به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۷۷۵۷۶

همه مراکز خرید ازمیر

گروه گردشگری: بسیاری ازمير را به قصد خرید انتخاب می‌کنند به ویژه خرید پوشاک و البسه با پارچه‌های ترک که یکی از بهترین دوخت‌ها را در دنیا دارند. از این رو باید گفت ازمير گزینه خوبی برای خرید در ترکیه است.
مراکز خرید ازمير متنوع اند و درمیان همه علاقه مندان به خرید در اين منطقه محبوبیت دارند‌. یکی از مراکزخرید ازمیر منطقه آلسانژاك است‌. این منطقه شامل فروشگاه‌های پوشاک زنانه ، مردانه ، بچه گانه ، انواع اسباب بازی، عینک و وسائل الکترونیک و اصولاً هرچه که شما بخوهید را در این فروشگاه‌ها خواهید یافت مانند ماركهايي نظير بنتون، مانگو، دیزل، زارا، مادركيير، ري پلي و تامی هيلفيگر.شما در این مرکز میتوانید براحتی لباس شب ترک خریداری نمایید‌. مركز خريد ديگر ازمیر ، اسكله كوناك است كه در نزديكي برج ساعت واقع شده و شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سينما مي باشد همچنين ماركهاي معروف و لوازم آرايش را مي توانيد در اين منطقه بيابيد‌.

در خیابان‌های ناحیه کمرالتی مارکت می‌توان عتیقه‌های افسون کننده ، جواهرات ظریف و خوشایند ، تنوع وسیعی از البسه و انجیر و کشمش خشک را که در ناحیه پر رنگ و نگار ، غذاهای خاص محلی ترانچا وچیپورا را که دو نوع ماهی دریایی هستند سرو می‌کنند. در پیاده روهای تفریحی کارشی یاکا و در خیابان جمهوریت شیکترین و عالیترین مغازه‌ها را می‌توان دید مرکز خرید بالكووا مركز خريد ديگري است که شما می‌توانید در فروشگاه‌هاي آن لوازم آرایشی، جواهرات، لباس‌هاي مارك دار مانند مارکس و اسپنسر، بنتون، لوی و كافه‌هايي مانند استارباکس را بيابيد همچنين اين مركز خريد منطقه سرگرمی بچه‌ها را دارا مي باشد‌. مركز خريد كارفور كه يك‌هايپرماركت است نيز در اين شهر وجود دارد و بسياري از مركز خريد ديگر مانند كيپا، بارنووا و اي جي اي در شهر ازمير واقع شده اند برای بیش‌تر توریست‌ها، خرید سوغات از کشوری که به آن سفر کرده‌اند بسیار مهم است. می‌توانید به بازارها و ارزان‌ترین مراکز خرید ازمیر بروید، در آن‌ها گشت بزنید و غرق در لذت خرید در کشوری جدید شوید. یادتان باشد ازمیر جای خوبی است برای برداشتن یادگاری برای کسانی که دوست‌شان دارید. فرصت سفر به ازمیر و رزرو هتل و خرید ارزان را از دست ندهید.

در شمال شهر بازار کوچک «سوسیته‌ی ازمیر (Societe Pazari)» قرار دارد. در این بازار کوچک و زیبا، قدم بزنید و از یک خرید ناب لذت ببرید. این‌جا جایی‌ست برای خرید لباس‌های محلی باکیفیت و صنایع دستی ترکیه. فرش‌های شرقی، دست‌بندهای دست‌ساز، کلاه‌های دست‌دوز و سوغاتی‌های بسیار دیگر که حسابی چمدان‌های شما را سرحال می‌کنند. بیش‌تر توریست‌ها این بازار را در میان ارزان‌ترین مراکز خرید ازمیر نمی‌شناسند. این بازار خیلی شلوغ نیست و قیمت‌های مناسبی هم دارد.
«بازار روباز ازمیر» هم در میان توریست‌ها بسیار معروف است. در این بازار عتیقه‌های کم‌نظیر و چیزهای اصیل بی‌شماری پیدا می‌کنید. کتاب‌های قدیمی، سکه‌ها، سوغاتی‌ها و ظرف‌های قدیمی زیبا یادگاری‌هایی هستند که می‌توانید از این بازار بخرید.

بازار تاریخی کمرالتی
به گزارش راه به راه ، بازار تاریخی «کمرالتی (Kemeralti)»، نماد همیشگی شهر ازمیر است. یک روز کامل هم برای گشتن در این بازار کم است. این بازار کالاهای متنوع و زیادی دارد. ده‌ها بساط لباس‌فروشی و کفش‌فروشی، ظرف‌های زیبا و تولیدات محلی، عطر و جواهر. تمام این‌ها فقط سرسوزنی از آن چیزی است که در این بازار پیدا می‌کنید.
برای توریست‌هایی که با هزینه‌ی معین به سفر آمده‌اند این بازار انتخاب خوبی برای خرید است. کمرالتی در میان ارزان‌ترین مراکز خرید ازمیر، بسیار پر رفت‌وآمد است. خانم‌ها می‌توانند از این بازار لوازم آرایش بخرند. این‌جا می‌توانید با قیمت مناسب، لوازم آرایشی خوب بخرید. بازار کمرالتی چارشیشی، محلی برای فروش شیرینی و ادویه هم هست.
اما برای خرید ارزان، می‌توانید به بازار «سوکه (Söke)» هم بروید. این بازار نزدیک شهر است. این‌جا می‌توانید محصولات متنوعی پیدا کنید که قیمت‌شان ارزان است. هر چند باید کمی از ازمیر فاصله بگیرید اما اگر می‌خواهید کمی پول با خودتان برگردانید، ارزش این را دارد که به این بازار بروید.

اوت‌لت‌های ازمیر
برای لباس ارزان و زیورآلات، می‌توانید به «مودو اوت‌لت» بروید. این مجتمع تجاری هم نزدیک ازمیر است. در این اوت‌لت فروشگاه‌های برندهای معروف حضور دارند. چند‌بار در سال این فروشگاه تخفیف ویژه به مشتریانش می‌دهد. در زمان تخفیف می‌توانید لباس‌های برندهای معروف را با قیمت مناسب بخرید. رزرو آنلاین هتل را در سایت راه به راه از دست ندهید.
در داخل شهر هم یکی از مشهورترین فروشگاه‌های اوت‌لت را پیدا می‌کنید. اوت‌لت «اوپتیموم» جایی‌ست که می‌توانید در آن لباس‌های خوب با قیمت ارزان بخرید. در این فروشگاه مغازه‌هایی هم هستند که لوازم خانگی و کالاهای الکترونیکی را با تخفیف‌های خوب می‌فروشند.
دسترسی به این مرکز هم بسیار ساده است. مسیرتان پر از علامت‌هایی است که به شما می‌گوید چه‌طور به این مرکز خرید بروید. کار بسیار راحت است. در ایستگاه IZBAN سوار شوید و در ایستگاه ESBAS پیاده شوید.
مارک‌های مشهور بسیاری در اوت‌لت «سلوای» بوتیک دارند. سلوای یک فودکورت ۲هزار متری هم دارد. یادتان باشد بعد از خرید حتما به این فودکورت بروید و از لذت خوردن غذاهای ترکی سرشار شوید. بلوک‌های مختلف این مرکز خرید با پل‌هایی که طراحی خاصی دارند، به هم متصل می‌شوند. این‌جا همه چیز پیدا می‌کنید. از انواع پوشاک تا چندین سوپرمارکت، از اسباب‌بازی تا زیورآلات و از وسایل سرگرمی تا محصولات الکترونیکی. این مرکز خرید بسیار نزدیک به فرودگاه است. می‌توانید عصر روزی را که به ازمیر می‌رسید در این فروشگاه بگذرانید و حسابی لذت ببرید.

مرکز خرید اگورا Agora
در زمان قدیم به جای کلمه بازار از کلمه آگورا استفاده میشده است  به همین خاطر نام این بازار آگورا گذاشته شده است‌. مرکز خرید آگورا در سال 2003 میلادی افتتاح شده است و دارای 178 مغازه مارک‌های داخل تکیه و خارجی میباشد‌. اگر با تورترکیه به شهر ازمیر سفر می‌کنید ، حتماٌ سری به این مرکز خرید بزنید مطمئن باشید دست خالی بر نخواهید گشت‌.
مرکز خرید اژه پارک Ege park
مرکز خرید اژه ه پارک دارای 2 شعبه در شهر ازمیر میباشد‌. این مرکز خرید نسبت به مراکز خرید دیگر در شهر ازمیر، کمتر بازدید کننده دارد اما داراس تعداد زیادی کافه تریا ورستوران و همچنین سینما و بولیگ و بیلیارد میباشد.

مرکز خرید کناک پییر Konak pier
 ساختمان این مرکز خرید حدود 100 سال قدمت دارد و جزو دیدنی‌های ترکیه میباشد‌. در ابتدا این بنا به عنوان گمرک مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از سال 2004 به بعد به عنوان مرکز خرید در شهر ازمیر استفاده می‌شود‌. ممکن است تعداد مغازه‌های این مرکز خرید زیاد نباشد اما اجناس خوبی را می‌توانید با نرخ مناسب پیدا کنید و رزرو هتل را انجام دهید.
مرکز خرید پارک بورنوا ازمیر Park Bornova
این مرکز خرید اولین مرکز خرید اوت لت ترکیه در منطقه ازمیر می‌باشد‌.  اگر مایلید با نرخ مناسب خرید کنید حتماٌ سری به این مرکز خرید بزنید‌. اجناس فروشگاههای ترک و غیر ترک و مارک‌های معروب پوشاک با نرخ بسیار مناسب عرضه می‌شوند‌.