به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۷۶۷۴

حمله 3 خرس قهوه‌ای به يک​چوپان​درسمیرم

گروه حوادث:​ 3 خرس قهوه‌اي با حمله به گله چوپاني در حوالي شهر ونك سميرم 15 گوسفند را دريدند.
حمله 3 خرس قهوه‌ای به يک​چوپان​درسمیرم
 شامگاه شنبه3 خرس قهوه‌اي در منطقه حفاظت شده شمس‌آباد ونك سميرم موجب وحشت چوپان و تلف شدن 15 رأس از گوسفندان وي شد. چوپان اين گوسفندان اظهار كرد: اين حمله در نيمه شب در حالي رخ داد كه گوسفندان در ميانه كوه و در بالاي صخره‌ها استراحت مي‌كردند و در سكوت شب به يكباره سر و صداي آنان بلند شد. محمد جواد صالحي گفت: با سروصداي يكباره گوسفندان از جا پريدم و متوجه حضور سه قلاده خرس قهوه‌اي شدم كه به گله حمله كرده و گوسفندان را از بالاي كوه به پايين پرتاب مي‌كند. وي افزود: با فرياد هايم قصد كمك طلبيدن داشتم كه متاسفانه فريادم به گوش كسي نرسيده و مجبور به تماس شدم كه وقتي مردم رسيدند كار از كار گذشته بود.

صالحي گفت: سگ‌هاي نگهبان هم در اين اتفاق كاري از دستشان بر نيامد و خودم نيز اگر هم مسلح بودم شليك نمي‌كردم تا دوباره در موج رسانه‌ها گرفتار نشوم. وي بيان كرد: در اين منطقه حيوانات درنده و خطرناك مانند خرس، گرگ و گراز بسيار است و گاها به گله‌ها و انسان‌ها حمله‌ور مي‌شوند و شاهد اين اتفاق در آينده نيز خواهيم بود. منطقه حفاظت شده شمس آباد در 8 كيلومتري شهر ونك سميرم و در مرز استان اصفهان و چهار محال و بختياري است كه در 45 كيلومتري مركز شهرستان سميرم واقع شده است.
مرجع : انتخاب

اسفار نیکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۱۸
بهتره سازمان محیط زیست وارد عمل بشه .یک کارشناس محیط زیست برآورد هزینه کند و ضرر چوپان رو دولت پرداخت کند. اما تورو خدا آخرین امیدهای زیست محیطی کشور رو با این بهانه ها از بین نبرید (142835)
افشين
Europe
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۴۲
چاخان نكن چوپان دروغ گو اگه اسلحه داشتي سوراخ سوراخشون ميكردي! هنوز اون جنايتي كه همشهريت نسبت به اون خرس و توله هاش انجام داد از ذهن مردم پاك نشده (142849)
ميرزايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۰۵
خرسها هم حق زندگي دارند بايد زنده بمانند (142873)
دكتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۱۳
اول از چوپان سباسگذارم كه تيراندازي نكرده و خرس‌ها را نكشته است. بعد از دوستاني كه در محيط زيست اين استان فعاليت مي‌كنند مي‌خواهم بپرسم اين چه منطقه محافظت شده‌اي هست كه چوپان با گوسفندان اجازه ورود به آن دارند و سؤال بعدي اين هست كه مگه هر چند وقت يكبار نبايد ميزان غذاي موجود براي حيوانات وحشي آن منطقه بررسي شود و اگر موجود نبود برايشان غذا فراهم شود تا به مردم صدمه‌اي وارد نشود؟؟؟؟؟؟؟؟ (142884)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۲۹
منطقه حفاظت شه چوپان و گوسفنداش اونجا چه میکردند؟ اگه خرس به گوسفند و غیره حمله نکنه پس حتما واسه سیر کردن خودش و بچه ش یا باید بره به بانک دستبرد بزنه یا بره گدایی؟ حیوانه گشنه ش میشه گوشت میبینه حمله میکنه؛ الان دیگه خیلیا گوشت مفت ببینن حمله میکنند (142924)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۰:۴۴
علت این حملات این هست که انسانها به محیط زندگی اونها بیش از اندازه نزدیک شدن و در واقع به قلمروشون تجاوز کردن.
همونطور که خودمون دوست داریم کسی بی اجازه وارد محیط زندگی ما نشه باید به حریم اونها هم احترام بگذاریم.
جاده هایی که ما درست کردیم متاسفانه محیط زندگی اونها رو به بخش های جداافتاده ای تبدیل کرده و هرحیوونی بخواد از این مرز عبور کنه باید خطر له شدن زیر چرخ های ماشین های ما رو به جون بخره!
هر بار که از ییلاقمون به شهر برمی گردم حداقل جسد 4-5 تا حیوون بدبخت له شده رو کنار جاده می بینم. (143308)