به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۷۶۱۳۸

نماینده مجلس:حذف صفر ازپول ملی فایده ندارد

گروه اقتصادی: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که حذف صفر از پول ملی نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکل معیشتی مردم باشد.
نماینده مجلس:حذف صفر ازپول ملی فایده ندارد
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: قطعا ما نمی‌توانیم با حذف صفر از پول ملی مشکل معیشتی مردم و مشکل اقتصادی کشور را حل کنیم. کسانی که به دنبال این کار هستند می‌خواهند ارزش پول ملی را که کاهش پیدا کرده به جایگاه خود برگردانند، اما همین الان هم واحد پول ریال بین مردم جایگاهی ندارد و مردم در محاوره عملا صفر را حذف می‌کنند. وی اضافه کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی کشور زیاد است که اگر چهار صفر را از پول ملی حذف کنیم و اسکناس را عوض نکنیم کاری انجام نداده‌ایم و اگر چهار صفر را حذف کنیم و اسکناس و سکه‌ها را تغییر دهیم هزینه‌ سنگینی به کشور تحمیل خواهد شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایطی که سیل از یکسو ویرانی خود را داشته و مشکلات معیشتی مردم را شاهد هستیم این کار جواب نمی‌دهد. اگر ریال به تومان تبدیل شود و صفر حذف شود آیا چیزی به قدرت خرید مردم اضافه می‌شود؟ قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد و این مشکل حل نمی‌شود ضمن این‌که به واسطه هزینه سنگین چاپ اسکناس و ضرب سکه تورم نیز ایجاد خواهد شد. موسوی لارگانی در پایان اضافه کرد: برای تقویت پول ملی و حذف صفر باید موازنه‌ای بین دخل و خرج مردم ایجاد کنیم و مجموعه اقداماتی را به عنوان پیش‌زمینه‌ این کار فراهم کنیم و سپس نسبت به حذف صفر اقدام کنیم.  
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ارزش پول ملی