به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۷۷۱۱۲

جهش ناگهانی نرخ دلار و یورو در بازار ارز

گروه اقتصادی: افزایش قابل توجه قیمت دلار در صرافی‌ها در حالی رخ داد که دلار در بازار آزاد به آستانه ۱۵ هزار تومان رسیده است.
جهش ناگهانی نرخ دلار و یورو در بازار ارز
قیمت هر دلار در صرافی ها با افزایشی نزدیک به ۳۰۰ تومان به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. هر دلار آمریکا را صرافی ها ۱۴ هزار و ۵۵۰تومان می‌خرند.به این ترتیب توازن فاصله ۱۰۰ تومانی قیمت خرید و فروش در صرافی ها امروز برقرار نیست.بر اساس این گزارش قیمت یورو نیز در صرافی ها به ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. صرافی ها هر یورو را ۱۶ هزار و ۴۵۰تومان خریداری می کنند.

رکوردشکنی قیمت ها در بازار سکه
از هفته پیش تاکنون بازار سکه و طلا دوباره دچار التهاب شده به طوری که نوسان قیمت ها به صورت ساعتی اتفاق می افتد.در روزهای پایانی هفته پیش و همچنین دو روز نخست هفته جاری، قیمت سکه و طلا بر مدار نوسانی قرار گرفته و تقریبا نرخ ساعت به ساعت متفاوت است.به گفته رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با وجود تثبیت نرخ جهانی طلا، در بازار ایران تحت تاثیر نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت سکه و طلا ادامه یافته است.محمد کشتی آرای با بیان این مطلب به خبرآنلاین گفت: با توجه به تعطیلی بازارهای مالی جهانی، هر اونس طلا ۱۲۷۹دلار و ۵۰ سنت قیمت دارد.وی افزود: با وجود این مساله، نوسان نرخ ارز تاثیر فراوانی بر بازار سکه و طلا گذاشته و سبب شده تا قیمت سکه به بیش از ۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان برسد.

وی تصریح کرد: اکنون در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۵میلیون و ۱۱۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۹۳۰هزار تومان قیمت گذاری شده است.وی ادامه داد: هر قطعه نیم سکه ۲میلیون و۸۳۵ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۴۵هزار تومان و سکه های گرمی ۹۷۵هزار تومان ارزش گذاری شده است.وی توضیح داد: با توجه به قیمت های فعلی می توان گفت که داد و ستدها در شرایط عادی قرار دارد و در اصل تقاضایی در بازار وجود ندارد؛ همین مساله سبب شده تا حباب سکه همچنان در محدوده ۵۸۰هزار تومان باقی بماند.کشتی آرای گفت: هر مثقال طلای ۱۷عیار به عنوان مبنای تعیین قیمت، امروز ۲میلیون و ۲۶هزار تومان قیمت گذاری شده است.وی بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۴۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می شود.این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هر دلار آمریکا امروز در بازار آزاد بالای ۱۵هزار تومان داد و ستد می شود.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: نرخ ارز