به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۱۷۶۷۹۸

پایان غم‌انگیز فیلمبرداری یک عروسی

گروه جامعه: فیلمبرداری از عروس و داماد قایق سوار روی تالاب تفریحی ارومیه پایان مرگباری را برای زن فیلمبردار و یک مرد رقم زد.
پایان غم‌انگیز فیلمبرداری یک عروسی
به گزارش ایران، ظهر یکشنبه - 8 اردیبهشت- عروس و داماد ارومیه‌ای همراه با یک فیلمبردار زن راهی تالاب «گل مرز» در نزدیکی شهر ارومیه شدند. آنها از چند هفته قبل هماهنگی‌های لازم را انجام داده و برای تصویربرداری در این مکان رؤیایی و زیبا از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند.
«رضا» 43 ساله که مسئول اجاره تالاب و قایق‌ها بود، پس از خوش و بش با عروس و داماد و اکیپ فیلمبرداری براساس قرارشان یک قایق پدالی در اختیارشان قرار داد و زوج جوان سوار قایق شدند. زن فیلمبردار نیز به همراه یک عکاس سوار بر قایق دیگری شده و روی آب به حرکت درآمدند. دقایقی بعد هر دو قایق به وسط تالاب رسید. زن جوان در حال فیلمبرداری بود و تصاویر به یاد ماندنی را ثبت می‌کرد. لحظاتی بعد وقتی می‌خواست از زاویه‌ای دیگر تصویربرداری کند از جایش بلند شد اما ناگهان با حرکت قایق‌ها و برخورد آنها با یکدیگر تعادلش به هم خورد و به درون آب سقوط کرد.

همزمان با این حادثه رضا که شاهد ماجرا بود با قایق موتوری خود را به محل رساند او زن فیلمبردار را با سختی نجات داد اما هنگامی که می خواست سوار بر قایق موتوری شود ناگهان سرش به بدنه قایق خورد و از هوش رفت. همین موضوع باعث شد وی به اعماق تالاب فرو رود. عروس و داماد که از دیدن این صحنه حسابی وحشت کرده بودند شروع به داد و فریاد کرده و از افرادی که در ساحل بودند درخواست کمک کردند.
با سر و صدای آنها مرد جوانی که چوپان بود و در حاشیه تالاب ایستاده بود با مشاهده این صحنه بلافاصله به آب زد و پس از تلاشی نفسگیر موفق شد زن فیلمبردار را به خشکی برساند.
عروس و داماد به سختی موفق شدند قایق خود را به خشکی برسانند اما در آن همهمه و شلوغی خبری از «رضا» نبود. انگار تالاب او را بلعیده بود. هیچ نشانه‌ای روی آب دیده نمی‌شد. تالاب حدود 15متر عمق داشت و جست و جو در زیر آب برای یافتن «رضا» باید با تجهیزات غواصی انجام می‌شد. با اعلام موضوع به امدادگران اورژانس، آتش‌نشانی و هلال احمر آنها به محل اعزام شده و بلافاصله عملیات جست و جو برای پیدا کردن رضا آغاز شد. تا رسیدن تیم غواصی، عملیات احیا روی زن 34 ساله آغاز شد و مصدوم پس از چند بار CPR به بیمارستان امام ارومیه انتقال یافت.

مرگ فیلمبردار
دکتر باقر بهرامی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: «ساعت 14 و 58 دقیقه ظهر یکشنبه 8 اردیبهشت گزارش غرق شدگی در تالاب گل مرز به اورژانس اعلام شد. آن‌طور که گزارش‌های اولیه نشان می‌داد، فیلمبردار عروسی به داخل تالاب افتاده و مرد 43 ساله نیز غرق شده بود. با این گزارش تیم اورژانس بلافاصله به محل اعزام شد.
وقتی امدادگران به محل رسیدند زن جوان به نام «مهری ناصر» 34 ساله از آب بیرون کشیده شده بود اما اثری از «رضا سعادت پور» که مسئول اجاره قایق در تالاب بود، وجود نداشت. همکاران ما مصدوم را چند بار در محل احیا کرده و در حالی که ضریب هوشیاری پایینی داشت به بیمارستان انتقال دادند. زن جوان که پس از چند بار ایست قلبی در بیمارستان به کما رفته بود سرانجام بامداد دیروز جان باخت.»

کشف جسد پس از چند ساعت
یکی از دوستان «رضا» درباره این حادثه گفت: رضا از اهالی روستای «گل مرز» و کشتی گیر بود. او علاوه‌بر کسب و کاری که در تالاب داشت، یک سالن کشتی نیز در روستای محل زندگی‌اش راه انداخته بود. او برای فیلمبرداری روی تالاب به مشتریان قایق اجاره می‌داد اما هرگز فکر نمی‌کردیم این حادثه برایش رخ دهد. او همسر و یک دختر 12 ساله داشت.
با توجه به عمق تالاب، جست و جو در زیر آب نیاز به تجهیزات غواصی داشت. تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند اما هیچ کس نتوانست برای زنده ماندن «رضا» کاری کند و غواصان پس از 4ساعت جسد او را از آب بیرون کشیدند.پس از این حادثه تلخ، اخباری در شبکه‌های مجازی درباره مرگ عروس و داماد نیز منتشر شد اما براساس آخرین پیگیری‌ها این زوج در سلامت کامل به کنار تالاب انتقال یافته‌اند.