به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۲۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ساعت ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۱۷۷۱۲۳

به حال این جامعه باید سر به بالین گذاشت و گریست!

برای شناخت شخصیت فرد مورد اشاره مجری سیما، چندان نیاز نیست به گذشته دور رجوع كنیم. رائفی‌پور همانی است كه در سال 1396 در حمایت از امیر تتلو در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده بود که به حال تتلو، غبطه می‌خورد زیرا که او معیار تشخیص حق از باطل است!
به حال این جامعه باید سر به بالین گذاشت و گریست!
گروه فرهنگ و هنر: قبل از ورود به موضوع خوب است واكنش یكی از مجریان سیما به افترازنی اخیر علی‌اكبر رائفی‌پور به یكی از بازیگران زن سینمای ایران، را ببینید و سپس نقد كلی‌تر ما را بخوانید:
...
این فیلم نشان می‌دهد كه آش آنقدر شور شده كه حتی مجری سیما هم صدایش درآمده كه بس كنید این همه بی‌اخلاقی و سقوط را. شخص مورد اشاره مجری، رائفی‌پور است. متولد ۱۳۶۴ یعنی با حدود 35 سن كه به همراه دو-سه نفر دیگر از هم‌تیپ‌های فكری و مسلكی خودش، بنا به دلایل نامشخص و مبهمی، طی چند ساله اخیر و در حالیكه بسیاری از اساتید دینی و اخلاق و فرهنگ ایرانی، به دلیل شرایط كشور، گوشه انزوا طلبیده‌ و یا به انزوای اجباری و مهاجرت از كشور روی آورده‌اند، به یكباره سخنران اعلب مجالس و مناسبت‌های دینی و اجتماعی شده و همچون یك «علامه دهر!» درباره همه چیز اظهارنظر می‌كنند.

آنان ایده‌های عجیب و غریب و بدون سند و پشتوانه علمی ارائه می‌دهند، به گونه‌ای كه خود را متخصص همه امور هستی و نیستی! برای برخی از مخاطبان خود جا زده، و به همه منتقدان و فعالان سیاسی، چهره‌های هنری، ورزشی، جهانی، اقتصادی، شاعران، اساتید و فلاسفه...!! و عقاید و سلایق مختلف مردم تاخته و بعضا بی‌حرمتی نموده و استهزا روا می‌دارند، به تازگی هم پرده‌های حیا دریده و به شكل زننده‌ای در  سخنرانی‌های خود اقدام به افترازنی‌های اخلاقی و جنسی می‌نمایند!

برای شناخت شخصیت فرد مورد اشاره مجری سیما، چندان نیاز نیست به گذشته دور رجوع كنیم. رائفی‌پور همانی است كه در سال 1396 در حمایت از امیر تتلو  در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده بود که به حال تتلو، غبطه می‌خورد زیرا که او معیار تشخیص حق از باطل است! (خواننده‌‌ای هتاك كه چند ماه بعد حتی از شنیع‌ترین توهین‌ها به مقدسات دینی مردم هم دریغ نورزید!) همانی است كه همین چند ماه قبل و در آستانه عید باستانی ایرانیان (نوروز) همان جشنی كه بسیارانی از اندیشمندان تاریخ جهان از استثنا بودنش و زیبایی‌هایش غبطه می‌خورند به عنوان یک تشریفات بی‌فایده! یاد می‌كند و افاضه می‌دارد که «به مناسبت اتفاقی بی‌معنی یعنی آمدن بهار شکل می‌گیرد و  زمستون میره بهار میاد خب حالا بیاید به درک‌!»

هم اوست که هدف ساخت کارتون‌های تام و جری و میکی‌ماوس و والت‌دیسنی را  محبوب کردن یهودی‌ها می‌داند و به اعتقادش همه شخصیت‌های خوب کارتون‌ها کلاه یهودی دارند! در توهماتش، شلوار «جین» را برآمده از مفهوم جن و کفش پاشنه‌بلند را نماد سُم جن دانسته‌ است! همانی كه اخیرا برخی از رسانه‌های طیف راست، برای معرفی‌اش از لفظ «استاد» هم استفاده می‌كنند!

از یادمان نرفته كه او همانی است كه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، صراحتا و به با قاطعیت پیش‌بینی می‌كرد هیلاری کلینتون پس از اوباما رییس‌جمهور خواهد شد و مغرورانه و با آب و تاب ویژه خود بیان می‌کرد چهار سال است در سخنرانی‌هایش می‌گوید رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا یک زن است و آمریکایی‌ها برای «بازی با افکار جهانی» یک زن را به ریاست‌جمهوری می‌رسانند!

اما بعدا او هیچگاه حاضر نشد درباره این همه بیراهه‌گویی‌ و پیش‌بینی‌های توخالی‌اش پاسخ بدهد كه چرا یك زن رییس‌جمهور نشد، زیرا در همه این سال‌ها ثابت شده كه امثال او در یك جاده یكطرفه و در یك میدان بی رقیب، همواره فقط یك سخنرانند كه صرفا فن «سخنوری» را برای موفقیت خود فرا گرفته‌اند؛ همین! حرفه‌ای كه البته و اخیرا با میدان‌داری و وسعت فضایی كه به وی و امثال او داده شده به ابتذال، افترازنی، استهزای عقاید و سلایق طیف‌های متنوع جامعه، منجر شده و به تازگی هم به هتك و تخریب جنسی هم رسیده است! واقعا درباره شناخت شخصیت فردی كه «معیار تشخیص حق از باطلش» تتلو است، چه می‌توان گفت؟ جز اینكه افسوس به حال جامعه‌ای بخوریم كه تئوریسین‌هایش شده‌اند امثال او؟

آنگاه مدام بسیاری از دلسوزان به طور مداوم، طرح پرسش می كنند كه چرا جامعه، مردم و جوانان  از اخلاقیات و مذهب و فرهنگ دور شده‌اند! كه به صراحت باید به آنان گفت: آقایان، از ماست كه بر ماست! از جامعه‌ای كه حسن عباسی‌ها و علی‌اكبر رائفی‌پورها شده‌اند ایدئولوگ‌ها، تئوریسین‌ها و اساتید اخلاق و دینش، انتظاری بیش از این دارید؟ به حال این جامعه باید سر به بالین گذاشت، زار زد و گریست و عزای عمومی اعلام كرد! وقتی تریبون‌دارانش كسانی باشند كه شنیع‌ترین الفاظ را در مجامع عمومی علیه شهروندان این كشور كه شاید تنها جرمشان این است كه همچون اینان نمی‌اندیشند، بكار می‌برند، چه انتظاری می‌توان داشت، جز ترویج بی‌اخلاقی و سقوط همه فضایل؟ جز این است؟

همانانی كه به‌ عنوان نوستراداموس وطنی نیازی هم به توضیح دادن در مورد ادعاهای واهی و خواب‌نماشدن‌هایشان هم نمی‌بینند! چون هیچگاه توسط نهادهای مسئول به چالش كشیده نشده، كه سهل است روز به روز فراغ بال می‌یابند لذا در مسیر ناصحیح خود مصرتر هم شده و از این هم بی‌پرواتر خواهند شد! جای دوری نرویم، خود را نفریبیم، همین‌ بی‌اخلاقی‌های تریبون‌های رسمی است كه جامعه ایران را به سمت و سوی ناكجاآباد بی‌اخلاقی سوق داده‌ است،

عجیبتر اینكه معلوم نیست عقبه صحنه‌گردانان این پروژه مبهم و حیرت‌آفرین چیستند و كیستند، اصولا دارای كدامین سابقه و پیشینه‌ای تحصیلاتی، علمی، دینی، تخصصی و ... هستند كه این‌گونه براحتی جولان داده، بی‌اخلاقی را در جامعه بسط می‌دهند و ایده‌ها و تزها و پیش‌بینی‌های توخالی آن هم در یك مسیر یك‌طرفه و بدون پاسخگویی و تقبل مسئولیت، ارائه می‌دهند و هر كس را دلشان بخواهند در آزادی كامل از دم تیغ پرده‌دری و هتاكی‌اشان می‌گذرانند...!؟ تبعات این‌ روش‌ها و این مسیر كج؛ فقط دامن‌گیر خود آنان و طرفدارانشان نمی‌شود كه اگر اینگونه بود چندان غمی نداشتیم، اما چه می‌توان كرد وقتی می‌بینیم تبعات این مسیر، گریبان دین، اعتقاد و اخلاق جامعه ایران را گرفته است. تبعاتی بس ناگوار كه ثمراتش را فراروی خود به عینه و بسیار هویدا و ملموس می‌بینیم!

و غمبارتر اینكه با وجود همه این علایم منفی و سیگنال‌های بس خطرناك، طراحان و صحنه‌گردانان این نمایش ویرانگر قادرند همچنان و هرگاه اراده كنند در هر كجا عشقشان كشید از مساجد تا مجالس، مراسم، در صدا و سیما و دبیرستان و دانشگاه‌های كشور و همه حای این ملك سرفراز، تریبون‌ها انتظارشان را می‌كشند! و از خود می‌پرسم كه موطن مولانا، حافط، سعدی، فردوسی، ابن‌سینا، خیام، شهریار، و ... چگونه جولانگه اینان شده؟ كلید رمز این ماجرا چیست و كجاست؟

نیلا
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۰۸:۱۲
بهار جون تو علامه کجا هستی؟ کاملا مشخصه دارای به نفع جناح خودت اظهار نظر میکنی. نکنه مهناز جون یا شوهر کلاهبردارش عالم دهرن؟ یا اون پدر شوهر شیر الاغ خورده اش؟ انصاف هم خوب چیزیه. جمع کن شانتاژتو (363365)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۳:۳۶
قاطی کردیا ..اون شیرالاغ خورده مهاجرانی بود پدر شوهر این محمدعلی رامینه (363381)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۲۰:۲۵
شما هم با این ادبیات معلومه شاگرد مکتب استادی...! (363399)
omid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۲۳:۳۰
سایت محترم بهار ، سوتی دادن مختص همه است اما اما خرده سوتی ها را ولش شما بفرمایید چرا امریکا که زد زیر توافق ایا این کار جز از شیطان بر میاید (363437)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۰۸:۳۸
حالا كه اين قدر دلواپس شده ايد و توانمند هستيد بياييد مناظره كنيد.بدون حرف اضافه......... (363366)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۰۹:۲۱
رائفی پور ممکن است در مواردی حرفهای بی ربطی زده باشه اما در این مورد کاملا حرف حق و حساب زده بیخودی جو سازی نکنید (363369)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۰۹:۴۰
شما ببینید هحامیان این افراد چه کسانی هستند تا به پاسخ سوالات برسید (363371)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۰۹:۵۵
به گمان من ، شاه کلید رمز این ماجرا ، این جمله ست که (( هدف ، وسیله را توجیه میکند)) ... هرچند در مقام نظر ، این را رد کنند ولی بارها و بارها در عمل ثابت کرده اند که اگر در فشار قرار گیرند ، همه چیز را فدای هدف میکنند حتی اصول ثابت اخلاقی را (363372)
د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۱:۰۴
برای انکه سازه ای ساخته شود باید سازه قدیمی خراب شود - بفهم - کافی است کلنگ بدهی دست ویرانگر (363375)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۱:۳۳
برادرمن زیادنگران نباش رسانه ملی درهدایت مردم وتخریب برخیهاچندان تاثیرگذارنیست وبل بااین شیوه بسیاری راازسبک دینداری خودشان دورساخته اند.مطلب مهم دیگرهرگاه رسانه ملی اشخاص راهتک حرمت ومحروم ساخته آنان درپیشگاه ملت عزیزگشته اند.اصولاًبایدگفت آقایان ازابتدایی ترین روش تربیت وجذب مردم محرومندوآنچه رواج میدهندغالباًرنگ کینه ودافعه دارد. (363376)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۵
به حال شما هم باید گریست که برای رای آوردن افراد بی لیاقت برای زمامداری در دولت و مجاس به هر دری زدید و این شد نتایج سیاسی کاریتان...!!! (363377)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۲:۴۷
شما هم فقط نیمه خالی لیوان رو دیدی اندکی منصفانه مطلب بنویسید همین اقای رائفی اولین کسی بود که از شفافیت ارا در مجلس حمایت کرد
به فیلتر شدن تلکرام اعتراض و اونو مسخره کرد چون زیاد جهانی نیست اکثرا ایرانی ها از ان استفاده می کنند
به مدیران و وزیزانی که سالهاست در این پستها جابهجا می شوند اعتراض کرده و می کند
به ربا خواری وحشتناک بانکها و دخالتشان در تمامی دلال بازیها از دلار و مسکن از چند سال پیش اعتراض می کند اما کو گوش شنوا که قدرت چشم ها را کور کرده
چرا دنبال شانتاژ هستید حقیقت به زودی اشک (363378)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۲:۴۸
باید قبول کنیم که هر جایی که ایستاده ایم خوب یا بد یا زشت و قبیح نتیجه و کارنامه چهل ساله حاکمیت است . (363379)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۵:۰۶
و باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان به اشخاصی گرایش دارند و رای می‌دهند که بیشترین زاویه را با اصول و آرمان‌های همین حاکمیت ۴۰ ساله دارند!!! (363415)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۲:۵۰
دلم خنك شد . دست نویسنده این مطلب درد نكنه. واقعا اینا از كجا اومدن؟ رایفی پور، ازغدی، عباسی و ... رزومه اینا چیه واقعا؟ (363380)
ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۵:۱۱
میشه بگی اگه اینا از نظر شما بدن خوبا کیاااان؟؟؟ (363387)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۶:۲۴
تو هم هم مسلک همین سایت زردی فقط سه لیتری های مثل مهناز جون چون به آقازاده ها وصلند فشار بهتون اومده (363390)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۳:۴۰
یه عده متوهم هایی مثل این آقا که مشخص نیست چه تخصصی دارند و چقدر کتاب خوندن و نوشتن، همه چیز این مردمو دارند نابود میکنن، دین و اخلاق و وجدان و انسانیت و میهن پرستی و... (363382)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۴:۲۹
اینارو وللش دلار چنده؟ (363386)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۰۰:۵۹
اینو خوب اومدی... آره راستی دلار چند؟؟
سفره مردم توی این 6 ، 7 سال چه اتفاقی براش افتاد؟؟ فقر و فساد و فحشا و بی عدالتی که الی ماشاءالله (363425)
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۵:۳۱
دقیقا همین جاهاست که نقش رهبری معلوم میشه. رهبر باید مسیر رو مشخص کنه ولی فعلا که مشغول دشمن خارجی گشته ایم و از داخل غافلیم که چه بر سر دین و ایمان و اعتقاد و اخلاق جامعه آمده و می آید (363388)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۶:۰۵
رائفی پور برای بسیاری از ما به مشابه یک شهید زنده است که با تمام توان و با همه ی اخلاص و به صورت کاملا علمی و عملی، آگاه سازی میکند. به مطالبه گری و تفکر بیشتر دعوت میکند.
شما نیز اگر توان و جرائتش را دارید او را در فضای مجازی دعوت به مناظره کنید تا سوالات و شبهات خود را مطرح کنید. چرا عین بزدل ها از دور سنگ پرتاب میکنید. (363389)
م ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۷:۵۲
چراهمه نظرات رو پخش نمی کنید. (363392)
حسن
Romania
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۸:۱۵
چرا نویسنده در این شرح کشاف نگفته که رائفی پور در باره مهناز افشار چی گفته؟ زیرا در ابهام بهتر میشه مردم رافریفت.
واقعیت اینه که رادئفی پور این دو نفر رو در غوغا سالاری علیه یک حکومت مردم سالار مقایسه کرده یعنی علیه مصدق و علیه جمهوری اسلامی. این چه اشکالی داره؟ خود رائفی پور در یک ویدویی توضیح می دهد (363395)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۶:۲۲
قابل باز نشر مجدد نیست بسکه سخیفه (363432)
عاطفه
Denmark
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۲۰:۱۲
ایشون خانم مهناز افشار رو به دلیل تحریک توده ها به پری بلنده تشبیه کردن نه به خاطر فساد اخلاقی!
ضمنا مگه اصلاحطلبان احمدی نژاد رو به خاطر نحوه تصمیم گیری به ترامپ تشبیه نمیکنن؟ این یعنی احمدی نژاد مثل ترامپ فساد اخلاقی داره؟ (363398)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۲۱:۰۵
شما که واسه اساتید دینی و اخلاقی موقعی که به نفع تان نیس حمله میکنید.بعد به حمایت از اساتید دین و اخلاق برآمدید.تنها کاری که امثال شماها میتوانند انجام دهندتمسخر افرادیست که هم عقیده باشماها نیستند.اصلاح طلبان بخاطر حمایت همه جانبه از روحانی قبل انتخابات،بعد از انتخابات چرخش 180 درجه ای گرفتید وبه انتقاد برخاستید شماها باید به ملت پاسخگو باشید نه امثال رائفی پورها. (363401)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۰۹:۳۹
سلام دوستان فکر کنم صحبت های قبلی رایفی پور در مورد خیلی مباحث نشان دهنده خیلی مسائل باشه هر چی پیش بینی کرده اشتباه از اب درامده همون کسیکه به همه حمله می کنه از جمله نوابغ جامعه مثل مهدوی کیا و غیره (363405)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۰:۲۹
حالا این یارو یه چیزی گفت شما چرا بهش بها میدی (363409)
حرفهای تام وجری خودت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۲:۳۳
این حرفها را به خورد مردم فهیم ندهید،استاد راِئفی از علامه هم سخنرانتر است از روی کینه مطلب ننویس واز یک زن که باعث شهید شدن وهتاکی شده حمایت نکن (363410)
حقیقت را دریاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۵:۰۱
بسیار مغرضانه و یکطرفه بود
شباهت مهناز افشار و پری بلنده از نظر کاری که از نظر سیاسی کردن بوده نه از نطر فحشا!!!
آیا این موضوع پیچیده‌ایه که نویسنده این متن نفهمیده؟!!! (363412)
farshad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۵:۱۵
سلام
واقعا انقد کوبیدن یه سخنران انقد براتون مهمه و درآور؟
چرا به جای حمله دلیل منطقی نمیارید؟ (363416)
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۲۰:۵۹
کاملا مشخص است که از روی حقد و کسنه مطلب گذاشتید وگرنه مطلب رائفی پور کاملا مشخص بود که هیچ توهینی بخصوص تهمت جنسی به خانم افشار نداشت. فقط گفت مثل خانم پری بلنده که با یک اعلام عمومی افرادی را تحریک به رفتارهای اغتشاش گونه می کرده است ایشان هم با بازتوئیت یک توئیت فیک و دروغ به اون ضریب صد برابری داد و نقش مهمی در تحریک عواطف عده ای از جوانان و شاید قاتل اون طلبه داشته است.

لطفا از آب گل الود ماهی نگیرید (363420)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۰۰:۵۰
من هم زمانی علاقه مند به جناب رائفی پور بودم
ایشان از آخرین بازمانده های یک جناح شکست خورده و بدون حامی هستند که سعی میکنند با فن بیان خوب و ایجاد هیجان دیگرانو همراه خودشون کنند
یک بار مسلسل میسازند یک بار موشک طراحی میکنند و طرح خود را به وزارت دفاع میبرند و در موردش گپ میزنند!! به گفته ی خودشون از ساده زیستی زندگی رهبری مطلع هستند آن هم به طور دقیق !!! با مسولین شهرداری جلسه برگزار میکنندو . . .
و در نهایت مدعی این هستند که به هیچ حزب و جناح و نهادی وابسته نیستند !!! چشم تو چشم دروغ میگن (363423)
علی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۲۱:۳۴
به نظر میاد دار ودسته گلواپس هنوز دست از سر این مردم و دین نصف و نیمه ای که براش مونده دست بر نمیدارندو اظهار نظر می کنند این ها یه باندن که فضای مجازی رو پر از گفته های خود می کنند متاسفانه سایت بهار هم با صبر و حوصله تحمل می کنه بهترین جواب به راءفی پور توسط همسر رامین داده شد آنجا که او زا مروج دین سیاسی و معاویه ای می خواند (363433)
رامبد پیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۲۱:۴۳
با این جنگولک بازیها چه دردی از جامعه حل میشه؟
رائفی پور راست بگه یا دروغ آیا کدوم مشکل من و شما حل میشه؟
حقیقت همون چیزی است که داری می بینی (363434)
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۲۳:۳۱
من سخنرانی های استاد رو گوش میکنم وجدانا نا حق صحبت نمیکنه کسانی که حرفهای استادو دنبال میکنن میدونن درباره شلوار جین چی گفته. خانم افشار رو به فحشا بودن متهم نکرده به عامل اغتشاش متهم کرده.سایت بهار ... هیچ دلیلی برای نقض حرفهای امثال رائفی پور و دکتر حسن عباسی نداره. هموطن عزیز بیاید صحبت های هر دوطرف هم امثال سایت بهار لیبرال رو گوش کنیم هم حرف های امثال رائفی پور اون وقته که وجدان داراش قضاوت میکنن کدوم حرف حقه. (363438)
حمید اعتمادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۲۰:۲۴
ور یک کلمه میکروفون جبری برای عزیزان حسن عباسی و علی اکبر رایفی پور پایگاه عمار ....عجیب نیست؟هیچ کس در این کشور نیست که به این دو آقا بگوید مرد مومن چی میگی کجا میری که مغزت اینجوری سیگنال میده تو از جن و مری فراماسنری هر چی تو دنیا هست حرف میزنی بعد مدرک تحصلییت حسابداری هست.آقای رایفی پور جان هرکی دوست داری بیخیال شو میکروفون رو (363448)