به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۱۷۷۹۵

موحدي: رهبري گفتگوی تلفنی را نپسندیدند

گروه سياسي: امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاره مستقیمی نکردند که کدام مساله در نیویورک بجا نبود اما به نظر می‌رسد که مذاکره مستقیم با اوباما را نپسندیدند.
موحدي: رهبري گفتگوی تلفنی را نپسندیدند
آیت‌الله موحدی کرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، به صحبت‌های مقام معظم رهبری در اوایل هفته جاری در حمایت از دیپلماسی دولت و همچنین غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اشاره کرد و گفت: ایشان در صحبت‌های خود دو مطلب را بیان کردند که البته مطلب اول را به صورت صریح گفتند. ایشان دیپلماسی دولت،‌ رایزنی و تعامل با دنیا را جهت تبیین مظلومیت، حق، اهداف و دیدگاه‌های ملت ایران را خوب عنوان کردند و آن را مورد تاکید قرار دادند و گفتند که این مساله‌ای لازم است. وی افزود: البته ایشان در بخشی از سخنان خود گفتند برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد، بجا نبود. البته در این ارتباط اشاره‌ صریحی نکردند که چه موضوعی مدنظرشان بوده و ما نیز این را نمی‌دانیم. ولی شاید بیشتر ذهن‌ها معطوف شد به مذاکره تلفنی آقای اوباما و آقای روحانی.

موحدی کرمانی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها، گفت: ایشان در سخنان خود فرمودند شکی نیست که آمریکایی‌ها متجاوز، زورگو، خودخواه و عهدشکن هستند و نباید به دولت آمریکا اعتماد کرد. با توجه به غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها، نباید تصور کرد که اگر مثلا مذاکره‌ای با آنها انجام شود، آنها حتما به وعده خود عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد که رهبری این موضوع را نپسندیدند که مذاکره مستقیمی با اوباما شود اما تاکید بر این داشتند که باید مسائل و حقوق ملت ایران به صورت شفاف و روشن در عرصه جهانی بیان شود. وی ادامه داد: با توجه به هویت آمریکا، به نظر می‌رسد اگر کسی می‌خواهد گامی بردارد باید مراقب غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها باشد و این را در نظر داشته باشد.