کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عربستان: تعادل بازار نفت را کنترل می‌کنیم

قیمت جهانی بازار نفت كاهش یافت!

4 ارديبهشت 1398 ساعت 16:36

گروه اقتصادی: وزیر انرژی عربستان سعودی می‌گوید این کشور تعادل در بازار نفت را در غیاب صادرات ایران حفظ خواهد کرد.


خالد فالح با تاکید بر این که کشورش تعادل نفت را در بازارهای جهانی حفظ خواهد کرد افزود: «ما به دقت تحولات بازار نفت را دنبال می‌کنیم و با سایر تولیدکنندگان نفت هماهنگ خواهیم بود تا نسبت به وجود عرضه کافی نفت برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل و در عین حال، تعادل بازار جهانی نفت برهم نخورد.»

در حالی که انتظار می‌رفت بعد از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر پایان دادن معافیت خرید نفت ایران به چند کشور، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی با جهش مواجه شود، بهای نفت خام برنت از روز چهارشنبه در بازارهای جهانی با ۴ دهم درصد کاهش به بشکه‌ای ۷۴ دلار و ۲۴ سنت سقوط کرد. این در حالی است که در ماه‌های اخیر و در پی توافق کشورهای اوپک و غیر اوپک مبنی بر پایین نگه داشتن سطح تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش نسبی رو به رو شده بود. کاخ سفید، روز دوم اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ معافیت‌های خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا را که مهلت آنها روز ۲ می (۱۲ اردیبهشت) به‌پایان می‌رسد، تمدید نمی‌کند.

مجمع فعالان اقتصادی در این باره نوشت: قابل تامل‌ترین خبر امروز توقف التهاب در قیمت جهانی نفت و کاهش جزئی قیمت آن است که باید حاصل رایزنی‌های فشرده و قطعی آمریکا برای جایگزینی نفت عربستان و امارات تعبیر کرد. حالا پس از چندین ماه تحریم شاید دیگر بود و نبود نفت ایران تعیین کننده قیمت‌های جهانی نیست!


کد مطلب: 176481

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/176481/قیمت-جهانی-بازار-نفت-كاهش-یافت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir