به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۷۷۳۷۶

ترزا می: شاید مثل لیورپول ورق را برگردانم

گروه بین الملل: نخست‌وزیر انگلیس گفت، ممکن است بتواند مانند تیم فوتبال لیورپول در مسابقه با بارسلونا، به طور غیرمنتظره‌ای ورق را برگرداند و به نتیجه خوبی در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برسد.
ترزا می: شاید مثل لیورپول ورق را برگردانم
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی‌، ترزا می در جلسه پارلمان انگلیس در پاسخ به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، گفت: راستش با نگاه به برد دیشب لیورپول از بارسلونا، فکر می‌کنم این نشان می‌‎دهد وقتی همه می‌گویند کار تمام است و حریف اروپایی شکستمان داده و زمان از دست می‌رود و باید شکست را پذیرفت، درست در همین موقع اگر همه متحد شویم، می‌توانیم موفق شویم.
 
کوربین نیز به می‌گفت: شاید با توجه به بازی خیره‌کننده لیورپول، نخست‌وزیر بتواند از یورگن کلوپ درباره نتیجه‌گیری موفق در سطح اروپا مشورت بگیرد.

یورگن کلوپ، مربی لیورپول و آلمانی است. سه‌شنبه شب لیورپول انگلستان با نتیجه غیرمنتظره چهار بر صفر در مقابل بارسلونا پیروز شد و به فینال جام قهرمانان اروپا رسید. این تیم بازی رفت را سه بر صفر باخته بود.

ترزا می در حالی درباره آینده خود و بیرون رفتن از بن‌بست بریگزیت ابراز امیدواری کرده است که درخواست‌ها برای کناره‌گیری او بالا رفته است.

حزب محافظه‌کار در انتخابات شوراهای محلی که هفته پیش در انگلیس برگزار شد، بیش از هزار کرسی را از دست داد و بسیاری از نمایندگان و هواداران این حزب، می و استراتژی او در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را عامل چنین شکستی می‌دانند.

پارلمان انگلیس در جلسه‌هایی تاریخی با اکثریت بی‌سابقه به توافق پیشنهادی ترزا می برای بریگزیت رأی منفی داده است.

دولت می ناگزیر شده از اتحادیه اروپا بخواهد که مهلت خروج از این اتحادیه را تمدید کند تا انگلیس با بحران‌های احتمالی ناشی از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مواجه نشود. ترزا می مذاکراتی را با جرمی کوربین آغاز کرده تا بتواند با جلب نظر او، رأی نمایندگان حزب کارگر را برای تصویب توافق مورد نظرش بگیرد.
 
برچسب ها: ترزا می ليورپول