به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۱۷۶۳۴۷

وزیر اقتصاد: ۱۳۹۸ سال خوبی نیست

گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد گفت: جهش قیمت برخی کالاها و به ویژه کالاهای اساسی موجب آسیب شد از همین روی پیش بینی می‌کنیم سال ۹۸ سال خوبی نباشد؛ البته صرف برآوردها و پیش‌بینی‌ها نمی‌تواند برای ما نگرانی ایجاد کند.
وزیر اقتصاد: ۱۳۹۸ سال خوبی نیست
فرهاد دژپسند، گفت: برخی برآوردها نشان می‌داد که تورم تاپایان سال 50 یا 60 درصد خواهد بود یا برخی‌ها پیش‌بینی می‌کردندکه رشد اقتصادی منفی 8 یا منفی 5. 5 درصد باشد،  حتی برخی‌ها از رشد اقتصادی منفی 15 درصد صحبت می‌کردند البته هر دلسوز اقتصاد ایران که آشنایی با اقتصاد ایران داشته باشد از این برآوردها نگران می‌شود و آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد استقرار و بازگرداندن ثبات به اقتصاد است.
به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: با توجه به گزارش‌ها و آمارهای ارائه شده این سؤال مطرح می‌شودکه شرایط اقتصاد کشور در سال 98 چگونه خواهد بود و پیش‌بینی ما برای سال 98 چگونه است؟ شاید در مطالب و آمارها دیده و خوانده‌اید که اوضاع متغیرهای کلان اقتصاد در سال 97 قابل قبول نبود و برای ما نگران‌کننده است اما اگر به پایان نیمه اول سال گذشته برگردیم و همین برآوردهای صورت گرفته با عملکرد شاخص‌ها در پایان سال مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم علی‌رغم شرایط نامطلوب توانسته‌ایم به وسیله مدیریت مناسب از بدتر شدن شاخص‌ها جلوگیری کرده و ثبات را به اقتصاد برگردانیم.
وی ادامه داد: باید این اهتمام را داشته باشیم که متغیرها را از راه اصولی کنترل کنیم به طوری که این روند از نیمه دوم سال گذشته شروع شد و مثلا تورم ماهانه از 7 درصد به 2 درصد کاهش یافت، نرخ رشد اقتصادی و بیکاری نیز همین گونه بود. دژپسند تصریح کرد: باید همین مسیر را از ابتدا طی می‌کردیم تا مانع سقوط متغیرها شویم،  جهش قیمت برخی کالاها و به ویژه کالاهای اساسی موجب آسیب شد از همین روی پیش‌بینی می‌کنیم سال 98 سال خوبی نباشد. البته صرف برآوردها و پیش‌بینی‌ها نمی‌تواند برای ما نگرانی ایجاد کند چون یک علامت‌دهی است واگر ما از برآوردها در راستای اعمال مدیریت بهتر و صحیح‌تر و اصلاح استفاده کنیم می‌توانیم به آ‌ن مدیریت افتخار کنیم اما نمی‌توانیم برابر آن تسلیم شویم. 
برچسب ها: وزیر اقتصاد