به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۱۷۶۵۷۴

کارفرمایان بلاتکلیف مصوبه حق مسکن

گروه اقتصادی: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به بلاتکلیفی کارفرمایان در عدم ابلاغ مصوبه حق مسکن کارگران، تصریح کرد: با توجه به تصویب مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت، افزایش کمک هزینه مسکن قطعی است و به زودی در فیش حقوقی کارگران اعمال خواهد شد.
کارفرمایان بلاتکلیف مصوبه حق مسکن
ابوالفضل فتح الهی گفت: سال گذشته شورای عالی کار حق مسکن کارگران را افزایش داد که از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسید؛ وزارت کار هم این مصوبه را به دولت ارسال کرد چون این افزایش باید به تأیید و تصویب هیأت وزیران برسد تا قابلیت اجرا پیدا کند. برابر آخرین خبرها، کمیسیون اقتصادی دولت مصوبه را تأیید کرده و تنها امضای وزرا باقی مانده تا در هیأت وزیران تصویب شود.وی گفت: در حال حاضر کارفرمایان به دلیل عدم ابلاغ مصوبه در بلاتکلیفی به سر می‌برند و امیدواریم هرچه سریع‌تر هیأت وزیران مصوبه را نهایی کند.به گفته فتح الهی، با توجه به آنکه کمیسیون اقتصادی دولت این مصوبه را به تصویب رسانده است، افزایش کمک هزینه مسکن قطعی است و هیچ نگرانی خاطری در این خصوص وجود ندارد و به دنبال تأیید نهایی هیأت وزیران این افزایش و معوقه آن از ماه آینده در حقوق کارگران اعمال می‌شود.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های مسکن و اجاره بها در کلان شهرها گفت: ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه مسکن رقمی نیست که بتواند هزینه‌های مسکن کارگران را پوشش دهد ولی افزایش آن بعد از چند سال قابل توجه است چون تا قبل از این حق مسکن ۴۰ هزار تومان بود. اعضای شورای عالی کار بهمن ماه سال گذشته با افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند. پیش از این حق مسکن کارگران ۴۰ هزار تومان بود که با این افزایش به ۱۰۰ هزار تومان رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کارگران