید که همهٔ تکنیک‌های کاشت مو در نهایت یک عمل جراحی محسوب می‌شوند. کم تهاجمی بودن کاشت مو به معنی این نیست که پیوند مو را می‌توان مثل «آب خوردن» انجام داد.
اگر گشتی در سایت‌های مختلف (از جمله سایت کلینیک خانه سفید) بزنید و نظرات مردم را مطالعه کنید، با داستان‌هایی تلخ از کاشت مو مواجه خواهید شد. به جا ماندن زخم و اسکار، شکست خوردن کاشت مو، عوارض جانبی و ... که برای بسیاری از افراد پیش آمده است.

در بیشتر مواقع دلیل این اتفاقات ناخوشایند، عدم تخصص مرکز کاشت مو یا استفاده از روش‌ها و ابزار غیر استاندارد است. این را هم مد نظر داشته باشید که استفاده یا عدم استفاده از دستگاه‌ تضمینی بر موفقیت کاشت مو نیست بلکه موفقیت کاشت بیش از هرچیزی به مهارت پزشک بستگی دارد.
در واقع بهترین کلینیک کاشت مو نه تنها به پیشرفته‌ترین تجهیزات کاشت مجهز است، بلکه از پزشکان و تیم درمانی مجرب و حرفه‌ای بهره می‌برد. کلینیک کاشت موی خانهٔ سفید علاوه بر این که به هر دو نوع دستگاه استفاده شده در روش SUT مجهز است، تبحر تیم متخصصانش را با ارائهٔ ضمانت‌نامهٔ کتبی بعد از کاشت مو، اثبات می‌کند.

هزینهٔ کاشت مو به روش SUT
هزینه کاشت مو به روش SUT به چندین عامل از جمله تراکم موی هدف و وضعیت بانک موی شما بستگی دارد. به طور متوسط این روش بین ۵ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارد اما برای گرفتن قیمت دقیق و انتخاب بهترین روش کاشت مو برای شما، می‌توانید از خدمات مشاورهٔ رایگان کلینیک فوق تخصصی کاشت موی خانهٔ سفید استفاده کنید.
 
کلینیک فوق تخصصی کاشت مو خانه سفید با انتخاب بهترین روش کاشت مو برای شما و انجام آن در محیطی کاملا بهداشتی، با حضور پزشکان مجرب و هزینه های به صرفه و اقتصادی برای ارائه خدمت به شما آماده است.
جهت مشاوره تخصصی با پزشکان ما از طریق راه های زیر اقدام فرمایید :
آدرس کلینیک : تهران ، جردن ، بلوار آفریقا ، خیابان دستگردی غربی ، پلاک 321 ، طبقه دوم
تلفن تماس : 02154503 – 02188870480
ارسال عکس و پیام رسان های داخلی و تلگرام : 09122252731