به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۷۷۲۴۲

مدیرانی که کار استقلال را یکسره کردند

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال به خاطر تصمیمات پوپولیستی مدیرانش با وضعیت وخیمی روبرو شده است.
مدیرانی که کار استقلال را یکسره کردند
حذف دو تیم پر طرفدار استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شب سختی را برای هواداران این دو تیم به وجود آورد.دو تیمی که شالوده فوتبال ایران هستند و بسیاری از بازیکنان‌شان سابقه بازی برای تیم ملی را دارند، اما حذف تلخ آنها از لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر ثابت کرد که فوتبال ایران مسیر قهقهرا را در پیش گرفته و تیم‌های باشگاهی‌اش حتی دیگر توان صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.حذف استقلالی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا را می‌شد برای این تیم بحران‌زده پیش‌بینی کرد. استقلال از همان ابتدای فصل با بحران‌ها مختلفی روبرو شد و تا الان که هفته‌های پایانی لیگ است این بحران‌ها ادامه دارد و هنوز هم نتوانسته به یک ثبات برسد. مشکلات مدیریتی، از دست دادن بازیکنان تاثیرگذار و همین طور عملکرد شفر همگی در ناکامی استقلال تاثیرگذار بودند.در حال حاضر هم کار به جایی رسیده که مدیران سابق و فعلی استقلال وارد یک چنگ رسانه‌ای شده‌اند و نکته قابل تامل ادعاهایی است که آنها علیه یکدیگر مطرح می‌کنند. از فروش دلار تا قرارداد ترکمنچای‌گونه شفر باعث شده حاشیه‌هایی که پیرامون باشگاه استقلال وجود دارد صدچندان شود.

شفر با وجود اینکه شرایط برای موفقیتش تا حدودی مهیا بود اما نتوانست انتظارات را برآورده کند اما مدیران استقلال برای اینکه بتوانند هواداران را همراه خود کنند با تصمیمی پوپولیستی فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند تا کسی نسبت به عملکرد ضعیف آنها خرده نگیرد، مجیدی که پیش از این سابقه هدایت هیچ تیمی را نداشت و تنها چند هفته به عنوان دستیار شفر فعالیت می‌کرد در کمترین زمان ممکن به نفر اول کادر فنی استقلال تبدیل شد.حتی اگر مجیدی به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت استقلال نشسته باشد باز هم می‌توان نسبت به این موضوع خرده گرفت . به نظر می‌رسد از همان زمان که او به کادر فنی استقلال اضافه شد مدیران استقلال تصمیم داشتند تا در زمانی که قرار است از شفر به عنوان سپر بلا استفاده شود مجیدی را روی نیمکت استقلال بنشنانند.حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و همین طور وضعیت این تیم در لیگ برتر این فرضیه را اثبات کرد که مدیران پیشین و فعلی استقلال در حد و اندازه مدیریت این باشگاه نیستند. روزگار سیاه آبی‌پوشان را مدیرانی ساختند که با تصمیمات پوپولیستی تنها به دنبال این بودند که به حضور خود در این باشگاه دوام ببخشند.

اینکه چرا پیش از آغاز فصل به صورت‌ فله‌ای با بازیکنان جوان قرارداد بسته شد و یا اینکه چرا توفیقی صحبت از فروش دلارها توسط فتحی کرد و حتی نحوه بستن قرارداد با شفر و جذب بازیکنان بی‌کیفیتی همچون نیومایر و الحاجی گرو ابهاماتی هستند که حق هواداران است تا از صحت و سقم آنها اطلاع پیدا کنند.در حال حاضر احساسات میلیون‌ها هوادار استقلال مورد بی‌احترامی قرار گرفته و موفقیت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای آنها به یک آرزو تبدیل شده است.پیامدهای عملکرد مدیران این باشگاه که مدام در حال تغییر هستند را باید هوادارانی تحمل کنند که همه زندگی‌شان در موفقیت تیم محبوب‌شان خلاصه شده است اما در این میان به تنها چیزی که اهمیت داده نمی‌شود همین هواداران است.استقلالی‌ها دو بازی دیگر در لیگ برتر دارند، دو بازی که به نظر نمی‌رسد تاثیر چندان در رتبه آنها در لیگ برتر داشته باشد. شاید کسب سهمیه آسیا بتواند مرهمی برای هواداران باشد اما تا چه زمانی آنها باید تنها به کسب سهمیه آسیا قناعت کنند؟ انتخابات مدیران اشتباهی برای استقلال باعث شده این تیم پرطرفدار در شرایط سختی قرار بگیرد و به نظر می‌رسد این تسلسل همچنان ادامه داشته باشد.هر چند نباید این مسئله به معنای بازگشت به گذشته باشد و مدیرانی به این باشگاه برگردند که سوء مدیریت را در بالاترین حد ممکن انجام داده بودند، تصمیماتی اشتباه که استقلالی‌ها همچنان درگیر تبعات آن هستند.
مرجع : میزان
برچسب ها: استقلال