به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۱۷۷۹۴۴

کارایی مبل تختخواب‌شو در خانه‌های کوچک

کارایی مبل تختخواب‌شو در خانه‌های کوچک
گروه جامعه: امروزه استفاده از وسایلی که چندین کاربرد دارند، در کلان شهرها برای استفاده بهینه از فضا بیشتر احساس می شود. مبل تختخواب شو به دلیل قابلیت تغییر شکلی که دارد انتخاب مناسب و کاربردی در آپارتمان های امروزی است. برای استراحت روی یک مبل گرم و نرم کافیست انتخاب مناسبی داشته باشید
 
خلاقیت  طراحی مبل تختخوابشو نتیجه، محدویت های آپارتمان های کوچک در کلان شهرهای امروزی از جمله تهران می باشد. که باعث شده طراحان خلاق به رفع این مشکل بپردازند و با طراحی مبلمان های چند منظوره و مبل های تخت خواب شو بسیاری از این مشکلات را حل نمایند.
 در ذیل به اشاره به نکاتی می پردازیم که در هنگام خرید می تواند بسیار کاربردی باشد:
 
بزرگی اتاقتان چقدر است؟
چه مبلی در منزلتان جای می گیرد؟ قبل از خرید به فضایی که در اختیار دارید توجه نمایید و اطمینان پیدا کنید  که اندازه، شکل و ظاهر آن با فضای شما مطابقت دارد. گاهی انتخاب های نادرست باعث می‌شود مبل فضا را طوری اشغال کند که حتی نتوانید در اتاق تکان بخورید. لازم است قبل از خرید، تمام ابعاد مبل، حتی حالت تخت شده آن را با فضایی که دارید مورد بررسی قراردهید
 
 توجه به میزان استفاده از تخت
چندین بار در طول روز و یا چند وقت یک بار مبل را به تخت تبدیل خواهید کرد؟ موضوع اسکلت اصلی مبل های تختخوابشو موضوعی است که باید قبل از خرید توجه زیادی به آن نشان داد. اگر فقط برای مناسبت خاصی که مهمان دارید مورد استفاده قرار می گیرد، کافیست راحت باشد.
 اما زمان هایی است که مبل روزی حداقل دو بار باز و بسته می شود، آن وقت است که بدنه باید آنقدر مقاوم و محکم باشد که بتوان مدت زیادی از آن استفاده کرد. بهترین اسکلت برای مبل های تخت خواب شو، اسکلت فلزی است.
 
پایه های مبل هر چند با توجه به روکش صندلی انتخاب می شوند پایه های استیل که به بدنه مبل پرس می شود از کیفیت بیشتری نسبت به دیگر جنس ها برخوردار است.
 اگر انتخابتان کاناپه های پایه چوبی است بهتر است مطمئن شوید که پایه ها با چسب به بدنه کاناپه محکم شده باشند. آن دسته از کاناپه هایی که با میخ به بدنه متصل می شوند بعد از مدتی شل شده و باعث نامیزان شدن و لق خوردن تختخواب می شوند.

 مدل  مناسب مبل تختخواب شو برای شما
حتما قبل از خرید به این نکنه توجه کنید که این مبل برای شما چه کاربردی دارد؟ و قرار است در کجای منزل و در کنار کدام وسایل قرارداده شود.
در ذیل به انواع مدل های مبل تختخوابشو اشاره می کنیم
•    مبل  تختخوابشو : ساده‌ترین مدل موجودی که ممکن است فضای شما را بسیار ساده و معمولی نشان دهد.
•    صندلی های تخت خوابشو: زمانی که فضا بیشتر از یک مهمان را پذیرا نیست این مدل برای شما مناسب است.
•    مبل های کشویی: قدیمی ترین مدل مبل تختخوابشو که در ابعاد مختلف موجود است.
البته این مدل به عنوان مبلی بزرگ جهت نشستن استفاده می شود.
 
کیفیت تشک تخت بررسی شود
هنگام خرید، قبل از اینکه به ظاهر مبل توجه کنید لازم است بیشتر کیفیت تشک را بررسی نمایید. مبل مورد نظر را باز کنید و روی همه نقاط آن بنشینید تا مطمئن شوید تمامی نقاط آن نرم و راحت است. به ضخامت تشک هم توجه کنید تا هنگام خوابیدن، مواد داخل آن باعث آزارتان نشوند. حداقل ضخامتی که برای تشک این مبل ها پیشنهاد می‌شود ۱۲ سانتیمتر است.
 با توجه به انواع مدلهای مبل داخل بازار، تشک های گوناگونی نیز وجود دارند:

•     تشک پنبه و پلی استر:  تشکی نازک و راحت با خاصیت فنری است که حدود ۲۰ سانتی متر عمق دارد.
•    تشک فومی:  یکی از متداولترین تشک های مورد استفاده هستند. صنعت این نوع تشک ها با ورود فوم های ارتجاعی و فرمهای ژله ای دچار تحول شده است. عمق استانداردی که برای این تشک ها در نظر می‌گیرند بین ۷ و ۱۳ سانتیمتر است.
•    تشک فنری: با توجه به صدای این تشک ها اگر هنوز قصد خریدش را دارید، بهترین انتخاب تشکی به عمق ۱۲ سانتی متر است.
•    تشک هوا روی فنر:  نوع جدیدی از تشک ها که ساختار آن آسودگی بیشتری را فراهم می کند. قسمت بالای فنر آن که با هوا پر شده این امکان را می‌دهد که تشک نازک تر از حالت عادی باشد به طوری که حالت ارتجاعی را نیز موقع استفاده حفظ می‌کند
همچنین سطح رویی و اطراف کاناپه را به دقت نگاه کنید. روی مبل  باید پوشیده از تشک و پارچه باشد تا موقع خواب باعث آزارتان نشود. اگر در بخشی از مبل حتی برای تزئین از چوب استفاده شده است، از خریداری آن منصرف شوید.
 
نوع پارچه استفاده شده در مبل
پارچه های بافت درشت و برجسته با تمام زیبایی که به مبلتان می دهند، شما را هنگام استفاده از مبل اذیت می کنند، طوری که بعدا باید هزینه ای برای تعویض آن در نظر بگیرید.
 
این مبل ها خدمات جایگزین و تعویض تشک دارد؟
مبل های تختخوابشو در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت شود سال‌ها قابل استفاده هستند، اما شما حتما از مسئول فروش درباره خدمات جایگزین و تعویض تشک هنگام خراب شدن سوال بپرسید. اگر هزینه تعمیرات آن بالاست و این خدمات برای مبل انتخابی شما وجود ندارد و پیشنهاد میکنیم انتخاب های دیگر در فروشگاه های دیگر را در نظر بگیرید.
 
عمق زیاد مبل تختخوابشو
کاناپه هایی که عمق زیادی دارند هم می توانند به جای مبل های تختخوابشو مورد استفاده قرار بگیرند، البته نگران عمق زیاد این کاناپه ها نباشید با تعداد زیادی از کوسن ها مشکل عمق آن ها هم حل می شود.
 
در نظر گرفتن وزن شخص استفاده کننده
مبل مورد نظر را به گونه ای انتخاب کنید که فنر داخل تشک آن محکم و بادوام باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دارای وزن بالایی هستید، بهتر است تشکی با فنرهای مقاوم و محکم انتخاب کنید چرا که به طور معمول بعد از گذشت زمان فنرهای مبل بی کیفیت دردسرهایی برای شما ایجاد خواهد کرد.
 
 سخن آخر
سخن آخر اینکه اگر بدون در نظر گرفتن موارد فوق اقدام به خرید نمایید، این خرید بهینه و کاربردی نخواهد بود، و ممکن است بعد از خرید بابت هزینه ای که صرف این کار کرده اید، پشیمان شوید. پس همیشه قبل از خرید برنامه و نیاز ها محدویت و امکانات خود را مشخص نمایید.
در ضمن اگر میخواهید که بدون هیچ کدام از این دغدغه ها به خرید مبل تختخواب شو بپردازید، پیشنهاد میکنیم سری به فروشگاه اینترنتی مبل تختخواب شو مبلینت بزنید و از تنوع محصولات لذت ببرید.