به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۷۷۵۰۴

کشف انبار احتکار شکر و خرما در ماه رمضان

گروه اقتصادی: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرد: جای نگرانی در بحث تامین مایحتاج ماه مبارک رمضان وجود ندارد و به حد کافی کالا موجود است.
کشف انبار احتکار شکر و خرما در ماه رمضان
محمدعلی اسفنانی درباره نظارت سازمان تعزیزات حکومتی بر بازار ماه مبارک رمضان و نگرانی‌‌های مردم از افزایش قیمت برخی از کالاهای پرمصرف در این ایام گفت: هر سال در ماه مبارک رمضان مانند سایر ایام خاص دیگر برنامه‌ریزی‌های برای کنترل قیمت‌ها،‌ نظارت و پیگیری تخلفات بر بازار داریم که این موضوعات را با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال می‌کنیم.

از ۹ اردیبهشت برنامه‌ریزی‌ و نظارت را آغاز کردیم
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال در حالی آغاز شد که یک ذهنیتی در مردم شکل گرفت مبنی بر اینکه شاید برخی از اقلام مانند خرما و شکر با افزایش قیمت مواجه شوند، بنابراین از ۹ اردیبهشت برنامه‌ریزی‌ و نظارت را آغاز کردیم.

قیمت مرغ را به همان نرخی که قبل از عید اعلام شد، رساندیم
وی در خصوص نظارت بر کالاهای اساسی اظهار داشت: توانستیم قیمت مرغ را به همان قیمتی که قبل از عید اعلام شد، برسانیم و حتی در مواردی مشاهده شد مرغ کمتر از این قیمت به فروش می‌رسد.

این روزها قیمت گوشت هم با کاهش رو‌به‌رو است
اسفنانی با بیان اینکه این روزها قیمت گوشت هم با کاهش رو‌به‌رو است، گفت: با توجه به اینکه فصل پرورش و تولید دام شروع آغاز شده و وضعیت مراتع هم به لطف بارندگی‌های امسال خوب است بنابراین تولید بیشتری را خواهیم داشت که همین امر موجب می‌شود در بازار گوشت شاهد قیمتی متناسب باشیم.

کشف مقادیر قابل توجهی از خرما و شکر احتکار شده
وی ادامه داد:‌ درخصوص شکر و افزایش قیمت آن بین مردم نگرانی‌هایی به وجود آمد و فضای روانی را در جامعه رقم زد مبنی بر اینکه با کمبود آن مواجه هستیم که با وارد کردن شکر هم این نگرانی‌ها برطرف شد.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد:‌ باتوجه به فضایی که پیش آمده بود، برخی ‌ها اقدام به احتکار شکر کرده بودند، بر این اساس روز پنجشنبه گروهی از مأموران سازمان تعزیرات را به همراه بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت به محل‌هایی که گزارش داده بودند کالاهای اساسی مردم مخصوصا شکر و خرما در آن‌جا احتکار شده است، اعزام کردیم.وی ادامه داد: برخی از صاحبان این اماکن با مأموران و بازرسان هماهنگی‌های لازم را انجام دادند اما برخی دیگر خیر که با دستور از سوی قوه قضائیه قفل آن‌ها باز شد و ما در این اماکن مقدار قابل توجهی شکر و خرما کشف کردیم.
اسفنانی ادامه داد: پس از کشف شکر و خرما در انبارهای مذکور، اطلاعیه و آگهی‌های لازم داده شد و این اقلام به قیمت دولتی به فروش رسید.

نظارت بر بازار زولبیا، بامیه، آش و حلیم
وی افزود:‌ قیمت زولبیا و بامیه هم به صورت مصوب اعلام شد که بر آن هم نظارت صورت می‌گیرد. بر فروشگاه‌هایی هم که عرضه آش و حلیم را انجام می‌دهند، نظارت وجود دارد و مورد خاصی هم تاکنون مشاهده نشده است.

جای نگرانی در بحث تامین مایحتاج ماه مبارک رمضان وجود ندارد
اسفنانی تاکید کرد: جای نگرانی در بحث تامین مایحتاج ماه مبارک رمضان وجود ندارد و به حد کافی کالا موجود است.

مردم به اخبار فضاهای غیررسمی توجه نکنند
وی با اشاره به اخباری که درخصوص گرانی‌ها در فضای مجازی مطرح‌ می‌شود، بیان کرد: این روزها شاهد یک بحث روانی در موضوع گرانی‌ها هستیم که اگر کنترل شود، به مشکلی برنخواهیم خورد، از مردم عزیز خواهش می‌کنیم به اخبار در فضاهای غیررسمی خصوصا مباحثی که در فضای مجازی دامن زده می‌شود، توجه نکنند.

مردم تخلفات را به سازمان تعزیزات حکومتی گزارش دهند
اسفنانی با بیان این‌که یک عده سودجو و منفعت‌طلب برای این‌که به سود کلان برسند نرخی را اعلام و بازار را متلاطم می‌کنند، گفت: ما در سازمان تعزیرات در کنار مردم هستیم، هرجا و هر زمان مشاهده کردند که قیمت کالای بیش از آنچه که مصوب است، به فروش می‌رسد و انباری کالایی را احتکار کرده است، به سازمان تعزیزات حکومتی گزارش دهند قطعا ما ورود خواهیم کرد.وی تاکید کرد: گشت و نظارت‌های ما به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

مجتمع بهارستان را به گشت‌های تعزیراتی اختصاص داده‌ایم
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: کار مهم و تاثیرگذار دیگری که در این راستا انجام شد، این است که مجتمع بهارستان را به گشت‌های تعزیراتی اختصاص داده‌ایم، هر روزه حداقل ۱۰ الی ۱۵ واحد گشت با کارشناسان مرتبط در سطح شهر حضور دارند.وی خاطرنشان کرد: از ماه رمضان به عنوان یکی از ماه‌های ارزشمند خداوند یاد می‌شود که بعد معنوی آن بر سایر ابعاد آن غالب است، دوست ندرایم دغدغه معیشتی باعث کمرنگ شدن این ماه شود.

با هر رفتاری که آرامش روانی جامعه را بهم بریزد برخورد می‌شود
اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در فضای مجازی شاهد پخش فیلم‌هایی از صفوف مردم برای خرید برخی از کالاها هستیم که همین امر به نگرانی‌های مردم دامن می‌زند،‌ آیا با افرادی که با قصد و نیت خاص دست به چنین‌ کارهای‌می‌زنند، برخوردی صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: قطعا برخورد می‌شود، با هر رفتاری که در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی شده و موجب شود آرامش روانی جامعه بهم بریزد برخورد می‌شود.وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد با جعل تصاویر برخی از اتفاقات را به گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند و آن را به فضای امروز جامعه منتسب می‌کنند، این افراد باید بدانند پلیس فتا ورود و قوه قضائیه با آن‌ها برخورد می‌کنند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: احتکار