به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۱۷۷۹۴۱

شكایت عربستان از دولت ایران و حوثی‌ها

گروه بین‌الملل: دولت عربستان سعودی در نامه ای به شورای امنیت مدعی شد که مسئولیت کامل حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی این کشور، بر عهده حوثی‌هایی یمن و ایران است.
«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل نامه ریاض به شورای امنیت مبنی بر مسئولیت ایران و حوثی‌های یمن در حمله به تأسیسات نفتی ریاض را تحویل این شورا داد. در این نامه آمده است که حوثی‌ها از ۷ پهپاد در این حمله استفاده کرده است. سخنگوی امنیتی ریاست امنیت دولت در عربستان سعودی روز سه‌شنبه تأکید کرد که دو ایستگاه پمپاژ نفت این کشور وابسته به شرکت آرامکو در دو استان «الدوادمی» و «عفیف» در منطقه ریاض مورد هدف قرار گرفته است.
انصار الله یمن با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را به عهده گرفت و به انجام عملیات بزرگ‌تر و گسترده‌تر در عمق خاک عربستان سعودی تهدید کرد. سفرای امارات متحده عربی و عربستان با ارسال نامه مشترک دیگری به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت درباره حادثه حمله به ۴ کشتی در آب‌های منطقه‌ای در سواحل امارات توضیح دادند. امارات و عربستان در این نامه اعلام کردند که این حملات امنیت فعالیت تجاری بین‌المللی و ناوگان دریائی و نیز جان پرسنل و خدمه کشتی را تهدید می‌کند و خطر حوادث منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.
برچسب ها: حوثی‌ها