کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت:

کنترل اصناف بر بازار کم شده است

ایسنا , 23 ارديبهشت 1398 ساعت 11:42

گروه اقتصادی: معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اصناف نظارت را جدی‌تر بگیرند، گفت: کالاها باید برچسب قیمت داشته باشند.


 عباس قبادی در نشست هم‌اندیشی رؤسای اتاق اصناف مراکز استان‌ها و مدیران بازرسی گفت: اصناف خودشان در طول تاریخ اعتبار و آبرو کسب کرده‌اند. کشور در شرایط عادی قرار ندارد و روزانه ۱۰۰۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی در شیپور جنگ می‌دمند و بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شایعه پراکنی می‌کنند.وی با بیان اینکه کشور نیازمند اقدامات بسیجی‌وار است، افزود: در این شرایط ما باید به تکلیف خودمان عمل کنیم. اگر خودمان نتوانیم کارمان را انجام دهیم از بیرون به ما تحمیل می‌شود. در بخش اصناف هم قبل از ورود دیگران خودمان باید نظارت داشته باشیم.معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: قابل قبول نیست که قیمت‌ها در چند مغازه تفاوت داشته باشد. کنترل‌ها کم شده است. اگر یک نفر از ما عملکرد بدی داشته باشد، همه زیر سوال می‌روند.

قبادی با تاکید بر اینکه باید حضور در جلسات تنظیم بازار قوی‌تر باشد، گفت: شما مسئول تنظیم بازار هستید و باید این جلسات را با قوت پیگیری کنید. برچسب قیمت کالاها را جدی بگیرید. اگر شما ورود نکنید، بی‌تردید تعزیرات ورود پیدا می‌کند و اعتبار ما زیر سوال می‌رود.وی ادامه داد: اگر اصناف خودشان به موقع ورود پیدا کنند، نیازی نیست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ورود پیدا کند. تخلف یک صنف در یک شهرستان می‌تواند اعتبار تمام اصناف استان را زیر سوال ببرد.معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: به اندازه کافی در تمامی حوزه‌های صنوف عرضه و تقاضا وجود دارد. اگر برخی هم تخلفی داشته باشند، باید جدی برخورد شود و اصناف باید پناهگاه مردم باشند.قبادی تصریح کرد: در کشور به اندازه کافی توان تولید مرغ و تا ۹۰ درصد توان تولید گوشت قرمز را داریم و در این شرایط در صورتی که کنترل‌ها به موقع و درست انجام شود، نباید مشکل داشته باشیم.


کد مطلب: 177672

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/177672/کنترل-اصناف-بازار-کم-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir