به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۷۶۷۳۰

تاكید آمریکا و ژاپن بر توقف واردات نفت از ایران

گروه بین آلملل: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بر «تمایل مشترک» خود برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند.
تاكید آمریکا و ژاپن بر توقف واردات نفت از ایران
این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از ویلیام هگرتی، سفیر آمریکا در ژاپن منتشر کرد. به گفته این مقام آمریکایی در گفتگو با خبرنگاران، سران آمریکا و ژاپن در گفتگوی خود اظهار امیدواری کرده‌اند که ایران «مسیر خود را تغییر داده و اهدافی صلح‌جویانه‌تر را در پیش بگیرد».

به گفته  هگرتی، دونالد ترامپ و شینزو آبه همچنین بر تمایل مشترک خود بر توقف نظامی‌سازی بخش‌های مورد مناقشه در دریای چین شرقی به دست دولت پکن تأکید کردند. رویترز جزئیات بیشتری در مورد این گفتگو منتشر نکرده است، اما نخست وزیر ژاپن به تازگی بر پایبندی کشورش به برجام تأکید کرده بود. او در جریان نشست سران اتحادیه اروپا و ژاپن که عصر پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، به همراه رهبران اتحادیه اروپا و به رغم فشارهای فزاینده آمریکا بر جمهوری اسلامی، بر پایبندی کشورش به برجام تأکید ورزیده بود.

فرمانده سنتکام:
امکانات لازم برای برخورد با هر گونه کنش خطرناک ایران را در اختیار داریم
 
فرمانده سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفت این کشور امکانات لازم برای برخورد با هر گونه کنش خطرناک ایران را در اختیار دارد.
ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای‌نیوز عربی با اشاره به این که هم‌اکنون «راهبرد دفاع ملی آمریکا بر روی ایران متمرکز است»، گفت: «ایران چالشی قدیمی در منطقه به‌ شمار می‌آید و ما تمامی امکانات لازم برای برخورد با هرگونه کنش خطرناک ایران را در اختیار داریم.» فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در این مصاحبه افزود: «اقدام ایران در صادر کردن تروریسم در منطقه و دنیا تهدیدی طولانی مدت به شمار می‌آید. ما با متحدان و دوستان خودمان در منطقه هماهنگ هستیم تا مطمئن شویم که در برابر تهدید ایران اتحاد داریم.»

مک‌کنزی همچنین گفته است که آمریکا نیروهای نظامی خود در سوریه را «با احتیاط» از این کشور خارج خواهد کرد. ۱۹ فروردین گذشته کاخ سفید به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نام سپاه پاسداران ایران را در سیاهه «گروه‌های تروریستی خارجی» این کشور قرار داد و این اقدام تاکنون واکنش‌های تند لفظی از سوی مقام‌های ایران و فرماندهان سپاه را به دنبال داشته است. ایران در واکنش به این تصمیم دولت واشنگتن نام سنتکام را در فهرست گروه‌های «تروریستی» قرار داد. ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است و ژنرال مک‌کنزی به تازگی به فرماندهی این ستاد منصوب شده است.
مرجع : یورنیوز
برچسب ها: خرید نفت ایران