به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۷۶۸۸۴
هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال؛ فرهاد وارد می‌شود

تراکتورسازی-پرسپولیس؛ آخرین مانع هت‌تریک

تراکتورسازی-پرسپولیس؛ آخرین مانع هت‌تریک
گروه ورزشی: هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه هفته جاری با برگزاری ۲ بازی آغاز می‌شود.
هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال
تراکتورسازی تبریز- پرسپولیس تهران/ ساعت ۱۷/ ورزشگاه یادگار امام
حساس‌ترین بازی این هفته، نخستین دیداری است که باید در هفته بیست و هشتم برگزار شود. تراکتورسازی که با سه شکست متوالی مدت‌ها است ۴۹ امتیازی باقی مانده و در رده چهارم جدول لیگ قرار دارد، با این وضعیت کاملا از کورس قهرمانی خارج شد و اکنون شاگردان لیکنز تنها برای کسب سهمیه آسیا سه بازی آتی خود را برگزار می‌کنند.
تراکتورسازان برای زنده ماندن شانس بالای آسیایی شدن خود باید برابر پرسپولیسی قرار بگیرند که با ۵۶ امتیاز مقتدرانه صدرنشین لیگ است.در صورت برتری پرسپولیس مقابل تیم تبریزی و شکست تیم‌های سپاهان و استقلال در فاصله ۲ هفته مانده به اتمام رقابت‌ها قهرمانی سرخپوشان قطعی می‌شود.
به نظر می‌رسد برانکو ایوانکوویچ در این بازی حساس فشار خاصی به تیمش وارد نکند چرا که پرسپولیس دوشنبه هفته آتی باید در تاشکند ازبکستان به مصاف پاختاکور برود. دیداری که شکست در آن می‌تواند منجر به حذف سرخ پوشان پایتخت ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود. با این وجود حتی تکرار نتیجه تساوی مانند ۲ بازی اخیر پرسپولیس برابر ذوب آهن و سپاهان در خانه پرشور‌ها هم می‌تواند نتیجه مناسبی برای این تیم باشد.
تراکتورسازی قصد دارد با برتری در این بازی حساس تا حدی سه هفته بحرانی‌ای که با شکست این تیم از سپیدرود، پیکان و ذوب آهن همراه شد را از یاد برده و در صورتی که سپاهان و استقلال در این هفته از حریفانشان ببازند حتی به رده دوم لیگ صعود کند.
پرسپولیس در راه تثبیت هت تریک قهرمانی در خانه تراکتورسازی/ نخستین تجربه سرمربیگری مجیدی در تقابل با استقلال قعرنشین
با این وجود اهالی فوتبال بیش از اینکه نگران سطح فنی دیدار تراکتور- پرسپولیس باشند از ایجاد تنش و آشوب در این بازی با توجه به کری خوانی و جنجالی که برخی هوادارنما‌ها در هفته‌های آتی به وجود آورده اند، ترس دارند و به همین دلیل فدراسیون فوتبال یک تیم نظارت هفت نفره را برای دیدار تراکتورسازی- پرسپولیس به تبریز می‌فرستد.
سرخ پوشان تبریزی در این بازی مسعود شجاعی را به دلیل محرومیت، آنتونی استوکس را به دلیل مصدومیت و محسن فروزان را به دلیل صدور دستور موقت یک ماهه از سوی کمیته اخلاق مبنی بر تعلیق فعالیت هایش برای یک ماه، در اختیار ندارند.
سرمربی کروات پرسپولیس هم نمی‌تواند از حسین ماهینی، محمد انصاری و ماریو بودیمیر به دلیل آسیب دیدگی استفاده کند و البته وضعیت شایان مصلح هم برای حضور مقابل تراکتورسازی در هاله‌ای از ابهام است.
دیدار رفت تراکتورسازی و پرسپولیس با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی به اتمام رسید.
  • داور وسط: محمدحسین زاهدی فرد
    کمک ها: محمدرضا منصوری و علی میرزابیگی
    کمک داوران اضافی: اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان
    داور چهارم: رضا سخندان
    ناظر: محسن ترکی
استقلال تهران- استقلال خوزستان/  ساعت ۲۰:۱۵/  ورزشگاه آزادی
هم نام‌های تهرانی و خوزستانی در بدترین وضعیت روحی و روانی، باید یکی از بازی‌های هفته بیست و هشتم را برگزار کنند.
استقلال تهران پس از آن که در دربی ۸۹ با یک گل مغلوب پرسپولیس شد و سپس در بازی خانگی مقابل سایپا به تساوی بدون گل رضایت داد، با برتری برابر سپاهان و ماشین سازی در لیگ برتر و پیروزی برابر الهلال در آخرین روز از دور رفت لیگ قهرمانان آسیا تا حدی به اوج بازگشت و هوادارانش بار دیگر حتی به کسب قهرمانی لیگ امیدوار شدند، اما ۲ شکست با نتایج مشابه یک بر صفر از الهلال و پدیده شهرخودرو، دنیا را برای آبی‌ها تیره و تار کرد تا آن‌ها ضمن کاهش شانس صعودشان از مرحله گروهی رقابت‌های آسیایی، عملا با رویای قهرمانی در لیگ برتر هم خداحافظی کنند.
در چنین وضعیتی مدیریت باشگاه استقلال در یک اقدام ضربتی فعالیت‌های وینفرد شفر آلمانی و پسرش در این تیم را تعلیق و فرهاد مجیدی، دستیار جوان شفر که حتی یک بار هم روی نیمکت داغ سرمربیگری ننشسته است تا پایان فصل به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد. در این وضعیت آبی پوشان تهرانی که با ۵۰ امتیاز تیم سوم لیگ هستند باید برابر حریفی به میدان بر‌وند که وضعیت بسیار اسفناکی در این رقابت‌ها دارد.
قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر که اکنون با ۱۲ امتیاز در هجدهمین فصل این رقابت‌ها قعرنشین است، حتی با پیروزی برابر استقلال تهران هم هیچ تضمینی برای زنده ماندن کورسوی امیدش برای بقا ندارد چرا که اگر در بازی نفت مسجد سلیمان و سپیدرود یکی از این تیم‌ها برنده بشود پرونده سقوط شاگردان سید محمد علوی به دسته یک هم بسته می‌شود تا پس از استقلال اهواز، هم نام دیگر این تیم هم در شهر اهواز در مسیر نابودی پیش برود.
فرهاد مجیدی در اولین تجربه سرمربیگری اش می‌تواند با پیروزی برابر استقلال خوزستان و توقف سپاهان برابر ماشین سازی جای سپاهان را در رتبه دوم جدول بگیرد. از طرفی شکست غیرمنتظره برابر قعرنشین لیگ هم می‌تواند تبعات بدی برای مجیدی و تیمش به همراه داشته باشد و استقلال را حتی تا رتبه پنجم لیگ هم پایین بیاورد.
پرسپولیس در راه تثبیت هت تریک قهرمانی در خانه تراکتورسازی/ نخستین تجربه سرمربیگری مجیدی در تقابل با استقلال قعرنشین
سرمربی جوان استقلال تهران در این بازی از وجود اللهیار صیادمنش و فرشید اسماعیلی به دلیل مصدومیت بی بهره است و مجیدی، گادوین منشا را هم به دلیل بی انضباطی از حضور در تمرینات تیمش محروم کرده تا این مهاجم نیجریه‌ای برابر هم نام خوزستانی استقلال به میدان نرود.
محمد علوی با وجود اینکه هیچ یک از بازیکنانش برای این بازی محروم نیستند قید استفاده از وحید خشتان، بهترین گلزن تیم خود را به دلیل بی انضباطی زده است.
بازی رفت آبی پوشان تهرانی و خوزستانی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که طی آن پایتخت نشین‌ها با تک گل روح الله باقری حریف خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند.
  • داور وسط:موعود بنیادی فرد
    کمک ها:قهرمان نجفی و علی اکبر عظیم پور
    کمک داوران اضافی:مهدی سیدعلی و سیدعلی اصغر مؤمنی
    داور چهارم:براتعلی مولوی
    ناظر:علیرضا یزدانی