به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۱۷۶۲۷۶

افت مخاطبان سینما نسبت به سال ۹۷

گروه فرهنگ و هنر: سینما‌های کشور در اولین‌ماه از سال جدید توانستند در مجموع مبلغی معادل ۵۵‌میلیارد و ۴۲۸‌میلیون تومان را به ثبت برسانند که در مقایسه با فروردین‌ماه سال گذشته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شده است.
افت مخاطبان سینما نسبت به سال ۹۷
سینما‌های کشور در اولین‌ماه از سال جدید توانستند در مجموع مبلغی معادل ۵۵‌میلیارد و ۴۲۸‌میلیون تومان را ثبت کنند که در مقایسه با فروردین‌ماه سال گذشته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شده است.فروردین‌ماه پارسال سینما‌ها در مجموع موفق به فروشی معادل ۴۲‌میلیارد و ۵۸۲‌میلیون تومان شدند که در مقایسه با آن فروش ماه نخست سال ۹۸ مبلغ ۱۳‌میلیارد تومان افزایش داشته است. افزایشی که می‌تواند برای سینما رکوردی تازه باشد.در مقابل رشد قابل توجه فروش بلیت، اما تعداد مخاطبان سینما افت کرده و همین زنگ خطری برای سینما محسوب می‌شود. این افت مخاطب نشان می‌دهد که افزایش قیمت بلیت بنا به شرایط اقتصادی جامعه تاثیری منفی بر مخاطبان داشته است.سینما‌ها در فروردین‌ماه سال پیش نزدیک به ۴‌میلیون و ۵۷۴‌هزار نفر مخاطب را به سالن کشاندند، اما امسال این رقم به ۴‌میلیون و ۳۶۴‌هزار مخاطب کاهش یافته است.

شاید نگاه اول افت مخاطب چندانی به چشم نیاید، اما در مقایسه با سال ۹۶ این افت مخاطب به‌خوبی مشاهد می‌شود.سینما‌ها در سال ۹۶ تعداد نزدیک به ۳‌میلیون و ۱۵۱‌هزار نفر مخاطب داشتند که سال بعد یعنی سال ۹۷ با رشدی معادل یک ‌میلیون و ۴۰۰‌هزار نفر روبه‌رو بود. این افزایش تعداد مخاطب طی یکسال این انتظار را ایجاد می‌کرد که در سال ۹۸ مخاطبان سینما حداقل مرز ۵‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر را پشت سر بگذارد، اما این آمار حاصل نشد.در میان این آمار پردیس سینمایی کوروش باز هم توانست به‌عنوان پرفروش‌ترین پردیس سینمایی معرفی شود. این پردیس با جذب ٣٤٨,١٤٤ نفر مخاطب و فروش ٦,٣٣٤,٥٣٢,٤٤٨ تومانی رتبه اول را به دست آورد.همچنین پردیس سینمایی ایرانمال با ٢,٩٨٨,٥٢٨,٠٠٠ تومان فروش رتبه دوم را کسب کرد. این پردیس تازه تاسیس با اقبال خوبی روبه‌رو بوده و تعداد ١٦٠,٦١٩ نفر مخاطب را در اولین ماه از سال به خود جذب کرده است.رتبه سوم پرفروش‌ترین سینما‌ها در ماه فروردین سال ۱۳۹۸ در اختیار پردیس سینمایی آزادی است. این پردیس با جذب تعداد ١٤٦,٣٨٨ نفر مخاطب و فروشی معادل ٢,٦٩٠,٧١٩,٩٩٩ تومان توانست در میان رقبای دیگر خود به‌عنوان سومین سینما در بخش فروش معرفی شود.
مرجع : میزان