به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۱۷۷۴۲۰
دوست دارم مقام‌های ایران با من تماس بگیرند اما جان كری نمی‌گذارد

ترامپ بار دیگر برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد.
ترامپ بار دیگر برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد
دونالد ترامپ، روز پنجشنبه در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت: «دوست دارم ایرانی‌ها با من تماس بگیرند اما جان کری با آن‌ها خیلی صحبت می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که با من تماس نگیرند. کری ملاقات‌های زیادی با ایرانی‌ها داشته است و به آن‌ها می‌گوید که چه کار کنند.» ترامپ خواستار تعقیب قضایی جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دولت پیشین به دلیل نقض قانون لوگان شد.

بر اساس قانون لوگان هر شهروند یا مقام غیرمسئول آمریکایی، اگر با کشور متخاصم بدون اجازه مقامات ایالات متحده رابطه برقرارکند مجرم محسوب می‌شود. رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران همچنین گفت که ایرانی‌ها «بسیار تهدیدکننده» بودند. وی بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت: «ما اطلاعاتی داریم که حتی نمی‌توانید تصور کنید.»
 
خبرنگاری از ترامپ پرسید که آیا خطر درگیری نظامی بین ایالات متحده و ایران وجود دارد؟ که وی در پاسخ گفت: «من نمی‌خواهم نه بگویم اما امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.» وی با اشاره به ناوهای آمریکایی، افزود: «ما یکی از قوی‌ترین ناوها را داریم که آماده است. نمی‌خواهیم مجبور به انجام کاری شویم.» وی افزود: «می‌خواهم که با من تماس بگیرند. ما آماده مذاکره هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بار دیگر درباره خواسته‌اش از ایران تاکید کرد: « آنچه که باید انجام دهند این است با من تماس بگیرند. بنشینند. می‌توانیم به یک توافق برسیم، یک توافق منصفانه. ما فقط نمی‌خواهیم که آن‌ها سلاح هسته‌ای داشته باشند. چیز بیشتری نمی‌خواهیم. و می‌توانیم آن‌ها را به شرایط عالی برگردانیم.» وی افزود: «آن‌ها باید تماس بگیرند. اگر این کار را انجام دهند ما برای مذاکره حرف می‌زنیم.»
 
ترامپ با اشاره به وضعیت فعلی ایران گفت: «آن‌ها اکنون در وضعیت بدی هستند. من علاقمندم روزی بتوانم به ایران کمک کنم. دنبال آسیب زدن به ایران نیستیم.» این سخنان در حالی بیان شد که رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه گذشته هم از تمایلش به مذاکره با ایران خبر داده بود: «من می‌خواهم با ایران مذاکره کنم، ولی فکر می‌کنم آنها هنوز آماده نیستند، اما آماده خواهند شد.»

از سوی دیگر برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری العربیه گفت که آمریکا «به دنبال یک توافق جدید با ایران است.» وی همچنین تاکید کرد در صورت دستیابی به چنین توافقی، نتیجه مانند «یک معاهده به کنگره ارائه خواهد شد.»

 
برچسب ها: دونالد ترامپ