کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پوتین: برای ایران بهتر است در برجام بماند

26 ارديبهشت 1398 ساعت 18:03

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور روسیه به مسئولان ایران توصیه کرد از توافق اتمی خارج نشوند. بنا به ارزیابی پوتین کشورهای اروپایی قادر به حل مشکلات اقتصادی ایران نیستند و برجام با خروج آمریکا عملا به شکست کشانده شده است.


ولادیمیر پوتین، در حاشیه دیدار با الکساندر فان در بلن، رئیس‌جمهوری اتریش گفت: «دلیلی برای خروج ایران از توافق هسته‌ای نمی‌بینم، زیرا در نهایت تهران را به‌ دلیل از بین بردن توافق متهم خواهند کرد و نه واشنگتن را که باعث این فروپاشی شده است.»  بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین تصریح کرد: «من بارها در گفت‌وگو با طرف‌های ایرانی گفته‌ام که به نظر من، بدون توجه به تمامی حوادث، برای ایران بهتر است که در این توافق باقی بماند. به این علت که اگر ایران اولین قدم را در پاسخ به خروج آمریکا از برجام بردارد، خود اعلام می‌کند که از توافق خارج شده است، روز بعد همگان فراموش خواهند کرد که ‌آمریکا  آغازگر این تخریب بوده است و ایران به خاطر همه چیز سرزنش خواهد شد.»

خبرگزاری دولتی روسیه، "تاس"، به نقل از سخنگوی کرملین گزارش داد ولادیمیر پوتین درباره اقدامات آمریکا علیه ایران معتقد  است که این سیاست فقط "یک طرف را به یک گوشه می‌راند" و هرگز به نتایج مورد نظر نمی‌رسد. رئیس جمهوری روسیه می‌گوید این استراتژی، برعکس، روند حل و فصل مناقشه را به بن‌بست می‌کشاند. سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت در دیدار با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود در سوچی نسبت به افزایش تنش میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفته بود امیدوار است خبر انتقال نیروهای آمریکایی به خاورمیانه حقیقت نداشته باشد.

پوتین نیز در پایان اظهارات خود پیرامون تنش‌‌های موجود میان آمریکا و ایران گفت که مایل به طرح  یک مسئله غیردیپلماتیک است که شاید "برای گوش دوستان اروپایی آزاردهنده باشد". رئیس‌جمهوری روسیه افزود: «آمریکایی‌ها از قرارداد خارج شده‌اند و به این ترتیب قرارداد نابود خواهد شد. کشورهای اروپایی نمی‌توانند هیچ کاری برای نجات آن انجام دهند، نمی‌توانند واقعا با ایران کار کنند تا زیان‌های اقتصادی این کشور را جبران کنند.» پوتین با تاکید بر تعهد دیگر کشورها در توافق اتمی وعده داد که روسیه به نقش مثبت خود برای حل مناقشه میان ایران و آمریکا ادامه خواهد داد.


کد مطلب: 177936

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/177936/پوتین-ایران-بهتر-برجام-بماند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir