به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۷۶۴۸۲

طرح ممنوعیت استفاده از برقع در سریلانکا

گروه بین‌الملل: یکی از اعضای حزب اتحاد ملی سریلانکا در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اعلام کرد که لایحه‌ای را به اعضای این حزب پیشنهاد داده که براساس آن پوشیدن برقع در سراسر کشور ممنوع می‌شود.
طرح ممنوعیت استفاده از برقع در سریلانکا
«آشو پاراسینگه»، یکی از اعضای حزب اتحاد ملی سریلانکا، در این لایحه اعلام کرده که پوشش برقع ارتباطی با جامه سنتی اسلام ندارد و در سراسر جهان مردان از آن برای پوشاندن چهره خود هنگام عملیات تروریستی استفاده می‌کنند. وی گفت: «رهبران مسلمان ما نیز پذیرفته‌اند که برقع پوشش اسلامی نیست و حتی در برخی مکان‌ها از بازدیدکنندگان می‌خواهند که پیش از ورود برقع خود را بردارند.» او افزود: «بر این اساس، با توجه به امنیت ملی پیشنهاد می‌دهم که برقع ممنوع شود.»

یکی از عوامل انتحاری زن بود
وزارت دفاع سریلانکا اعلام کرد یکی از ۹ عامل انتحاری دخیل در انفجارهای سریلانکا، زن بوده است.
«روان ویجی‌واردنده» معاون وزارت دفاع سریلانکا اعلام کرد که یکی از عوامل انتحاری دخیل در حملات روز یکشنبه زن بوده است. گفتنی است در این حملات ۹ عامل انتحاری دخیل بوده‌اند. رئیس پارلمان سریلانکا نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد بیش از ۶۰ نفر در رابطه با این حملات بازداشت شده‌اند. گفتنی است در سلسله انفجارهایی که روز یکشنبه علیه کلیساها و هتل‌های شهر کلمبو روی داد و داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت؛ ۳۵۹ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر نیز زخمی شدند.
برچسب ها: سریلانکا