به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۷۶۳۴۰

پاپ فرانسیس: گفتگو را بر خشونت مقدم بدانید

گروه بین‌الملل: رهبر کاتولیک‌های جهان در نیایش عید پاک، با نکوهش خشونت‌ فراگیر در سطح دنیا از همگان خواست در کشمکش‌ها به دنبال راه‌‌حلی مسالمت‌جویانه باشند. او مسئولان کشورها را فراخواند برای پایان دادن به مسابقه تسلیحاتی در جهان بکوشند.
ده‌ها هزار کاتولیک برای شرکت در آیین نیایش عید پاک در میدان سن پیتر حضور یافتند
ده‌ها هزار کاتولیک برای شرکت در آیین نیایش عید پاک در میدان سن پیتر حضور یافتند
روز یکشنبه میدان سن‌ پیتر رم، صحنه حضور ده‌ها هزار کاتولیک بود که در آیین نیایش عید پاک شرکت کردند. اطراف این میدان با ۵۵ هزار شاخه گل استرزیا، نرگس، ارکیده، لاله و سنبل تزیین شده بود. پاپ فرانسیس امسال نیز به موضوع صلح پرداخت. او از مومنان خواست جنگ سوریه را از یاد نبرند و نسبت به آن بی‌تفاوت نشوند: «لختی به تعهد در یافتن راه حلی سیاسی بیندیشید؛ تعهدی برای آرمان‌های مبتنی بر آزادی، صلح و عدالت.» او هم‌چنین مسئولان کشورها را فراخواند تا برای پایان دادن به مسابقه تسلیحاتی و جلوگیری از افزایش نگران کننده سلاح در جهان بکوشند.

پاپ فرانسیس به منازعات دیگر جهان نیز اشاره کرد و پیش از همه به خاورمیانه و سودان جنوبی پرداخت. او با یادآوری تشدید جنگ در لیبی از طرفین کشمکش‌ها خواست تا به گفت‌وگو روی آورند و زخم‌های یک دهه جنگ و بی‌ثباتی سیاسی را باز نکنند. پاپ برای اوکراین نیز آرزوی صلح پایدار و بشردوستانه کرد.  رهبر کاتولیک‌های جهان در ابراز همدردی با جامعه مسیحیان سریلانکا گفت: «با بازماندگان قربانیان و همه کسانی که برای عبادت دور هم جمع شده بودند و هدف چنین خشونت ظالمانه‌ای قرار گرفتند، همدردی دارم.»

مراسم عبادی عید پاک در میدان سن پیتر رم با تدابیر امنیتی شدیدی برگزار شد. تعداد پرشماری مامور پلیس شرکت‌کنندگان در این مراسم را با دقت و همانند مقررات فرودگاه‌ها کنترل می‌کردند. حال و هوای مراسم اما مسالمت آمیز و آرام بود. پاپ در نیایش خود، عید پاک را جشن امید خواند و رستاخیز عیسی را مشوقی برای مسیحیان دانست تا زندگی را با مشکلات، بی‌اعتمادی و ترس در نیامیزند. رهبر کاتولیک‌های جهان گفت عید پاک درسی است برای از جا کندن سنگ تردید و زنده نگاه داشتن امید. 
برچسب ها: پاپ فرانسیس