کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حملات موشکی اسرائیل به حومه دمشق

28 ارديبهشت 1398 ساعت 11:48


گروه بین‌الملل: دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید صداهای مهیب انفجار شب گذشته در پایتخت این كشور ناشی از یک موشک اسرائیلی شلیک شده به یکی از حومه‌های دمشق بوده است.

خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد پدافند این کشور موفق به رهگیری چند موشک در آسمان دمشق، پایتخت شده است. به گفته یک منبع نظامی، این موشک‌ها از سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) شلیک شده بودند. به گفته همین منبع موشک از سمت قنیطره، منطقه‌ای در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز اسرائیل شلیک شده است. سانا همچنین از وقوع یک انفجار مهیب در استان دمشق خبر می‌دهد.

اسرائیل هنوز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است. با این حال در دو سه سال گذشته، تل آویو با تغییر رویه «سکوت در پیش گرفتن» صراحتا مسئولیت حملات هوایی پرشمار به خاک سوریه را پذیرفته و می‌گوید مواضع نیروهای ایرانی یا وابسته به ایران فعال در سوریه، از جمله حزب‌الله لبنان، هدف این یورش‌ها بوده اند. اسرائیل بارها تقویت حضور نظامی ایران در سوریه را یک تهدید جدی برای امنیت خود توصیف کرده و می‌گوید این وضعیت را تحمل نخواهد کرد.

با توجه به جهت شلیک موشک‌ها به نظر می‌رسد که ارتش اسرائیل بر خلاف معمول که برای حمله به هدف‌های خود در سوریه از جنگنده و پهپاد استفاده می‌کند، این بار این کار را از بلندی‌های جولان انجام داده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن می‌گوید شامگاه جمعه دست‌کم صدای سه انفجار در جنوب غربی دمشق شنیده شده است.

به گفته رامی عبدل رحمان، رئیس این تشکل نزدیک به نیروهای اپوزیسیون سوریه، انفجارها در منطقه الکسوه در حومه دمشق رخ داده که انبارهای تسلیحاتی نظامیان ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران از گروه حزب‌الله لبنان در آن قرار دارند. خبرگزاری فرانسه می‌گوید اسرائیل تا کنون "صدها بار" نقاط مختلفی را در سوریه که انبارها و محل استقرار نظامیان ایران و حزب‌الله معرفی شده هدف حمله‌های موشکی قرار داده اما حمله جمعه شب نخستین اقدام نظامی تل‌آویو علیه حامیان رژیم بشار اسد از زمان بالا گرفتن تنش میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر محسوب می‌شود.


کد مطلب: 178022

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/178022/حملات-موشکی-اسرائیل-حومه-دمشق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir