به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۱۷۶۹۰۳
هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛

پرسپولیس در یكقدمی هت‌تریك قهرمانی

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفته بیست و هشتم لیگ برتر در شرایطی که تا دقایق پایانی از تراکتورسازی پیش بود در نهایت به نتیجه تساوی رسید هرچند به یك قدمی دستیابی به سومین قهرمانی متوالی لیگ برتر رسید.
پرسپولیس در یكقدمی هت‌تریك قهرمانی
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند. این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک - یک ‏‬ به پایان رسید. کمال کامیابی نیا (۱۱) برای پرسپولیس و دانیال اسماعیلی فر (۷۹) برای تراکتورسازی در این بازی گلزنی کردند. با این نتیجه پرسپولیس ۵۷ امتیازی شد تا همچنان در صدر جدول باقی بماند. تراکتورسازی با ۵۰ امتیاز در رده چهارم است و عملاً شانس قهرمانی در لیگ را از دست داد.
ترکیب پرسپولیس و تراکتورسازی
تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (۸۲ - سعید کریمی)، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، بشار رسن (۹۰ - شایان مصلح)، احمد نورالهی، مهدی ترابی (۶۵ - سیامک نعمتی)، کمال کامیابی نیا، مهدی شیری، محمد نادری و علی علیپور وارد میدان شد.
تراکتورسازی هم با محمدرضا اخباری، محمد طیبی، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر، اشکان دژاگه، سوگیتا، احسان حاج صفی، ایمان سلیمی (۵۸ - علیرضا نقی زاده)، سید احمد موسوی (۷۷ - محمدرضا آزادی)، اکبر ایمانی و ساسان انصاری در این مسابقه بازی کرد. مسعود شجاعی به دلیل محرومیت و آنتونی استوکس به دلیل مصدومیت تراکتورسازی را در این بازی همراهی نکردند.
درگیری بشار و ایمانی و کارت زرد داور
بازی در دقایق ابتدایی پایاپای بود و جنگ هافبک‌های دو تیم بیشتر به چشم می‌آمد. در دقیقه ۷ اکبر ایمانی در میانه میدان چند بازیکن پرسپولیس را پشت سر گذاشت ولی با خطای بشار رسن متوقف شد. این خطا درگیری دو بازیکن را در پی داشت و محمدحسین زاهدی فر به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.
گلزنی کامیابی نیا برای پرسپولیس
در دقیقه ۱۱ پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد. بشار رسن این توپ را روی دروازه تراکتورسازی ارسال کرد. این توپ بعد از برخورد با بازیکنان پرسپولیس روی خط دروازه جلوی پای کامیابی نیا رسید و این بازیکن توانست گل اول بازی را به ثمر رساند.
پاسخ به حملات پرسپولیس
اشکان دژاگه که در این بازی در غیاب مسعود شجاعی بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت، در دقیقه ۱۵ در یک موقعیت خوب پشت محوطه پرسپولیس قرار گرفت ولی تعلل این بازیکن در ضربه زدن به توپ باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس از راه برسند و این توپ را دفع کنند.
فرصت طلایی برای احمد نورالهی
احمد نورالهی هافبک پرسپولیس عملکرد قابل توجهی در این مسابقه داشت. او در دقیقه ۲۵ صاحب سه موقعیت متوالی برای گلزنی شد. توپ ارسالی بشار رسن از کنار محوطه جریمه تراکتور در شرایطی به نورالله‌ی رسید که این بازیکن شوت محکمی به سمت دروازه حریف زد. اخباری دروازه بان تراکتور توپ اول را دفع کرد. در ادامه نورالهی ضربه سری را به سمت دروازه تراکتور زد که این بار احسان حاج صفی مانع گل خوردن تیمش شد. هافبک پرسپولیس مجدداً یک ضربه قیچی برگردان به سمت دروازه تراکتور زد که این توپ را اخباری مهار کرد.
شوت سنگین دژاگه و مهار بیرانوند
یکی از موقعیت‌های خوب تراکتورسازی در این بازی ضربه کاشته ای بود که کنار محوطه جریمه پرسپولیس به دست آورد. اشکان دژاگه پشت این ضربه ایستاد و شوت محکمی به سمت دروازه پرسپولیس زد ولی بیرانوند این توپ را دفع کرد.
فشار تراکتورسازی و کارت زرد به بیرانوند
با گذشت زمان تراکتورسازی فشارش را برای جبران نتیجه افزایش داد ولی راه به جایی نبرد. پرسپولیس هم در دقیقه ۴۰ صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه تراکتورسازی شد ولی ضربه عالیشاه با اختلاف به اوت رفت. در دقیقه ۴۴ داور بازی به علیرضا بیرانوند به خاطر اتلاف وقت کارت زرد نشان داد که این موضوع اعتراض بیرانوند را در پی داشت.

حملات تراکتورسازی و شوت ترابی در نیمه دوم
با شروع نیمه دوم تراکتورسازی برای جبران نتیجه جلو کشید. تمرکز حملات تراکتور در این نیمه بر جناح راست این تیم و در پست دانیال اسماعیلی فر بود در دقیقه ۵۲ ارسال زمینی اسماعیلی فر از مقابل دروازه پرسپولیس به اوت رفت. در دقیقه ۵۶ هم مهدی ترابی هافبک پرسپولیس شوت سنگینی به سمت دروازه تراکتورسازی زد که اخباری این توپ را مهار کرد.
اعتراض عجیب ایمانی به تصمیم سرمربی تراکتورسازی
اولین تعویض تراکتورسازی در دقیقه ۵۹ رقم خورد که طی آن اکبر ایمانی از زمین خارج و به جای او علیرضا نقی زاده وارد میدان شد. نکته عجیب این تعویض اعتراضات شدید ایمانی به تصمیم سرمربی تراکتور بود و وی حتی برای لحظاتی شروع به خودزنی کرد!
اولین تعویض پرسپولیس و از دست رفتن بهترین موقعیت تراکتور
مهدی ترابی در حالی در این بازی کارت زرد گرفت که برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۶۵ اقدام به تعویض این بازیکن کرد و سیامک نعمتی وارد زمین شد. در دقیقه ۶۶ هم دانیال اسماعیلی فر ناخواسته در محوطه شش قدم پرسپولیس صاحب فرصت گلزنی شد که بیرانوند این ضربه نزدیک را به کرنر فرستاد.
گل تساوی تراکتور
تراکتورسازی که برای جبران نتیجه کنترل بازی را در اختیار گرفته بود، سرانجام در دقیقه ۷۹ موفق شد توسط اسماعیلی فر به گل تساوی برسد. این گل با پرتاب بلند احسان حاج صفی به دست آمد که این پرتاب در محوطه جریمه پرسپولیس زیر پای اسماعیلی فر افتاد.

پرتاب سنگ و اشیا به سمت بازیکنان پرسپولیس
پرسپولیس در دقیقه ۸۵ صاحب یک ضربه کرنر شد. زمانی که بشار رسن برای این کرنر پشت توپ ایستاد تماشاگران تراکتور به سمت او سنگ و اشیایی را پرتاب کردند. با وساطت بازیکنان تراکتورسازی، تراکتوری‌ها دست از این اقدام خود برداشتند.
فشار پرسپولیس برای گل دوم
دقایق پایانی بازی پرسپولیس حملاتی را برای به ثمر رساندن گل دوم ترتیب داد. برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۹۰ آخرین تعویضش را انجام داد و شایان مصلح را به جای بشار رسن وارد زمین کرد ولی این حملات ثمری نداشت و بازی با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد. البته داور پیش از اتمام مسابقه به شایان مصلح بازیکن پرسپولیس کارت زرد نشان داد.