به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۷۶۰۵۴

مشکلات موسیقی بانوان فراتر از مجوز است

گروه فرهنگ و هنر: سرپرست و خواننده گروه موسیقی «دختران دریا» ضمن بیان مشکلاتی که بانوان در حوزه موسیقی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به بیان جزییاتی از کنسرت آتی گروه پرداخت.
مشکلات موسیقی بانوان فراتر از مجوز است
آرزو ضیایی سرپرست و خواننده گروه «دختران دریا» به تشریح برخی مشکلات هنرمندان زن در حوزه موسیقی پرداخت.وی با بیان اینکه در مجموع شکرگزار است که با وجود محدودیت‌ها در حوزه موسیقی بانوان کماکان می‌توانند فعالیت کنند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که گروه‌های موسیقی بانوان با آن مواجه هستند، بحث تبلیغات است. ما نمی‌توانیم مثل آقایان به تبلیغ هنر خود بپردازیم و مخاطب پیش از حضور در کنسرت نمی‌داند که اصولاً با چه نوع موسیقی مواجه خواهد شد.این خواننده تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که تنها با مخاطبان خانم مواجه هستیم و این یعنی نیمی از مخاطبان دیگر کنسرت‌ها را نمی‌توانیم همراه خود داشته باشیم در نتیجه سالن‌ها به سختی پر می‌شود.ضیایی با اشاره به معضلات مالی و نبود اسپانسرهای قوی در حوزه موسیقی بانوان افزود: تهیه‌کنندگان دوست دارند از کارهایی که مخاطب عام دارند، حمایت کنند و در نتیجه موسیقی بانوان در این زمینه بسیار مظلوم واقع شده است. در حالی که اگر تهیه‌کنندگان ورود کنند و به حمایت از هنرمندان زن بپردازند، مخاطب به ویژه در شهر تهران از کنسرت‌های بانوان استقبال خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در بحث مجوز نیز اگر مواردی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده رعایت شود، معمولاً مشکل زیادی برای اخذ مجوز برگزاری کنسرت بانوان وجود ندارد اما این به معنی آن نیست که اخذ مجوز بدون مشکل انجام می‌شود. مشکلات موسیقی بانوان آن‌قدر زیاد است که بحث مجوز در مقابل آن‌ها به چشم نمی‌آید.سرپرست و خواننده گروه موسیقی «دختران دریا» همچنین به بیان جزییاتی درباره کنسرت این گروه که یازدهم اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود پرداخت و گفت: گروه موسیقی «دختران دریا» در سال ۹۴ شکل گرفت و اولین اجرای خود را در سال ۹۵ برگزار کرد. از ابتدا هدف ما آن بود که کارها از تنظیم‌های جدید و به‌روزی برخوردار باشند و بازخوانی‌هایمان نیز با تنظیم‌های متفاوتی انجام می‌شد. به مرور و طی این سال‌ها از تعداد بازخوانی‌ها کاسته و تولیدات خودمان به محتوای اصلی کنسرت‌هایمان بدل شد. در کنسرت ۱۱ اردیبهشت نیز ۱۳ اثر از تولیدات گروه «دختران دریا» و دو الی سه اثر نیز بازخوانی است.وی در پایان گفت: آثار اجرایی گروه «دختران دریا» در سبک‌های پاپ و راک هستند و امیدواریم که با استقبال مخاطبان همراه شوند.
مرجع : صبا
برچسب ها: موسیقی بانوان