به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۷۶۲۳

دستگیری ۴ خرابکار در سازمان انرژی اتمی

گروه سياسي: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طی چند روز گذشته ۴ نفر خرابکار در بدنه این سازمان شناسایی و دستگیر شده‌اند.
دستگیری ۴ خرابکار در سازمان انرژی اتمی
به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی در جمع خبرنگاران گفت: دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به تاسیسات هسته‌ای هستند. وی ادامه داد: در همین راستا مدتی قبل موفق به شناسایی ۴ خرابکار در بدنه سازمان شدیم اما آن‌ها را دستگیر نکرده‌ایم تا موفق به کسب اطلاعات بیشتر از آن‌ها شویم تا اینکه چند روز قبل سر بزنگاه این ۴ نفر را دستگیر کردیم و اکنون در حال بازجویی از آن‌ها هستیم.

صالحی با بیان اینکه اکنون نمی‌توانم جزئیات بیشتری از این اتفاق را بیان کنم گفت: قطعاً در وقت مناسب، جزئیات خرابکاری‌ها اعلام می‌شود. وی با اشاره به پیشرفت‌ها در پرونده هسته‌ای تاکید کرد: تعاملات گسترده سیاسی نشانه‌های امیدبخشی را در حل پرونده هسته‌ای نمایان کرده است اما کشورهای متخاصم علاقه‌ای به برون‌رفت از وضعیت فعلی ندارند و تلاش می‌کنند تا با اقدامات خرابکارانه مانع توافق در پرونده هسته‌ای شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه تاکید کرد: حملات اینترنتی به تأسیسات هسته‌ای همچنان ادامه دارد اما ما بعد از شیوع ویروس استاکس‌نت، سیستمهای حفاظتی را ارتقاء دادیم و مراقب حملات دیگر هستیم. صالحی در پایان به وجود یگان تخصصی حفاظت از تجهیزات رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: این یگان به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و مراقب همه نوع حملات است.