به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۷۶۳۶۱

چه رمز عبوری بگذاریم که هک نشویم؟!

گروه فناوری: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی با انتشار گزارشی جدید ابراز کرده‌اند که برخلاف هشدارهای امنیتی هنوز خیل عظیمی از کاربران برای حساب‌های کاربری خود رمز عبورهای ساده و قابل حدسی همچون ۱۲۳۴ را انتخاب می‌کنند.
چه رمز عبوری بگذاریم که هک نشویم؟!
متخصصان مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا (NCSC) به تازگی با بررسی رمز عبورهای لو رفته از اکانت و حساب‌های کاربری افراد دریافته دریافته و اعلام کرده‌اند که برخلاف هشدارهای امنیتی جدی که از سوی کارشناسان امنیتی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است، هنوز میلیون‌ها کاربر برای حساب‌های کاربری خود در اینترنت از گذرواژه‌های بسیار ساده و قابل حدس همچون ۱۲۳۴ استفاده می‌کنند که همین امر موجب شده است آمار هک و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به شدت بالا رفته و همچنان بالا نیز باقی بماند.گزارش‌های منتشر شده در هکرنیوز حاکی از آن است که بالغ بر ۲۳ میلیون نفر از کاربران در فضای مجازی همچنان از رمز عبورهای ساده و آسان همچون اعداد ۱۲۳۴ استفاده می‌کنند که این کار را برای هکرها بسیار آسان و نفوذپذیر کرده است.کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری بارها به کاربران توصیه کرده‌اند که با رعایت نکاتی نظیر موارد زیر به امنیت حساب‌های کاربری و حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود کمک کنند:

۱. حداقل از ۸ کاراکتر در ساخت رمز عبور یا گذرواژه خود استفاده کنید.

۲. در رمز عبور خود حتماً از تعدادی حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، عدد و رقم و علامت‌های نشانه گذاری همچون گیومه، دو نقطه، ویرگول و غیره استفاده کنید.

۳. می‌توانید از حروف و کاراکترهای مشابه استفاده کنید به‌عنوان مثال، به‌جای استفاده از حرف S انگلیسی از کاراکتر $ استفاده کنید .

۴. می‌توانید به‌جای حرف بزرگ I (آی) انگلیسی از حرف کوچک l (اِل) استفاده کنید.

۵. بجای حرف O (اُو) انگلیسی، عدد صفر انگلیسی را بکار ببرید.

آنها همچنین در گزارش‌های خود بارها عنوان کرده‌اند که در ساخت رمز عبور برای اکانت و حساب‌های کاربری خود از بکارگیری موارد زیر نیز به شدت خودداری کنند:
۱. از کلماتی که به سادگی در یک فرهنگ لغت و دیکشنری یافت می‌شود، به هیچ وجه استفاده نکنید.

۲. از به کار بردن اطلاعات شخصی خود نظیر نام کوچک، نام خانوادگی و تاریخ تولد خود خودداری کنید.


۳. از کلمات و اعدادی که حدس زدن آن بسیار ساده و آسان است همانند ۱۲۳۴۵ خودداری کنید.

۴. کلمات و عباراتی که همه کاراکترهای آن با حروف بزرگ یا همه با حروف کوچک انگلیسی تایپ شده باشند را بکار نبرید.
۵. از تکرار کاراکترهای موجود در رمز عبور همانند mmm۳۳۳ به شدت پرهیز کنید.

۶. رمز عبور حساب‌های کاربری مختلف خود را به صورت‌های کاملاً متفاوتی بسازید تا در صورتی که یکی از حساب‌های کاربری شما به هر علتی، هک شد و یا با مشکل مواجه شد، دیگر حساب‌های کاربری و صفحات مجازی شما آسیب نبیند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: رمز عبور