کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علی مطهری: اگر یکی از محصوران از دنیا برود...

اعتماد آنلاین , 22 ارديبهشت 1398 ساعت 16:42

گروه سیاسی: علی مطهری نماینده تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز و در نطق میان دستور خود، گفت: در خصوص روشن کردن سرنوشت محصوران انتخابات سال 1388 باید عجله کرد که فردا دیر خواهد بود. اگر یکی از محصوران در این حال از دنیا برود، معضلی برای کشور ایجاد می‌شود.


علی مطهری با انتقاد از عملکرد هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام، گفت: این هیات به معضلی تبدیل شده است. اگر این هیات که در دل مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد به رویه خود ادامه دهد دیگر چیزی برای مجلس شورای اسلامی باقی نمی‌ماند.این نماینده مجلس گفت: این هیات به مثابه شورای نگهبان دوم مصوبات مجلس را از نظر انطباق و یا عدم انطباق با سیاست‌های کلی نظام بررسی می‌کند و مانند شورای نگهبان نامه ارسال می‌کند که این ماده اینگونه اصلاح شود. با وجود صدها سیاست کلی هر مصوبه مجلس را می‌توان مورد ایراد قرار داد و بدین ترتیب استقلال و اعتبار مجلس مخدوش و اختیارات آن به شدت محدود می‌شود.مطهری تاکید کرد: این آرزوی مجمع تشخیص اگر بخواهد تحقق بیابد نیاز به تغییر قانون اساسی و تبدیل مجمع به مجلس سنا دارد و قانون اساسی فعلی چنین اجازه ای را نمی‌دهد. متاسفانه مجلس شورای اسلامی تاکنون عکس‌العمل مناسب در مقابل این بدعت آشکار نشان نداده است. لازم است که مجلس به این بدعت و تضعیف خود پایان دهد.

او ادامه داد: اساسا عدم انطباق با یک سیاست کلی به معنی عدم انطباق با قانون اساسی نیست زیرا سیاست‌های کلی بخشی از قانون اساسی یا متم قانون اساسی نیست. سیاست‌های کلی نه عین قانون اساسی است و نه جزء آن، بنابراین استناد شورای نگهبان به عدم انطباق با سیاست‌های کلی برای مغایرت با قانون اساسی مخدوش و لااقل قابل گفت‌وگو و بحث است.این نماینده مجلس تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم یک جلسه غیر علنی با حضور کارشناسان برای تعیین تکلیف این موضوع و هیات عالی نطارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام تشکیل شود.مطهری در بخشی دیگر از نطق خود، خاطرنشان کرد: شرایط بد اقتصادی دلیل نمی‌شود که موضوع پوشش و حجاب به حاشیه رانده شود.


کد مطلب: 177631

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/177631/علی-مطهری-اگر-یکی-محصوران-دنیا-برود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir