به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۷۶۵۳۶

جوانی با ۱۰دلار سرمایه صاحب ۷۶۸میلیون دلار شد

گروه بین‌الملل: مانوئل فرانکو ۱۰ دلار داد و یک بلیط بخت‌آزمایی خرید. این بلیط برنده سومین لاتاری بزرگ آمریکا شد. حالا مانوئل ۲۴ ساله صاحب ۷۶۸ میلیون دلار شده است.
جوانی با ۱۰دلار سرمایه صاحب ۷۶۸میلیون دلار شد
مانوئل فرانکو در یک کنفرانس مطبوعاتی در برابر خبرنگاران از برنده شدنش در بخت‌آزمایی می‌گوید. این جوان ۲۴ ساله آمریکایی برای خبرنگاران تعریف می‌کند که وقتی فهمید بلیطش صاحب ارقام درست است ضربان قلبش به شدت زیاد شد و خون به سرش دوید. او ۱۰ دقیقه فقط فریاد می‌زد. فرانکو که ساکن شهر میلواوکی در ساحل غربی دریاچه میشیگان آمریکاست، نزدیک بود این بلیط را از دست بدهد. پس از اعلام ارقام درست بخت‌آزمایی در پایان ماه مارس، او تمام بلیط‌هایی که خریده بود را دور ریخت. درست زمانی که او می‌خواست آخرین بلیط باقیمانده‌اش را از یک دست به دست دیگرش بدهد، متوجه یک بلیط دیگر شد و این همان بلیط بخت او بود: ۷۶۸ میلیون دلار، سومین رقم بزرگ در تاریخ بخت‌آزمایی آمریکا. فرانکو اما تمامی این پول را یکجا دریافت نمی‌کند، بلکه به صورت اقساط و در بازه زمانی ۲۹ سال آن را دریافت خواهد کرد.

فرانکو از یک سوم این پول صرف‌نظر کرده و قبول کرده که در یک پرداخت یکباره ۴۷۷ میلیون دلار به او داده شود. او هنوز برنامه‌ای برای این پول ندارد. او از شدت هیجان از شغل قبلی‌اش استعفا داده است: «من دیگر نمی‌توانستم کار کنم. به شدت عرق کرده بودم و همکارانم متوجه این موضوع شدند. من می‌خواستم حتما درباره برنده‌ شدنم به آنها بگویم اما ناگهان دیگر سر کار نرفتم.» در منطقه ویسکونزین که محل اقامت فرانکو است، قانونی جاری است که بر اساس آن برندگان بلیط بخت‌آزمایی نمی‌توانند ناشناس بمانند. به همین دلیل فرانکو باید این موضوع را علنی می‌کرد. نمایندگان مجلس این ایالت در حال بررسی قانونی هستند که بر اساس آن برندگان بزرگ بخت‌آزمایی می‌توانند برای حفظ امنیت‌شان ناشناس بمانند.