به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۷۷۶۴۶

اعتراف عارف: نظرسنجی‌ها، نگران‌کننده‌ است

گروه سیاسی: رییس‌ فراکسیون موسوم به امید مجلس گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها میزان شرکت مردم در انتخابات وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد
اعتراف عارف: نظرسنجی‌ها، نگران‌کننده‌ است
«محمدرضا عارف» در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: واقعیت این است که سرمایه اصلی ما مردم هستند، بنا به دلایلی مردم انگیزه‌شان را از دست داده‌اند، چه کسی باید تلاش کند صحنه را برگرداند، اگر از من بپرسند می‌گویم تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی می‌توانند در این زمینه موثر باشند و به مردم امید بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که شاخص‌ها و نظرسنجی‌ها وضعیت نگران کننده‌ای دارد، اظهارداشت: من از شما انجمن‌های اسلامی چه در دانشگاه علوم پزشکی و چه سایر دانشگاه‌ها می‌خواهم که برای برگرداندن امید به مردم تلاش کنید چرا که امروز مهمترین مسئولیت ما دلگرم کردن مردم و امید دادن به آنهاست. عارف گفت: ما باید از این شرایط عبور کنیم البته باید مطالبه‌گری‌ها باشد و دانشجویان باید از مسئولان استانی چه استاندار، چه فرماندار و چه سایرین مطالبه گری داشته باشند. اگر این سرمایه عظیم اجتماعی را از دست بدهیم معلوم نیست که وضعیت‌مان چه می‌شود، نمی‌خواهم دلایل را یک به یک عنوان کنم اما به هر حال بخشی از این ضعف‌ها متوجه ناکارآمدی ماست، بخشی نیز متوجه سایر عوامل است.

وی در مورد تعامل فراکسیون امید در انتخابات مجلس دهم با سایر گروه‌های سیاسی گفت: در حال حاضر و با توجه به تجربه سال 94 تا الان شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان جمع بندی‌اش این است که ما ائتلاف نکنیم چرا که نتوانستیم مطالبات مردم را پاسخ دهیم، ما مدعی هستیم که در مجلس اکثریت را داریم اما همین امروز در طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما چهار رای کم آوردیم.

نماینده  تهران در مجلس اظهارداشت: ما زورمان 110 رای است. در این طرح 110 رای آوردیم و رقبا 87 رای آوردند، چهار رای کم آوردیم. درست است ما اکثریت مجلس هستیم ولی اکثریت نسبی هستیم و سه فراکسیون دیگر نیز در مجلس هستند و هیچ فراکسیونی نمی‌تواند بدون تعامل با سایر فراکسیون‌ها و تعامل با آنها به نتیجه برسد. شعاری که در گفتمان اصلاحات در دهه 90 داده شد، درست‌ترین راهبرد ما بود. ما در حال حاضر به راحتی با رقیب در فضای دوستانه می‌نشینیم، صحبت و همفکری می‌کنیم و بحث جدی انتخابات اسفند را دو جریان با هم داریم که چه کار کنیم امید بدهیم، چه کار کنیم 20 هزار کاندیدا نیایند و مطالبات مردم را بالا ببرند و حتی به این نتیجه رسیدیم که منشور اخلاقی و میثاق اخلاقی مشترک بنویسیم که این خودش یک پیشرفت بزرگ است؛ برای ما پیشرفت است چرا که دیگر نگاهی که به بچه‌های اصلاح طلب مبنی بر برانداز و یا بی‌دین می‌شد، وجود ندارد. رییس فراکسیون امید گفت: شورای عالی اصلاح طلبان تا اینجا به این نتیجه رسیده است که لیست اصلاح طلبانه باشد چرا که ما در مجلس و بیرون از مجلس نیروهای خوبی داریم و امیدواریم با تعامل با هیئت‌های نظارت این هیات‌ها منطقی‌تر برخورد کنند.
 
برچسب ها: محمدرضا عارف