به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۱۷۶۴۴
«گذشته» با ارزش‌های ما اجنبی است

علم‌الهدی در باره «اسکار» هم موضع گرفت

گروه سياسي: جمعی از مدیران و خبرنگاران دفاتر و شعب خبرگزاری‌های فعال در استان خراسان رضوی با امام جمعه مشهد دیدار و گفت‌وگو کردند و علم‌الهدا در باره بسياري از مسائل داخلي، خارجي و همچنين اسكار موضع‌گيري كرد.
علم‌الهدی در باره «اسکار» هم موضع گرفت
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این دیدار با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک اظهار کرد: دکتر روحانی از ابتدا با طرح شعار «تدبیر و امید» قصد داشتند تا از ظرفیت‌های مختلف کشور از جمله دیپلماسی بهترین بهره‌برداری را داشته باشند و بر همین اساس، مردم به ایشان رای دادند و دیپلماسی جدید، حقی است برای دولت یازدهم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه افراد صرفا با توجه به بینش و گرایش سیاسی خود نمی‌توانند با دیپلماسی رییس جمهور مخالفت کنند، اظهار کرد: مخالفت با دیپلماسی دولت یازدهم تنها حق یک نفر و آن شخص هم مقام معظم رهبری هستند. وی با تاکید بر حساسیت نحوه اجرای دیپلماسی و وجود اختلاف‌نظر در این حوزه، تصریح کرد: در این زمینه نباید از اصول و آرمان‌های انقلاب هزینه کنیم، هر دولتمردی که بر سر کار می‌آید نباید از آرمان‌های انقلاب کوتاه بیاید.

علم‌الهدی به تماس تلفنی اوباما و روحانی اشاره کرد و افزود: این که درخواست تماس تلفنی از سوی کدام کشور مطرح شده، حائز اهمیت است. ظاهرا در این قضیه هزینه کردیم ولی چیزی نگرفتیم. 60 سال است که آمریکا با مسلمانان می‌جنگد و 35 سال است که ما با استکبار مبارزه می‌کنیم. تعامل ایران با آمریکا در کشورهایی که تحت تاثیر بیداری اسلامی بودند، نوعی شوک ایجاد کرد و این هزینه‌ای بود که در اثر این تعامل پرداخت کردیم. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نشست اخیر رییس جمهور آمریکا، گفت: اوباما در این نشست مدعی شده بود که تحریم‌ها ایران را مستأصل کرده و گزینه نظامی هم‌چنان روی میز است.

امام جمعه مشهد در پاسخ به سوالی درباره حضور فیلم «گذشته» در اسکار به نمایندگی از ایران، اظهار کرد: به نهادهای بین‌المللی اعم از خدماتی، فرهنگی و سیاسی بدبین هستم و تمام آنها را عامل استکبار می‌دانم. در نتیجه حضورمان در عرصه بین‌المللی باید به گونه‌ای باشد که موقعیت جهانی خود را تثبیت کنیم نه این‌که عامل اجرایی نهاد استکبار شویم. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قرار است ایران در اسکار حضور داشته باشد فیلمی شایسته معرفی است که نمایش‌دهنده‌ی ارزش‌های انقلاب و ملت ایران باشد و باید با چنین فیلمی به اسکار برویم. «گذشته» شاید ضد ارزش نباشد، اما با ارزش‌های ما اجنبی است.

دانشگاه سیاست‌زده، محصول علمی ندارد

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره گزینه وزارت علوم، گفت: به عنوان یک طلبه که با فضای دانشگاهی آشنا هستم و یک دانشگاه اثرگذار یعنی دانشگاه امام صادق(ع) را مدیریت کرده‌ام، می‌گویم عرصه دانشگاه هر قدر فضای آرام‌تری داشته باشد عملکرد بهتری خواهد داشت. ما می‌خواهیم این فضا سیاست‌زده نباشد، و اگر سیاست‌زده شد، دانشگاه محصول علمی نخواهد داشت و رشد علمی کشور متوقف خواهد شد.

وزیر علوم وابسته به هیچ جریانی نباشد

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر برای دانشگاه وزیری بیاید که سابقه سیاسی دارد و وابسته به جریان سیاسی خاصی است فضای دانشگاه به هم می‌ریزد، لذا از دولت تدبیر و امید می‌خواهیم مدیریتی برای دانشگاه در نظر گیرد که به هیچ جریان سیاسی‌ای وابسته نباشد.

وی خاطرنشان کرد: با حاکم شدن جریان‌های وابسته سیاسی بر دانشگاه‌ها، از آن به عنوان یک سکوی سیاسی استفاده می‌شود. مجلس هم باید بیدار باشد و بداند که اگر فردی سیاسی وارد عرصه مدیریتی دانشگاه‌ها شود آرامش فضای علمی بر هم خواهد خورد. هیچ چیز نباید مانع درس‌ خواندن شود. امام جمعه مشهد تاکید کرد: اصرار بر درس خواندن به معنای ایجاد فضای سکولار علمی نیست، دانشگاه و دانشجوی سیاست‌دان می‌خواهیم و بصیر، نه سیاست‌زده.