به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۷۷۳۶۳
از ماست که بر ماست

هجوم برای خرید ماکارونی و تُن‌ماهی

گروه جامعه: با توجه به آنکه نرخ ماکارانی و تن ماهی تا کنون تغییری نداشته است، اما برخی مغازه داران به سبب ازدیاد تقاضا اقدام به گران فروشی کالا در بازار می کنند.
هجوم برای خرید ماکارونی و تُن‌ماهی
طبق روال همه ساله در آستانه ماه مبارک رمضان، ازدیاد تقاضا برای خرید کالاهای اساسی، زمینه را برای نوسان قیمت در بازار فراهم می‌کند، اما رشد چشمگیر غیر منطقی قیمت‌ها در مغازه‌ها هیچ سنخیتی با هزینه‌های تولید ندارد، ضمن آنکه برخی برندهای تولیدی بدون مجوز افزایش قیمت، اقدام به گران فروشی کالا و محصولات خود می‌کنند که این امر نگرانی‌هایی را برای خانوار ایجاد کرده است.

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی با انتقاد از هجوم مردم برای خرید برخی اقلام نظیر ماکارانی و تن ماهی در بازار اظهار کرد: اگرچه قرار است شرکت‌های تن ماهی و ماکارانی با مجوز سازمان حمایت تغییر نرخ دهند، اما تا کنون این محصولات با نرخ‌های جدید به بازار عرضه نشده اند.

وی افزود: با توجه به شایعات افزایش قیمت، مردم برای صرفه جویی اقدام به خریدهای انبوه کرده اند که در نهایت خریدهای غیر ضرور و هجوم افراد منجر به ایجاد کسری و کمبود در فروشگاه‌ها شده است، در حالیکه به سبب فراوانی کالا در انبارها از مردم تقاضا داریم که به صورت هفتگی خرید خود را انجام دهند تا تقاضای کاذب زمینه را برای سودجویی دلالان در بازار فراهم نکند.

حسنی با اشاره به اینکه کالا در تمامی انبارها به اندازه کافی است، بیان کرد: این در حالی است که شایعات موجود در بازار، زمینه را برای سودجویی عده‌ای دلال فراهم کرده است. از این رو به سبب فراوانی کالا و ثبات نرخ تن ماهی و ماکارانی تا این لحظه در بازار، مردم هر گونه گران فروشی را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون قیمت ماکارانی و تن ماهی تغییری نداشته است، اظهار کرد: با توجه به درخواست شرکت‌های تولید کننده باید منتظر ماند تا نرخ‌های جدید از سوی سازمان حمایت اعلام شود، از این رو از مردم تقاضا داریم در مواقعی که شایعه رخ می‌دهد از هجوم برای خرید غیر عرف به کالا اجتناب کنند.

دبیر کل بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه کالای مورد نیاز سبد خانوار وجود ندارد، گفت: با توجه به شایعات و جو روانی حاکم بر بازار، عده‌ای دلال و سودجو به دنبال تنش قیمت هستند، در حالیکه سیاست گذاری باید به گونه‌ای باشد تا اصناف بتوانند خود وارد میدان شوند و بازار را ساماندهی کنند.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: ماکارونی