به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۷۶۲۱

حذف دهک‌ها باید توام با رضایت باشد

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه موضوع حذف دهک‌هایی از یارانه‌بگیران در جلسه عصر امروز این کمیسیون با اقبال مواجه نخواهد شد، گفت: بارها به سمت تعیین سطح درآمدی و حذف دهک‌هایی از لیست‌ یارانه‌بگیران رفته‌ایم اما موفق نشدیم.
حذف دهک‌ها باید توام با رضایت باشد
 سیدعبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی نماینده میناب، رودان و جاسک در مجلس با اشاره به تصویب حذف یارانه 3 دهک بالای درآمدی در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، گفت: این موضوع در جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مطرح خواهد شد که به اعتقاد بنده مورد اقبال نمایندگان قرار نخواهد گرفت. وی در دامه با تاکید بر اینکه این پیشنهاد باید در قالب لایحه به مجلس ارائه شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت به عنوان قوه مجریه باید ترسیم کننده سازوکارها و اجرا کننده این تصمیم باشد، لازم است این قوه پیشنهادات خود را ارائه کند تا پس از نظرات اصلاحی مجلس و در صورتیکه امکان عملیاتی شدن آن باشد این موضوع به تصویب نمایندگان برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه موضوع حذف 3 دهک از یارانه‌بگیران، طرح خود نمایندگان به عنوان یک راه تامین درآمدهاست، تصریح کرد: در اوایل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و تعیین سطح درآمدی افراد برای دریافت یارانه نقدی، این موضوع که دهک‌های بالای درآمدی از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند مطرح شد که با اعتراض مواجه شد و این کار صورت نگرفت، پس از آن هم دعوت به انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه ‌نقدی مطرح شد که اسقبالی نیز از این دعوت نشد، به این صورت بارها به سمت حذف یارانه‌بگیران رفته‌ایم، اما موفق نشدیم. هاشمی با بیان اینکه عده‌ای در جامعه معتقدند که دریافت یارانه نقدی علی‌رغم برخوردار بودن افراد یک حق است، گفت: بنابراین دولت باید ضمن طراحی سازوکاری به منظور سطح درآمدی و تمکن مالی افراد این‌گونه مسائل را نیز مدنظ قرار دهد تا مشکل خاصی پیش نیاید.

صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۳۲
با این همه خرج و مخارج، لااقل در مناطق شهری این یارانه ها تاثیر زیادی بر زندگی مردم نداره... اقشار مرفه هم اصلا دنبالش نرفتن... (142538)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۳۷
سلام لطفاپبشنهادی راکه درباره ساماندهی یارانه بگیران واجرای عدالت درتقسیم بیت المال ارایه می شود درصورت امکان به مسؤلین مربوط برسانید:
اول؛هر وزارتخانه وسازمان ونهادی که ازبودجه مملکتی استفاده می کند،لیست مدیران وکارکنانی که دریافتی بالاتراز....(مبلغ موردتوافق به نسبت حداقل دریافتی بازنشستگان)دارندراازسیستم بارانه بگیران حذف کند.
دوم؛بامراجعه به سیستم وزارت دارایی وثبت اسنادواملاک وثبت شرکت ها؛کارخانه داران-تجار-بازاریان-ملاکین -بنگاهیان -کسبه وسرمایه داران به راحتی شناسایی خواهندشد.(شایدبدهی هایشان هم وصول شود.)
سوم؛کارکنان بخش های دولتی وخصوصی بادرآمدکم که قابل شناسایی هستند.
چهارم؛مشکل ترین گروه شابدافرادی باشندکه درآمدثابتی ندارندوبابیکارند،که درصورت عزم دولت ومجلس برای حل مشکل این گروه بزرگ میتوان آنان راسروسامان داده،تعداد دلال ودستفروش ومسافرکش راکاهش وبیکاران رااز بی عارانی که منتظربارانه نشسته اند؛جداکردوچاره اساسی انجام داد.
پنجم؛روستاییانی که زمین ندارندویازراعت رارهاکرده اند(بافرزندویارانه دریافتی زیاد)
که بیشترین مشاغل کاذب شهرهارا دراختیاردارند؛پس ازبرکت شناسایی ابن نیروی کارهم می توان روستاهاوکشاورزی ویران را احیاکردومانع رانت خواری واردکننده وتولیدثروت ملی هم شد.
وآخر؛سیستم بیمارمالیاتی کشوررابااستفاده درست ازاطلاعات وکنترل دقیق کارکنان وزارت دارایی به جایگاه واقعی تامین بودجه کشوربرسد(تادیگرکسی سودای سرمابه دارشدن یک شبه به سرش نزند)
=باانجام مراحل فوق احتمالا تکلیف افرادی هم که ازبودجه مملکت استفاده می کنندولی درگروه های فوق قرارندارند،روشن خواهدشد. (142591)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۲:۵۵
حرف های خنده دار! آنان که غنی ترند محتاج ترند!! (142648)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۲:۰۴
همین طرح یارانه ها گرانی اورد حالا هم می خواهند یارانه ندهند دنبال بهانه ای برای ندادن یارانه می گردند کشوری که تا این حد از لحاظ اقتصادی اشفته شده باید ..... (142742)