به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۷۶۵۱۳

کمک علم روانشناسی به جامعه در دنیای امروز

مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده و در کل علم روانشناسی در دنیای امروز چگونه به جامعه در کلینیک‌ها کمک می‌کنند؟

 گروه جامعه: در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد دیگر به این نتیجه رسیده اند که استفاده از مشاور و روانشناس در تمامی بخش‌های زندگی بسیار مفید و کار آمد است. حل مشکلات خانوادگی ، اجتماعی و کودکان با استفاده از روانشناس متخصص انتخابی بالغانه می‌باشد. در این مطلب به معرفی خدمات کلینیک روانشناسی به صورت اختصار می‌پردازیم:
مشاوره خانواده : مشکلات خانوادگی امروزه یکی از مهمترین و اثر گذار ترین بخش زندگی افراد را تشکیل می‌دهد. خانواده به عنوان اولین و امن ترین محل برای هرکسی نیاز به داشتن حداقل استاندارد‌های لازم می‌باشد. دکتر مشاور و روانشناس خانواده در مرکز مشاوره خانواده تلاش می‌نمایند تا در کنار حل اختلافات خانوادگی آموزش‌های مناسبی برای برخورد با مشکلات به افراد ارائه دهد.
 
مشاوره کودکان و نوجوانان : حساسیت‌های موجود در مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان باعث شده تا مراکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره کودک و نوجوان بهترین‌ها را انتخاب نمایند، درمان اختلالات کودکان و نوجوانان و همچنین کمک به فرزند پروری و نحوه رفتار مناسب با کودکان در دستور کار روانشناس کودک و نوجوان می‌باشد. تفاوت نسل‌ها و تغییرات تکنولوژی باعث شده تا خانواده‌ها با مشکلات جدی در روابط خود با فرزندانشان رو به رو شوند. مشاور کودک و نوجوان با ارائه راهنمایی مناسب قادر است به خانواده‌ها کمک کند تا بر این مشکل خود فائق آیند.

مشاوره پیش از ازدواج : افزایش میزان مشکلات در بین زوجین و همچنین افزایش میزان طلاق و جدایی باعث شده تا مشاوره قبل ازدواج به امری ضروری تبدیل شود. کلینیک روانشناسی و مرکز مشاوره قبل ازدواج انتخاب نو از بهترین روانشناسان خود جهت مشاوره قبل ازدواج و زوج درمانی برای زوج‌های جوان یاری گرفته تا افراد بتوانند بهترین انتخاب را برای تشکیل زندگی مشترک داشته باشند. در کلینیک روان شناسی انتخاب نو به غیر از برگزاری جلسات مصاحبه برای زوجین ، تست‌های روانشناسی تخصصی نیز از افراد تهیه می‌نماید که با کمک آن میزان شباهت‌های اخلاقی افراد مشخص می‌گردد.

درمان اختلالات روانی : درمان تخصصی اختلالات روانی در مراکز مشاوره از اهمیت بالایی برخوردار است، از اختلالات رایج که در مراکز مشاوره به درمان آن پرداخته می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
-    درمان وسواس : وسواس یکی از سخت ترین بیماری‌های روحی و روانی می‌باشد، کسانی که از اختلالات وسواسی رنج می‌برند خود را مجبور به انجام اعمالی می‌بینند که در عین عدم تمایل به انجام آن قادر به متوقف نمودن آنها نیستند. این افراد با کمک یک روانشناس متخصص و تغییرات در زندگی خود قادرند تا به یک زندگی طبیعی بازگردند.

-    درمان افسردگی : یکی از اختلالات رایج با توجه به فشارهای اجتماعی و خانوادگی در دنیای امروز افسردگی می‌باشد. اختلال افسردگی می‌تواند به صورت عدم تمایل به فعالیت ، بی خوابی ، بی اشتهایی ، خستگی مداوم و حتی تمایل به خودکشی بروز کند. نشانه‌های افسردگی بنا بر درجه افسردگی در افراد متفاوت می‌باشد.  متخصص درمان افسردگی پس از تشخیص آن تلاش می‌نمایند تا با همراهی و ارائه تمرینات مناسب به درمان افراد و رهایی آنها از این بیماری کمک کند.
-    درمان استرس و اضطراب : این اختلال روحی و روانی می‌تواند با تمامی اختلالات روانی همراه باشند. بسیاری از کسانی که دچار استرس و اضطراب می‌باشند نمی‌توانند حتی از بهترین لحظات خود لذت ببرند. مشاور متخصص به افراد کمک می‌کند تا علت استرس و اضطراب خود را شناسایی کرده و سپس به درمان آن بپردازند. بیشتر کسانی که به خاطر استرس و اضطراب به مراکز روان درمانی مراجعه می‌کنند نیاز دارند تا درباره مشکلات خود صحبت نمایند ، فشاری که به خاطر مشکلات بر افراد می‌آید باعث می‌شود تا افراد نیاز به صحبت با یک روانشناس خوب در مرکز مشاوره داشته باشند تا بتوانند با این مشکل خود فائق آیند.

مشاوره شغلی : یکی از دغدغه‌های امروز مردم جامعه انتخاب شغل مناسب که با روحیه ، علایق و استعداد‌های آنها تناسب داشته باشد می‌باشد. مشاوره شغلی این امکان را برای افراد فراهم آورده تا با درک بهتر از استعداد خود در زمینه مناسب فعالیت نمایند تا به موفقیت برند. مشاوره شغلی به افرادی که در حال تحصیل هستند کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را با توجه به رشته تحصیلی خود داشته باشند. کسانی که در کار خاصی مشغول به فعالیت هستند با کمک بهترین روانشناس می‌توانند به بخش‌هایی که فعالیت کاری آنها را گسترش می‌دهد آگاه گردند و از مشاوره شغلی برای گسترش مناسب فعالیت خود استفاده نمایند.

نوروفیدبک و بیوفیدبک : یکی از جدیدترین شیوه درمان روانشناسی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است نوروفیدبک می‌باشد. دستگاه نوروفیدبک با برسی امواج مغزی می‌تواند کارکرد ذهنی افراد را یافته و با تمرینات مناسب به بهبود وضعیت یادگیری ، حافظه و بر طرف نمودن بعضی از اختلالات روانی بپردازد. این شیوه درمانی هیچ گونه عارضه ای برای افراد نداشته و تنها استمرار در جلسات نوروفیدبک برای اثر گذاری آن ضروری می‌باشد.

کارگاه روانشناسی : یکی از خدمات بسیار مهمی که مراکز مشاوره برای مراجعین و علاقمندان به روانشناسی ایجاد نموده است برگزاری کارگاه‌های روانشناسی با موضوعات کاربردی می‌باشد. افراد با شرکت در این دوره‌های روانشناسی ضمن دریافت مدارک معتبر می‌توانند از آموزشهای اساتید مجرب روانشناسی نیز بهره مند گردند.
مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی انتخاب نو یکی از کامل ترین مراکز مشاوره در ارائه خدمات روانشناسی می‌باشد که توانسته رضایت کامل مراجعین خود را به دست آورد و کمک زیادی به حل مشکلات آنها بنماید. کلینیک روانشناسی انتخاب نو با مدیریت آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت و خانم دکتر نسرین باقری تلاش نموده تا به بهترین شکل به این نیاز جامعه رسیدگی کند.
 
مرکز مشاوره انتخاب نو با ایجاد فضای آرام و مناسب این امکان را فراهم آورده تا افراد از کمک بهترین مشاوران و اساتید روانشناسی برای راهنمایی ، کمک بگیرند. مدیریت این مرکز روانشناسی تلاش نموده تا بهترین خدمات روانشناسی را در همه رشته‌ها گرد هم آورد تا افراد بتوانند برای حل مشکلات خود از آن استفاده نمایند.

مرکز مشاوره انتخاب نو امیدی برای زندگی نو