کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روحانی هم حرف‌های احمدی‌نژاد را می‌زند

28 ارديبهشت 1398 ساعت 13:00


گروه سیاسی: سایت نامه نیوز نوشت: حسن روحانی در دیداری که با سیاسیون داشت، هنگام پاسخ به انتقادها، درددل هایش را مطرح کرد. گفت «اینقدر کشور را با زمان جنگ مقایسه نکنید چراکه آن زمان فقط مسئله کشور تأمین اسلحه بود اما الان تحریم بانکی و نفتی هستیم».
اما آنجا گلایه های روحانی پررنگتر شد که اعلام کرد «همه انتظارات را از دولت دارید ولی باید ببینید دولت چقدر اختیار دارد، دولت نه در سیاست خارجه اختیار دارد، نه می‌داند کجا باید مذاکره کند و مذاکره نکند، کجا ملاقات کند و کجا ملاقات نکند و نه اختیار فرهنگ و صدا و سیما در دست دولت است.»
ابراهیم فیاض در واکنش به اظهارات روحانی به نامه نیوز گفت: انقلاب وقتی پیروز شد، بعد از مدتی بازرگان دائم در تلویزیون اعلام می کرد «کار دست دولت نیست». حالا بازرگان یک نمونه بود. احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی هم نمونه های دیگر ریاست دولت بودند که هر چقدر قدرت و اختیار هم می گرفتند می گفتند «کم است». آخرش هم دیدیم چه مسائلی را ایجاد کردند. این افراد قدرت مطلقه را می خواهند که با دموکراسی جور در نمی آید.
وی افزود: کشورهایی که بر مبنای دموکراسی نهادهای متعدد دارند قدرت بین این نهادها توزیع شده است، رئیس جمهور چاره ای ندارد جز اینکه برای اداره کشور این نهادها را برای همراهی با دولت قانع کند. همین الان در آمریکا مگر همه امور دست ترامپ است؟ او برای اداره کشور هر روز باید با نهادهای مختلف قدرت اعم کنگره، سنا، سیا، اف بی آی، ارتش و غیره چانه زنی و رایزنی کند. هر کدام از این نهادها تا حدی حرف رئیس جمهور را گوش می دهند.
این تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی یادآور شد: هاشمی رفسنجامی و احمدی نژاد می گفتند «علاوه بر دولت، مجلس، شورای نگهبان، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، صداوسیما و سایر نهادها باید خودشان را با خواست من هماهنگ کنند». حالا وقتی نهادهای دموکراسی می خواستند کار خود را انجام دهند، اینها ناراحت می شدند.
وی افزود: دولت با وزارتخانه هایی که دارد خیلی از امور کشور را زمامداری می کند. همین نمایشگاه کتاب زیر نظر وزارت ارشاد برپا شد اما جز یک فروشگاه بزرگ کتاب و ساندویچ فروشی هیچ مضمون فرهنگی در آن نبود.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: دموکراسی همین است و پایبندی به آن سخت است. البته مردم به رئیس جمهور رأی می دهند اما تابع دولت نیستند، اگر دولت بخواهد از حدود اختیاراتش خارج شود جلوی آن می ایستند. اینکه روحانی هم بخواهد مظلوم نمایی کند اوضاع خراب تر می شود چون دیگر کسی حرف او را گوش نمی کند.


کد مطلب: 178027

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/178027/روحانی-هم-حرف-های-احمدی-نژاد-می-زند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir