کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدال قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر

ایسنا , 22 ارديبهشت 1398 ساعت 10:02

گروه ورزشی: در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس مقابل ماشین سازی به تساوی یک بر یک رسید تا تکلیف قهرمانی به هفته سی ام موکول شود.


استقلال در آبادان مقابل صنعت نفت بدون گل مساوی متوقف شد تا شانس قهرمانی را از دست بدهد.در دیگر دیدار هم سپاهان و پدیده در مشهد یک بر یک مساوی شدند تا سپاهان و پرسپولیس در هفته آخر شانس قهرمانی داشته باشند.

تعارف پرسپولیس به سایر مدعیان
در هفته بیست و نهم و ما قبل آخر لیگ برتر فوتبال ایران، ۸ بازی به طور هم‌زمان برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار پرسپولیس و ماشین سازی از ساعت 21:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در این دیدار ابتدا ماشین‌سازی در دقیقه ۱۴ توسط کویتونگو به گل رسید اما در ادامه و در دقیقه ۸۰ علیپور از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.

نیمه اول
نیمه اول را پرسپولیس هجومی آغاز کرد اما در همان ابتدای کار نزدیک بود ماشین‌سازی با یک اوت دستی به گل برسد که واکنش رادوشوویچ توپ را به کرنر فرستاد. پس از این موقعیت دوباره پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت و یک کرنر از روی ضربه کاشته آرام علیپور برای سرخ‌ها به دست آمد.کرنر ارسال شده با برخورد به چند بازیکن و به صورت اتفاقی در دهانه دروازه به بودیمیر رسید که این مهاجم کروات در دقیقه ۶ جدی‌ترین فرصت پرسپولیس را از دست داد و توپ را به بیرون زد.پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشت اما ضدحمله بازیکنان ماشین سازی و اشتباه سیدجلال حسینی، چای کویتونگو را با رادوشویچ تک به تک کرد که مهاجم خارجی ماشین سازی به زیبایی و با ضربه‌ای چیپ دروازه صدرنشین لیگ برتر را باز کرد.این گل باعث شد تا پرسپولیس کار را هجومی‌تر از قبل دنبال کند و حتی می‌توانست در دقیقه ۲۰ روی ارسال مهدی ترابی به گل برسد اما ضربه سر کامیابی‌نیا به شکلی خطرناک به اوت رفت. هم‌چنین ضربه پشت محوطه ترابی در دقیقه ۲۳ راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ۲۷ روی حرکت بودیمیر، کنعانی‌زادگان مجبور به خطا روی این بازیکن شد که داور با کارت زرد او را جریمه کرد. مهدی ترابی باز هم پشت توپ قرار گرفت که ضربه او باز هم به بیرون رفت.پس از چند حمله نصفه و نیمه، پرسپولیس فرصت گلزنی داشت که شوت سیامک نعمتی در دقیقه ۳۵ با برخورد به مدافع ماشین‌سازی و تغییر مسیر به تیر دروازه دخسوس برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. بعد از آن نیز کرنر پرسپولیسی‌ها و شوت نورالله‌ی توسط دخسوس دفع شد تا پرسپولیس از زدن گل در این نیمه عاجز بماند. هم‌چنین سیامک نعمتی فرصت جبران گل خورده را داشت که ضربه سر او در دقیقه ۴۴ باز هم به تیر دروازه برخورد کرد.دقیقه ۴۵ مهدی شیری با خطا روی بازیکن ماشین‌سازی کارت زرد گرفت.پس از این تلاش دو تیم فایده نداشت تا پرسپولیسی‌ها با یک گل و بازنده به رختکن بروند.

نیمه دوم
پرسپولیس در نیمه دوم باز هم بازی را هجومی آغاز کرد و چند فرصت گلزنی ایجاد کرد اما بی‌دقتی در پاس و ضربه آخر مانع از به ثمر نشستن این فرصت‌ها شد. در جدی‌ترین موقعیت ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم، سانتر پرسپولیسی‌ها با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه شد که دخسوس توپ را دفع کرد و توپ ریباند را مدافع ماشین‌سازی به خوبی از مقابل پای سیدجلال حسینی دور کرد.توپ به کرنر رفته در دقیقه ۵۵ به نعمتی رسید که شوت این بازیکن به شکلی خطرناک به بیرون رفت. هم‌چنین شاگردان برانکو می‌توانستد در دقیقه ۵۷ به گل برسند که داور در تصمیمی مشکوک آفساید بودیمیر را اعلام کرد.ایجاد نشدن موقعیت‌های فراوان، برانکو را وادار کرد تا سروش رفیعی را برای خلاقیت بیش‌تر در دقیقه ۶۹ به جای سیامک نعمتی به زمین بفرستد.با وجود به بازی آمدن رفیعی پرسپولیس نتوانست موقعیت جدی تا دقیقه ۷۷ ایجاد کند اما در این دقیقه پاس علیپور به بودیمیر او را در موقعیتی مناسب قرار داد که ضربه بودیمیر به وسط دروازه با واکنش دخسوس همراه شد.

در دقیقه ۸۰ باز هم با حرکت بودیمیر و خطای مدافع ماشین‌سازی، این مهاجم خارجی را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا کوپال ناظمی اعلام پنالتی کند. علیپور پشت این توپ قرار گرفت و بعد از هفته‌ها توانست در دقیقه ۸۰ گلزنی کند. پس از این گل باز هم پرسپولیس روی دروازه ماشین‌سازی حمله‌ور شد و این فرصت را داشت تا در دقیقه ۸۵ توسط نورالله‌ی به گل برسد اما شوت سرکش این بازیکن از بالای دروازه به بیرئون رفت.کرنرهای پرسپولیس در لحظات پایانی فایده‌ای نداشت تا دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دهند. با این تساوی و مساوی سپاهان برابر پدیده، پرسپولیس ۵۸ و سپاهان ۵۵ امتیازی شدند تا تکلیف تیم قهرمان به هفته آخر کشیده شود.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی، سیامک نعمتی (۷۰- سروش رفیعی)، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور

ترکیب ماشین سازی: فرناندو دخسوس، محمد حسین کنعانی، فرید بهزادی کریمی، مسیح زاهدی، سید محمد خرم‌الحسینی، عزیز معبودی، احمدرضا زنده روح، سعید مهری، چای کویتونگو (۲۸- احسان تأییدی)، مصطفی سالاری و محمد اهل شاخه

آبی‌ها از کورس قهرمانی جا ماندند
تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران امشب (شنبه) در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند. این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این نتیجه استقلال ۵۴ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت و باتوجه به فاصله چهار امتیازی با تیم صدرنشین یعنی، پرسپولیس و باقی ماندن تنها یک بازی تا پایان فصل، دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد. صنعت نفت آبادان هم با ۳۴ امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

نیمه نخست
در ابتدای نیمه نخست بازی صنعت نفت آبادان و استقلال، توپ و میدان بیشتر در اختیار زردپوشان آبادانی بود و آن‌ها حتی توانستند در دقیقه ۱۵ به یک موقعیت تک به تک دست پیدا کنند که با خروج به موقع حسینی و واکنش خوب او، ضربه بازیکن صنعت نفت راهی کرنر شد.در ادامه استقلالی‌ها به خودشان آمدند و مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و تلاش کردند که به دروازه صنعت نفت نزدیک شوند اما حملات آبی‌پوشان منجر به موقعیت خطرناکی نشد تا بازی همچنان با تساوی بدون گل پیگیری شود و در پایان، نیمه نخست با همین نتیجه تمام شود.در این نیمه ایسما در دقیقه ۲۵ به دلیل مصدومیت جای خودش را به مرتضی تبریزی داد تا فرهاد مجیدی مجبور به انجام یک تعویض اجباری شود. همچنین آرمین سهرابیان، بازیکن استقلال در این نیمه از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

نیمه دوم
‌فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در آغاز نیمه دوم با آوردن روح‌الله باقری به جای منشا تلاش کرد تا بار فنی خط حمله تیمش را بالاتر ببرد. آبی‌پوشان پایتخت در این نیمه بازی را تهاجمی آغاز کردند و حملات زیادی به روی دروازه صنعت نفت داشتند. آن‌ها حتی در دقیقه ۵۴ روی ارسال پاتوسی و ضربه سر منتظری می‌توانست به گل برسد اما ضربه منتظری با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت، دقایقی پس از این موقعیت هم استقلالی‌ها می‌توانستند به گل برسند که مدافع صنعت نفت، توپ را از روی خط دروازه دور کرد.بازی در ادامه با حملات استقلال پیگیری شد و بازیکنان این تیم سعی می‌کردند با استفاده از کناره‌ها و نفوذهای قائدی به دروازه صنعت نفت نزدیک شوند تا اینکه در دقیقه ۶۶، روی نفوذ قائدی و شوت روح‌الله باقری به گل رسیدند اما کمک داور اعتقاد داشت که احتمالاً قائدی در موقعیت آفساید صاحب توپ شده تا گل آبی‌ها مردود اعلام شود. پس از مردود اعلام شدن این گل، نیمکت استقلال و بازیکنان این تیم اعتراض زیادی نسبت به گل مردود شده‌شان کردند که در جریان این اعتراضات، فرهاد مجیدی توسط داور بازی اخراج شد.پس از این ماجرا، بازی برای دقایقی دوباره متعادل شد اما باز هم استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفت و موقعیت‌های زیادی برای گل‌زنی ایجاد کرد، از جمله در دقیقه ۸۱ که تیرک دروازه صنعت نفت با شوت پاتوسی به لرزه درآمد. با این حال شانس با استقلال یاری نکرد تا باوجود ایجاد موقعیت‌های فراوان، بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.در این نیمه روزبه چشمی، منتظری و تبریزی با کارت زرد داور جریمه شدند.

ترکیب صنعت نفت آبادان: شهاب گردان، عقیل کعبی، طالب ریکانی (فاخر تهامی، دقیقه ۷۳)، میلاد جهانی (رضا جبیره، دقیقه ۶۹)، محمدرضا غبیشاوی (عزیز سیدوکوف، دقیقه ۶۴)، برانکوویلیسیوس، مصلح مجدمی، سید محمد قریشی، جعفر سلمانی، جاناتان بالوتلی، حسین ساکی.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، آرمین سهرابیان، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری، علی کریمی، روزبه چشمی، آیاندا پاتوسی، مهدی قائدی (داریوش شجاعیان، دقیقه ۸۷)، ایسما (مرتضی تبریزی، دقیقه ۲۵) و گادوین منشا (روح‌الله باقری، دقیقه ۴۶).

تساوی گل محمدی و قلعه‌نویی جدال کسب سهمیه را داغ نگه داشت
در جریان هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال دو تیم پدیده شهر خودرو مشهد و سپاهان اصفهان به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.حدود ۲۳ هزار نفر هوادار پدیده به ورزشگاه امام رضا مشهد آمده بودند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند. همچنین ۵۰۰ نفر از هواداران سپاهان برای دیدن این بازی مهم خود را به مشهد رسانده بودند. خوش و بش بهنام برزای و علی قربانی بازیکنان تیم‌های پدیده و سپاهان که زمانی در استقلال هم‌بازی بودند از نکات جالب این بازی قبل از آغاز مسابقه بود.آغاز این بازی با سوت علیرضا فغانی همراه بود و در حالی که شور و هیجان زیادی هفته بیست و نهم لیگ برتر فرا گرفته بود، اولین گل هفته بیست و نهم به نام تیم پدیده ثبت شد. در دقیقه ۳ روی اشتباه و خطای بازیکن تیم سپاهان، شاگردان یحیی گل محمدی صاحب یک ضربه پنالتی شدند و امین قاسمی‌نژاد موفق شد اولین گل این بازی را به ثمر برساند.

بعد از این گل، تیم سپاهان سعی داشت تا گل دقایق اول را جبران کند اما شاگردان قلعه نویی نتوانستند در نیمه اول به توفیقی دست پیدا کند و همچنین تک موقعیت‌های تیم پدیده نتیجه‌ای به همراه نداشت تا نیمه اول این بازی با برتری یک گله پدیده به پایان رسید. تنها نکته قابل توجه برای سپاهان در دقیقه ۱۶ رخ داد که کی‌روش استنلی روی یک ضربه در محوطه جریمه با بازیکن پدیده برخورد داشت و استنلی معتقد بود که این صحنه پنالتی است. امیر قلعه‌نویی به تصمیم داور بازی به شدت واکنش نشان داد. اما فغانی این صحنه را پنالتی تشخیص نداد و در پاسخ به اعتراضات کی‌روش، به وی کارت زرد داد.نیمه دوم با موقعیت خطرناک محمد آقاجانپور از تیم پدیده همراه بود. این بازیکن در دقیقه ۴۶ با تصاحب توپ در محوطه جریمه، توپ را به صورت چکشی روانه دروازه حریف کرد اما این موقعیت تبدیل به گل نشد. اما در دقیقه ۵۲ سپاهان موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. علی قربانی که در نیمه دوم به جای حامد بحیرایی به میدان آمده بود توانست با ضربه سر ارسالی نقطه کرنر گل تساوی تیمش را به ثمر برساند و نتیجه بازی را یک بر یک کند.بعد از گل تساوی، بازی جریان متعادلی پیش گرفت توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت و تک موقعیت‌های دو تیم نتوانست تأثیری در نتیجه بازی بگذارد و در نهایت مصاف حساس دو تیم پدیده و سپاهان اصفهان با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کماکان رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داغ بماند.


کد مطلب: 177559

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/177559/جدال-قهرمانی-پرسپولیس-سپاهان-هفته-آخر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir