به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۱۷۶۹۹

تذكربه صداوسیمابراي سريال«کلاه پهلوی»

گروه فرهنگ و هنر:‌ شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با انتقاد نسبت به آنچه نمایش عریان و قبح‌شکنانه مفاسد اخلاقی برخی شخصیت‌های حاضر در سریال «کلاه پهلوی» خوانده است، خواستار اصلاح این موارد شد.
تذكربه صداوسیمابراي سريال«کلاه پهلوی»
شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با انتقاد از آنچه نمایش عریان و قبح‌شکنانه مفاسد اخلاقی برخی شخصیت‌های حاضر در «کلاه پهلوی» در چند قسمت اخیر خوانده، این صحنه‌ها را برخلاف موازین شرعی دانسته که موجبات اعتراض مخاطبان را فراهم آورده است. شورای نظارت بر سازمان صداوسیما خواستار اصلاح اینگونه موارد شده است.

 شورای نظارت چندی پیش طی گزارشی مجمل، ضمن برشمردن برخی نکات مثبت این سریال از قبیل روایت واقعیت‌هایی از وابستگی حکومت پهلوی به بیگانگان و نفوذ آشکار و پنهان کشورهای استعمارگر در اداره امور کشور در آن دوره تاریخی با انتقاد شدید از نمایش صریح و مستقیم برخی روابط غیر اخلاقی، پخش اینگونه موارد در رسانه ملی را نوعی ترویج این روابط و عادی جلوه دادن آن برای مخاطبان و در نهایت قبح‌شکنی دانسته است.

روابط غیراخلاقی، استعمال مشروبات الکلی و اختلاط زن و مرد در سریال «کلاه پهلوی» از جمله مواردی بوده است که شورای نظارت نیازمند اصلاح و تذکر دانسته است.گزارشی جامع و مفصل از ایرادات این مجموعه نمایشی در شورای نظارت نهایی شده است که طی روزهای آتی به سازمان صدا و سیما ابلاغ خواهد شد.
مرجع : پایگاه اطلاع‌رسانی شوراي نظارت

لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۱۱
نه اینکه خیلی هم پربینندس!!! باعث انحراف جوونامون میشه!!! (142968)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۲
پول ملت رو بر داشتن یک سریال ابکی چرند درست کردن به نام کلاه پهلوی، نه داستان داره، نه شخصیت پردازی درستی داره، خود سازنده اثر هم نفهمیده چیکار داره می کنه، سریال از این شاخه به اون شاخه می پره، پر از سکانس ها و دیالوگ غیر ضروریه که گویی فقط برای طولانی کردن سریال و پر کردن جالی خالی داستان نوشته شده اند، از همه مهمتر فکر کنم دری (سازنده) یک لیست شعار داشته بعد تصمیم تصمیم گرفته بر اساس شعار ها سریال بسازه. (143097)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۰:۲۵
نوشتت یه لایک داشت ک زدم حزف دل منو زدی (143293)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۷
مگه سریال کلاه پهلوی پخشش از تلویزیون شروع شده؟؟؟ (143100)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۸
وقتی می خوای مثلا در رابطه با صرفه جویی و اسراف آب فیلمی بسازی حتما باید نشون بدی که یه جایی شیر آب بی خود بازه و یه جای دیگه تشنگی.
وقتی هم که می خوای فساد و ظلم رو نشون بدی باید خود فساد رو نشون بدی. خود ظلم رو نشون بدی. سیاه نمایی هم نکنی. نه اینکه بیاییم فیلمامون رو وقیحانه بسازیم . نه .
یکی از آقایون قیلم ساز می گفت قرار بود من درباره فساد توی خانواده های وابسته به رژیم پهلوی فیلم بسازم. سر تدوین فیلم یه گروه اومدن و گفتن سیگار کشیدن خانوما رو حذف کن. مشروب خوردنشون رو هم حذف کن. نتیجه شد یه خانواده ای که که هیچ مشکلی نداشتن.
برای ساختن فیلم های تاریخی باید واقع بینانه عمل کرد. زمانی که شما خوبی ها و بدیهای یه زمونه رو با هم گفتی پسندیده تر و قابل قبول تره. یعنی واقعا اون زمان هیچ خوبی نبوده. هیچ ساخت و سازی، هیچ تعلیم و تربیتی، هیچ قدرت نظامی، و ... نبوده.
مردم خوب می فهمن چی راسته و چی دروغ (143103)
احمد
Australia
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۱:۰۵
این همه رضاخان به ایران خدمت کرد؛ نام ایران؛ نام خانوادگی افراد؛ دانشگاههای امروزی؛ برچیدن لباسهای عهد عتیق؛ جاده ها و تونل ها؛ راه آهن؛ ارتش واحد؛ بیمارستانها و درمانگاه ها؛ ثبت ازدواج؛ از بین بردن حرمسرای شاهنشاهی؛ از بین بردن خان و خان بازی؛از بین بردن راهزنها؛ تاسیس ژاندارمری؛ شهربانی؛ لوله کشی آب؛ و غیره...؛ نام ایران بر افراشته ساخت بعد فقط پیله کردن به کشف حجاب؛ خواهش میکنم بهار سانسور نکنید. متشکرم (143326)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۲۴
کلاه پهلوی سریال چرت و پرتیه . اصلا به درد نمی خوره . حیف پولی که خرج این سریال شده . از 50 قسمت گذشته هنوزم قرار نیست تموم بشه (142976)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۲۴
دستشون درد نكنه، به خاطر خيلي از تعصبات اين چنيني كه ما رسانه ميلي رو نگاه نميكرديم. حالا تك و توك يكي دو قسمت اين سريال رو ديديم، از اين گيرها بديد كه اين يكي دو قسمت هم نبينيم. چرا سعي داريد فرهنگ مردم رو وارونه نشان دهيد. همه مثل شما فكر نمي‌كنند. (142977)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۳۸
بنده به عنوان یک بینندۀ عام که تخصصی در تکنیکهای سینمایی ندارم میگم کلاه پهلوی اصلا سریال خوبی نیست. از خیلی از سینماشناسان و منتقدان فیلم هم شنیدم که به خوبی ازین فیلم نام نمیبرند. (142991)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۳۸
قسم حضرت عباستونو قبول كينم يا دم خروستونو!!!خلاصه ميخوايين واقعيت نشون بدين يا دروغ!!!خلاصه پهلويي بد بوده يا خوب!!تكليف خودتونو مشخص كنيد بعد فيلم بسازيد (142992)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۹
پس بنابراین ما نتیجه می گیریم شورای سیاست گذاری صدا و سیما بدنبال نشان دادن واقعیت ها نیست بلکه هدف تأمین سلیقه های این آقایان است . (143030)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۶
بابا جان اینها اینطوری میگن که مردم کنجکاو بشن وقت بگذارند اگر شده حتی یک قسمت از سریال را ببینند!!! چون خودشان میدانند بیننده کم هست . (143023)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۷
صدا و سیما کلی خرج کرد برای این سریال که روی دیدگاه مردم تاثیر بذاره شبکه منوتو یک مستند با فیلمهای واقعی ارشیوی از دوران رضا شاه گذاشت تمام زحمتهای رسانه میلی رو از بین برد (143026)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۵۷
دقیقا همینه. (143089)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۸
حالا کی این سریال الکی رو نگاه می کنه؟؟
اشکال اساسی اش اینه که بیش از حد سیاسی و غیر واقعیه. (143029)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۰۲
بلاخره اختلاط بوده ....خو چی کار کنن؟ مبخوای بگین ترکیه بیاد فیلمشو بسازه بدین جم نشون بده.
دیگه ایراد بنی اسراییلی هم نگیرین از صدا وسیما.هر چند که عوامل فیلمش و خود فیلمش مضخرفه اما به هر حال برای نشون دادن فرح و اشرف تو صدا و سیما که نمیشه چادر کرد سرشون نشوندشون چای سجاده نماز (143032)
والا
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۰۷
داستان فيلم پرازتناقضه. (143038)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۵۷
مگه داستان هم داره؟! (143090)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۷
این بابا ها دیگه کین
اینا چی میگن
وای به حال مردم (143067)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۲۵
کلاه پهلوی هم مثل دیگر برنامه های صدا و سیما سرشار از تحریف و سانسور واقعیات هست.. بالاخره تاریخ را قوم غالب مینویسند نه قوم مغلوب (143128)
عزتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۵۲
واقا ادم میمونه این همه اراجیف و چرت و پرت رو از کجای تاریخ اینا دراوردن فقط و فقط دروغ تنها کاری که رسانه ضرغام بلده درووووووووووووووووووووووووووووووووووغ! (143147)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۰۰:۲۴
همین سریال ها رو می سازند که ملت نشستن پای ماهواره و یا دنلود سربال های امریکایی. (143430)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۷:۵۸
اين همه تو سايتاي مختلف دربارش حرف زدن يه بار هم دلم نخواست برم ببينم چي هست. (143184)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۰۰:۲۳
چیزی زیادی از دست ندادی، همون بهتر که این شاهکار صدا و سیما را ندیدی و گرنه مثل ما می خواستی سرت رو بکوبی به دیوار. (143428)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۸:۵۱
نه آقا چون داره حکومت پهلوی رو میکوبه اشکال نداره شخصیتا ضربدری بهم خیانت کنن! الان کجان آقای کوشکی و طالبی که بخاطر یه سکانس فیلم سینمایی تو برنامه هفت خودشونو دار میزدن؟؟!! (143204)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۰۱:۱۴
ترجیح میدم بازی 3سال پیش ختافه با وایادولید رو با گزارش استاد علیفرببینم .این فیلمو نبینم (143452)