به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۷۷۲۱۲

بی اعتنایی دلار به اقدام جدید ترامپ

گروه اقتصادی: با وجود تهدید رئیس جمهور آمریکا به اعمال تعرفه‌های جدید بر روی کالاهای چینی، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش ثابت ماند.
بی اعتنایی دلار به اقدام جدید ترامپ
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل ۶ ارز مهم دیگر را اندازه می‌گیرد بدون تغییر نسبت به معاملات روز قبل در سطح ۹۷.۵۳ واحد باقی ماند. این در حالی است که با توجه به دور شدن آمریکا و چین از توافق تجاری به دلیل تهدیدات جدید ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه‌های تجاری بر روی کالاهای وارداتی از چین، بسیاری از کارشناسان انتظار عقب نشینی گسترده دلار در معاملات امروز را داشتند.یوکیو ایشوزوکی، استراتژیست ارشد ارزی در مؤسسه "دایوا سکیوریتیز" گفت: از دید چینی‌ها بر هم خوردن مذاکرات تجاری با آمریکا برای اقتصاد این کشور خبر خوبی نیست و فکر می‌کنم آنها به دنبال دستیابی به توافق از هر راه ممکن هستند. وی پیش بینی کرد با توجه به اتفاقات جدید حصول توافق بین دو طرف در مذاکرات این هفته ممکن نباشد و به زمان دیگری موکول شود.

ین ژاپن تنها ارز مهمی بود که در برابر دلار تقویت شد به گونه‌ای که اسکناس سبز در برابر پول ژاپنی تا محدوده ۱۱۰.۶۸۵ ین عقب نشست. از آن جا که ژاپن بزرگ‌ترین کشور تأمین کننده اعتبارات در سطح جهان است، ارزش ین در زمان بحران‌های مالی و اقتصادی تقویت می‌شود.رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است این وزارت‌خانه پیشنهاد ترامپ برای افزایش تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد را بررسی می‌کند.در برابر سایر ارزهای مهم، دلار روز آرامی را در برابر همتایان اروپایی و انگلیسی خود سپری کرد به گونه‌ای که هر یورو به ازای ۱.۱۱۹۹ دلار و هر پوند انگلیس به ازای ۱.۳۱۰۷ دلار مبادله شدند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت دلار